• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • ThiCha

våran son har 080910 =) vore ju kul o få nästa då med 101112 =) tyvärr går ja nog inte så långt som andra veckan in i Nov.

har fått tid för rul o riktat nu den 24. Ska bli kul o få veta kön så man kan börja köpa saker med syskonen...

• frukarlssonn
    Helen C skrev 2010-06-10 18:21:36 följande:
    De kommer när man minst anar de....
    Jag kände faktiskt igen nu när jag nattade Olivia. Det kommer mer och mer Solig Det va ju strax efter UL som jag började känna Olivia med Glad
    ♥ Olivia 090610 ~ Bf nov ♥
  • frukarlssonn
    Rosen skrev 2010-06-10 18:42:17 följande:
    grattis till ett lyckat ul du med ni skulle inte ta reda på könet eller hur var det?
    var bebisen livlig där inne?
    Joooo vi ska ta reda på könet, kan knappt bärga mig Men vi måste vänta till v26 Tungan ute Bebis va jättelugn. Det va rätt skönt för mätningen gick smidigt och vi fick bra kort med oss Glad Olivia va oxå lugn på rul, däremot va hon rätt livlig på ul i v12, då fick man liksom jaga henne hihi.
    ThiCha skrev 2010-06-10 18:59:24 följande:
    våran son har 080910 =) vore ju kul o få nästa då med 101112 =) tyvärr går ja nog inte så långt som andra veckan in i Nov.

har fått tid för rul o riktat nu den 24. Ska bli kul o få veta kön så man kan börja köpa saker med syskonen...
    Nej va häftigt Kompisens dotter föddes 060606, bodde på nr6 på våning 6! Ehh, number of the beast eller vad?
  • Rosen

vilka häftiga datum
    Marinero skrev 2010-06-10 19:04:58 följande:
    Joooo vi ska ta reda på könet, kan knappt bärga mig Men vi måste vänta till v26 Tungan ute Bebis va jättelugn. Det va rätt skönt för mätningen gick smidigt och vi fick bra kort med oss Glad Olivia va oxå lugn på rul, däremot va hon rätt livlig på ul i v12, då fick man liksom jaga henne hihi.

Nej va häftigt Kompisens dotter föddes 060606, bodde på nr6 på våning 6! Ehh, number of the beast eller vad?
    aha men vadå, kunde dom inte se könet eller dom ville inte kolla åt dig?
  • ThiCha

VA?? fick ni ta med er dottern in när du gjode ul??
    ja vet inte hur vi ska göra för vi har blivigt tillsagda nu på mvc inskrivningen att man inte får ta med sej syskonen men vi har ingen som kan passa våra barn, vi bor i uppsala o närmsta är södra Sthlm..

Lika så, nu sjutton hur ska vi få ihop förlossningen?? vi har massa djur också som man inte bara kan lämna... hmmm.....
  • tessiej
    NoahLeah skrev 2010-06-10 16:37:00 följande:
    Lider som så många andra av er av  hemsk nästäppa, håller sambon vaken på nätterna. *s*
    Har kört med renässans plus ett tag men idag köpte jag renässans mentol istället, hoppas det funkar lite bättre.
    Blev även att införskaffa mer Postafen, illamåendet vill inte ge med sig trots att jag snart är i vecka 18. *suck*
    Enligt vänner så är det garanterat en tjej i magen med tanke på illamåendet men jag tror stenhårt på ett liten kille. *s*
    Finns det egentligen någon sanningen i det där med hur illa man mår el inte???
    Det finns nog ingen sanning i illamåendet. Min kompis har mått tokilla båda sina graviditeter och kräks en massa och hon har fått två killar :) så att det ska vara en tjej för att man mår illa, stämmer inte, ibland gör det säkert det..
  • tessiej

min dotter är född 080805 och hennes kompis här i byn fick det magiska datumet 080808 som födelsedag. Är ju beräknad till 14:e nov  men om 1½ vecka är RUL så då får jag väl se om jag blir flyttad nåt. Med dottern hade jag först 28/7, sen blev jag flyttat till 30/7 på RUL och att sen vänta sex långa dagar till efter BF var drygt, Dagarna efter BF blir väldigt långa, man bara väntar på att det ska sätta igång.. Jag hoppas då på en snabbare förlossning denna gång. Med dottern hade jag regelbundna värkar i över två dygn.

Jag känner inte heller så mycket i magen. Kan känna nåt ibland men kan som inte konkrekt säga att det är bebisen. Med dottern hade jag moderkakan i framvägg och då tog det längre tid att känna så jag kanske har det nu också!

• Helen C
    Rosen- Det e riktigt jobbigt att inte ens kunna stå och prata med någon förens man vill ha en stol och sätta sig på....
    Måste kännas frustrerande att ha moderkakan i framvägg, man vill känna när alla andra känner=)

Chanelll- Gud va kul..... Äntligen hihi
  • frukarlssonn
    Rosen skrev 2010-06-10 19:10:55 följande:
    vilka häftiga datum

aha men vadå, kunde dom inte se könet eller dom ville inte kolla åt dig?
    Nej de är stenhårda här i Trollhättan de avslöjar inte könet.
    ThiCha skrev 2010-06-10 19:12:57 följande:
    VA?? fick ni ta med er dottern in när du gjode ul??
    ja vet inte hur vi ska göra för vi har blivigt tillsagda nu på mvc inskrivningen att man inte får ta med sej syskonen men vi har ingen som kan passa våra barn, vi bor i uppsala o närmsta är södra Sthlm..

Lika så, nu sjutton hur ska vi få ihop förlossningen?? vi har massa djur också som man inte bara kan lämna... hmmm.....
    Va, får ni INTE??? Jo vi fick ta med dottern in, va ingen som sa nåt om det innan hlr så vi antog det o de gick bra Men varför får ni inte ta med syskon? Har de sagt nåt?
    ♥ Olivia 090610 ~ Bf 101112 ♥
  • Helen C

Vi får inte heller ta med syskon. Så står de på UL lappen man får hem, för dom kan störa under tiden som dom försöker mäta barnet

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2