• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • Party of five
    nica83 skrev 2010-06-06 15:15:54 följande:
    Du har säkert en moderkaka som ligger placerad så den dämpar allt och hörde du hjärtljuden så sent som i tisdags ska du inte oroa dig!! (men jag vet hur svårt det är, man blir ju orolig ändå, logiken fungerar inte direkt då )
    Ja, och man oroar sig ju för allt... Stressigt värre...
  • Min Engla

Godagens tjejer!!

Imorgon kl 10.00 är det dags för RUL - kanske den vill visa om det är en flicka eller pojke därinne!!

Helen c - såg att det var dags för dig med i morgon . vilken tid?

Rosen - Emmakliniken imorron! Där var vi för 2 v sedan i Malmö - vilka apparater dem hade!!! Det var så häftigt, ca 30 min fick man och 8 bilder och bilderna på dvd med sig hem! Absolut värt pengarna!

Chanell - Vad härligt att ni bara har det så gött!! Vi åker till Mallis på Torsdag!! Ska bli så skönt! Nojjar lite över maten bara!! Och att du känner bebisen!

Jag känner ingenting!!! Jag bara längtar tills man får lite feedback av mini där inne!

Kram på er!!

• Kinne79

Halloj!
    Verkar som att det är fler än jag som haft fullt upp i helgen, det har varit ganska lungt i tråden.

Jag har spenderat helgen hos mina syskonbarn (3½ och 1) det är så kul att få mysa med dem och så synd att de bor 2 timmar härifrån.

Är visst ganska många som åker på semester, vi har avbeställt vår resa till Kroatien som vi skulle gjort i juli, jag var för nojig över att jag skulle vara trött och kanske ha foglossning och grejer och inte kunna njuta av semestern. Så vi har tänkt åka på två resor nästa år istället.

• Helen C
    Min Engla- Kl 13:30 ska vi va där.... Så gäller och dricka mycke innnan

Haft yttligare en mysig dag idag. Sambon slutade tidigare än vanligt och ätit på en uteservering, sen tog vi en glass på nyöppnade Ben&Jerry, sen gick vi vid hamnen...Hade god sällskap av ett par kompisar oxå.....
  • kicki08

Min Engla: Lycka till imorrn och glöm inte att komma in och berätta på en gång sen

• Maddie72

Hej hej
    Helgen har varit påfrestande. Upptäckte att sonen fått vattkoppor i går lördag och idag har det varit ett evigt tjatande om att inte klia, kleta på kylbalsam, bada, känna på febrig panna om vart annat. Känner mig som den sämsta morsan då jag kommer lämna honom till mormor hela veckan som kommer. Min man arbetar dagtid denna veckan och eftersom vi har eget företag kan han inte vara hemma, vi måste få in pengar till fiman. Jag måste vara på jobbet, mycket som måste hinna bli färdigt i skolans värld innan sommarlovet och jag har inte tid att VABba. Och nej det fungerar inte med vikare, det skulle tyvärr bara bli krångel, då jag arbetar som textillärare. Låg och lipade för mig själv förut då jag fick såååån ångest att jag skulle lämna honom till mormor. Frågade Oskar innan han somnade vad han tänkte på.... "att jag vill till mormor nu".  Det känns ju i och för sig skönt att han känner så.... men ändå.

• popcornplaya

Lycka till ni som har RUL idag.

Längtar till nästa vecka då jag ska få se liten igen och sen veckan därefter är det ju dags för könsul.

Blir rätt sur på folk ibland faktiskt. Vi har väll fått lite blandade åsikter om att vi ska ta reda på könet den här gången. Mest från svärisarna. Det är ju bortkastade pegnar tydligen och så förstör man tydligen hela grejen med att vänta barn..... Inte visste jag att könet var det ända viktiga?

Känns som att många i sverige speciellt dom lite äldre generationerna är så gammalmodiga med det där att ta reda på kön.

Och jag tycker väll att det är våran bebis alltså vårat beslut. Sa till sambon igår att om inte hans föräldrar vill veta könet så ska vi väll inte berätta det heller efter att vi tagit reda på det...hahaha. Då tror jag dom kommer vilja veta ändå.

Min älskade Philip 080716 (sarahsbaby.blogg.se)
  • NJsmamma

Godmorgon tjejer!

Lycka till allihop som ska RUL idag, så mysigt För min del känns väntan till den 24 juni och RUL som en evighet, får hoppas tiden går fort..

Popcornplaya: Vi har precis som er fått en del negativa kommentarer angående att ta reda på könet, vi har ett bokat könsul på emmakliniken den 29 juni och kan säga att en del tycker att vi är knäppa och förstör hela graviditeten.. Kan det inte bara få vara upp till var och en??

Är det fler än jag som drömmer väldigt mycket konstiga drömmar??
    dom semaste dagarn har jag drömt bla att min sambo ligger på dödsbädden, att han har flera kvinnor och ska lämna mig, att min syster kidnappade mig för att hon ville ha mitt barn.. herregud så galet!! Inatt drömde att jag födde en pojk i vecka 30, det gick jättefort och helt smärtfritt plus att han var jättestor för att vara i den veckan..

Usch idag är det lite väl trist väder, men här i Göteborg skulle det iaf bli bättre tills på torsdag igen, härligt!!

• popcornplaya
    NJsmamma skrev 2010-06-07 10:05:40 följande:
    Popcornplaya: Vi har precis som er fått en del negativa kommentarer angående att ta reda på könet, vi har ett bokat könsul på emmakliniken den 29 juni och kan säga att en del tycker att vi är knäppa och förstör hela graviditeten.. Kan det inte bara få vara upp till var och en??
    Ja jag fattar inte varför folk måste lägga sig i. Och varför skulle man förstöra allting bara för att man vet vilket kön det är? Snarare så kan man väll knyta an ännu mer till den lill* i magen?

Vi ska också till Emmakliniken, jag kommer vara i v.18+0 då. Vilken vecka kommer du vara i?
    Min älskade Philip 080716 (sarahsbaby.blogg.se)
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2