• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • frukarlssonn
    NoahLeah skrev 2010-06-10 16:37:00 följande:
    Lider som så många andra av er av  hemsk nästäppa, håller sambon vaken på nätterna. *s*
    Har kört med renässans plus ett tag men idag köpte jag renässans mentol istället, hoppas det funkar lite bättre.
    Blev även att införskaffa mer Postafen, illamåendet vill inte ge med sig trots att jag snart är i vecka 18. *suck*
    Enligt vänner så är det garanterat en tjej i magen med tanke på illamåendet men jag tror stenhårt på ett liten kille. *s*
    Finns det egentligen någon sanningen i det där med hur illa man mår el inte???
    Jag mådde prima med Olivia och ja, de blev ju en tjej, så nej jag tror inte alls på dedär
    Bebis050810 skrev 2010-06-10 16:38:07 följande:
    Vilket kul datum
    Ja de va lite lustigt
    ♥ Olivia 090610 ~ Bf nov ♥
  • Helen C
    Chanelll- Grattis till lyckat UL....Kul datum oxå=)

Idag har jag en som lever loppan därinne och man njuter verkligen för fulla muggar.....
  • frukarlssonn
    Helen C skrev 2010-06-10 17:54:01 följande:
    Chanelll- Grattis till lyckat UL....Kul datum oxå=)

Idag har jag en som lever loppan därinne och man njuter verkligen för fulla muggar.....
    Tack Längtar till jag känner mer! Än så länge är det bara bubbel, bortsett fr igår
  • Helen C
    Marinero skrev 2010-06-10 18:12:00 följande:
    Tack Längtar till jag känner mer! Än så länge är det bara bubbel, bortsett fr igår
    De kommer när man minst anar de....
  • Rosen
    kicki08 skrev 2010-06-09 20:34:49 följande:
    jadå renässans får man använda. det är ju bara koksaltlösning. men det funkade inte ett skit på mig. Så jag använde nezeril. och nästäppan gick över direkt efter förlossningen och jag hade inte fått några skador av nässpreyen heller så

Hörni, har ni fått magar än?
    Min mage putar rejält. Men den är liksom inte hård... eller vad man ska säga.... Fettet är ivägen
    min mage är jättestor, skulle kunna lägga ut bild nån dag, men vet inte om jag vågar eftersom jag vill vara anonym här inne....
    det ser ut som jag är i 7e månaden.
    jag hade ju en "påse" under naveln innan sen tidigare graviditeter o den e försvunnen nu, magen e helt hård o ser i allra högsta grad ut som en bebismage.
    jag oroar mig faktiskt för att få lika stor mage som jag fick förra gången, jag skulle vilja att magen stannade av nu o att bebis fortsätter växa ändå
    jag börjar tycka det e lite jobbigt nu att magen börjar bli så stor.
  • Rosen
    Min Engla skrev 2010-06-10 08:37:28 följande:
    Chanell - Grattis till Olivia! Hoppas ni får en mysig dag! Hoppas att min bebis med ger sig till känna nu på semestern, har inte kännt något och går in i v 20 (19+0) på Söndag och jag längtar!!

Man får absolut ta nässpray men inte Otrivin Menthol den är den ända! Jag har varje dag sedan 1998 tagit nässpray gjorde det med förra grav och denna grav med - Vet inte om jag vågar kalla mig beroende???? HAHAH!
    Idag åker vi till Mallis!! Ska bli gött - men nervöst! Är livrädd för att flyga! Brukar ha tagit mig några glas innan flyget men det går ju inte nu......

Vi hörs om en vecka tjejer! ta hand om er och era magar!
    ha en riktigt skön semester!!Solig
  • Rosen
    Maddie72 skrev 2010-06-10 10:07:07 följande:

Varit på UL idag. Allt såg jättebra ut. En mkt livlig bebis. BM var villig att kolla kön, men det var omöjligt att se. Det låg i skymundan hela tiden. Nu i fortstättningen går jag på Tillväxt-UL pga diabetes och träffar läkare, de lär inte vilja säga könet. Nästa UL är i v 24. Vi lär få gå i ovetskap denna graviditet också. BF har blivit framflyttad till 15 nov. Just nu känns graviditeten mkt bra. Skööönt.

grattis till lyckat ul störigt att den inte ville visa hihi. hoppas ni får veta det i vecka 24 då
  • Rosen
    Helen C skrev 2010-06-10 11:24:22 följande:

chanelll- Grattis Olivia på 1-års dagen.... På tisdag fyller min grabb 3 årFörvånad och jag vet inte vart tiden har tagit vägen.
    Härligt att du känner av trollet nu  

Jag känner av varje dag i stort sett, men igår va hon riktigt lugn och sånt gör mig lite orolig därmed sovit riktigt dåligt inatt, men imorse gav hon sig till känna igen, och sambon kände dom första små buffarna och han tyckte de va sååå mysigt, likaså jag...

Rensat pojkarnas garderober och de va ju riktigt jobbigt. Va tvungen och hämta en stol för blir anfådd så lätt och det e riktigt jobbigt.Rynkar på näsan... Men fick en del urrensat, iaf från stora killen.. Måste ta tag i min oxå, men de kan jag ta sen haha....

Imorgon kommer grabbarna och lördag blir de Ölands djurpark

jag blir oxå anfådd för minsta lilla, bara jag står upp o pratar så blir jag anfådd helt sjukt....
    jag känner fortfarande inga rörelser o jag är i vecka 21
    jag tror nog att det kommer snart för ibland kan jag känna av nåt som jag inte kan urskilja om det e bebisen eller nåt annat där inne
  • Rosen
    Marinero skrev 2010-06-10 16:32:42 följande:
    Hemkommen fr UL och allt så bara fint ut, en välskapt bebis som sög på tummen Bf datum 101112. Snacka om lätt att komma ihåg
    grattis till ett lyckat ul du med ni skulle inte ta reda på könet eller hur var det?
    var bebisen livlig där inne?
  • Rosen
    Marinero skrev 2010-06-10 16:32:42 följande:
    Hemkommen fr UL och allt så bara fint ut, en välskapt bebis som sög på tummen Bf datum 101112. Snacka om lätt att komma ihåg
    ja just det, datumen vilket häftigt datum!
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2