Inlägg från: frukarlssonn |Visa alla inlägg
  • frukarlssonn

BF November,2010 DEL 2

sebbe123 skrev 2010-11-02 20:14:01 följande:
    Rosen grattis igen,  hoppas att hjärtrytmen r normal tills imorgon så ni får åka hem.

popcorn: beklagar sorgen {#emotions_dlg.flower}

Här hemma har det varit en lugn dag, barnen är ju inte riktigt krya så det blir lite drygt och trist.
    Har iallafall varit iväg en sväng och fått på nya vinterddäck på bilen, fy så dyrt det ska va, men nu åke man nog lite säkrare i vinter.
    Funderade på om jag ska ringa till sjukgymnasten imorgon och höra om dom hade någon tensmaskin för uthyrning, denna värken i ryggen börjar bli riktigt jobbig nu.
    Var dit tidigare i höst pga. foglossningen och då nämde hon att det skulle finnas tens där.
    Någon som har testat, hjälper det nått?
    Jag fick ju låna tens från bb men tyckte väl inte det hjälpte så mkt, men det berodde m all sannolikhet på att jag inte har värk utan smärta endats när jag rör mig. Har hört mkt gott om tens.
    Olivia 090610 ~ Freja101020
  • frukarlssonn

Ja att man får ett bra bemötande på förlossningen är ju viktigt för hela upplevelsen! Fy va arg jag blir när jag läst om er som fått så dåligt bemötande!

• frukarlssonn
    Hedi skrev 2010-11-02 22:09:05 följande:
    Har en morotskaka i kylskapet inte bra!
    Livsfarligt ju Tungan ute
  • frukarlssonn

Freja verka bli som Olivia va när hon va liten, vill inte ligga själv! Har suttit med henne på bröstet nu hela kvällen för så fort jag lägger ner henne så skriker hon! Dags för selen snart kanske...

• frukarlssonn
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-11-02 22:32:06 följande:
    Har faktsikt aldrig haft nån, är ju en hel djungel med sjalar
    Jag köpte en ergonomisk sele, angelpack lx har jag för mig den hette. Hade en babybjörn först men det va utan ryggplatta vilket ledde till att jag tillslut fick ont i axlar och rygg så angelpack va min räddning. Jag gick runt med Olivia i två månader i den innan hon gick med på att mer och mer ligga på golvet själv, sitta i babysitter eller sova i soffan. Får ta fram selen igen för jag kan omöjligt gå runt o bära henne hela dagarna om hon nu blir som Olivia Ja vi får se. Kanske kan hon tänka sig att ibland sova i vagnen med som står i hallen. Är så smidigt att ha henne där på dagarna.
  • frukarlssonn
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-11-02 22:56:52 följande:
    Testade Babybjörn med William men jag gillar inte alls dom, tycker inte dom är bekväma för fem öre.
    Skulle nog mer vilja testa sjal med Linus, men också där, vad tusan ska man välja för nån?
    Nej jag tycker du ska testa ergonomisk sele eller sjal isåfall! BB är ingen hit för rygg och axlar. Ja det är en faslig djungel dedär. Sjalar finns ju hur mkt som helst! Men här finns iaf en hel del att välja mellan www.edenbaby.se/
  • frukarlssonn

Inatt har jag fått sova hyfsat igen. Sambon satte ju ihop Frejas säng i förrigår. Det är en säng med avtagbar sida så den står precis intill mig. Men grejen va att hon knappt sov när jag hade henne där och inatt när jag ammade och hon somnade vid mig sov hon tre timmar i taget. Så hon kanske blir som Olivia som inte vill sova i sin säng. Men jag kommer försöka vänja henne iaf för jag har lagt henne där och hållt om henne samtidigt, då har hon somnat. En riktigt närhetssökande tjeje dehär, precis som sin syster

• frukarlssonn

Frogster: va söt han är, och va han har vuxit på bra Freja skulle ju inte ha bf förrän om 9 dagar, det känns också lite knäppt n'r man tänker efter

Jag har använt mig endast av lustgas vid båda förlossningarna och jag tycker det va underbart! Jag har också kontrollbehov i vanliga fall men just vid förlossningen va de så skönt att få känna sig lite borta av lustgasberusningen Denna gång va jag dock mer sparsam med lustgasen när jag krystade för jag ville känna krystvärkarna mer och ha lite koll på va som hände där nere Så jag va mkt mer med nu och minns väldigt mkt mer! Fick se när huvudet va halvvägs ut sen när den va helt ute fast fick vänta en krystvärk till för att få ut kroppen, de va häftigt Förra ggn va jag för borta för att uppfatta sånt.

• frukarlssonn
    Hedi skrev 2010-11-03 11:34:54 följande:
    Hur känns det att ta lustgas? klarar man smärtan mkt bättre med hjälp av den?
    Jag tycker att det tar bort de absolut värsta topparna absolut! Smärtan blir hanterbar! Men den har väldigt olika effekt beroende på vem som tar den har jag förstått.
  • frukarlssonn

Och så känner man sig full

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2