• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • Jojo 85

Vad jobbigt för er som har långt från barnvakt eller långt till BB o haft snabba FL tidigare så det kanske kör ihop sej med barnvakt. Kanske är dags att bjuda över grannen/grannarna på middag Min mamma skulle nog kunna vara här på 10 min om så behövdes (om hon är hemma).. skulle det vara mitt på dagen en arbetsdag så får vi se.. men jag gick med värkar i 1 vecka med Josefine så jag tror inte det blir en raketfarts fl denna gången heller, men hoppas innerligt att den går snabbare från första värken o att det inte slutar med sövt snitt.

Jag är oxå mindre denna gången.. o så tycker jag magen tagit lite annan form.. ännu en hint om att det kanske är en pojk denna gången, hehe.

Josefine 4 maj 2009 - jojossmultronstalle.blogspot.com/
  • popcornplaya

Usch det där med att inte hinna till förlossningen är jag livrädd för. Det gick väldigt snabbt med sonen.

Vid halv 1 på natten går jag på toa och märker att vattnet börjar sippra, sonen hade även bajsat i vattnet så jag ringde förlossningen och dom sa att jag fick komma in direkt på kontroll. När vi hade satt oss i bilen gick vattnet "på riktigt" det verkligen forsade ut och då började värkarna med buller och bång, knappt några mellanrum. Klockan ett var vi inne på förlossningen och då var jag öppen 1 cm. Sonen föddes 4 timmar och en kvart senare alltså 05:15.

Hade inga aningar alls innan att det skulle sätta igång utan det började verkligen så plötsligt alltihopa. Tur att vi har högst 15 min till förlossningen men jag är livrädd ändå.......

Barnvakt kommer vi nog inte hinna få hem utan sonen får nog följa med dit och så får någon hämta honom där sedan för jag lär åka in så fort jag anar något.

Min älskade Philip 080716 (sarahsbaby.blogg.se)
  • Helen C

Har lagt in två UL från i måndags =)
    Jag har adressbok och ni som inte kommer in, säg till så fixar jag de=)

• Bisquit

Pennyjenny:  Usch kan inte vara roligt. Du får väl passa på att lära dig nåt nytt språk eller nåt. Lyssna på en ljudcd och titta på massor massor av film.

bebis 050810 Typiskt kossorna att rymma mitt i allt. Inget drömsenario precis..
    Skönt att det gick bra ialalfall.

• NoahLeah

Vi har ca 4 mil till sjukhuset  och risk för bilköer (beroende på när man åker in)..sen har jag inte en aning om hur denna förlossning kommer  vara.
    Med Noah gick vattnet utan förvarning kl 03, värkarna drog igång med full kraft kl 04 , in till BB kl 7 men vara bara öppen 2 cm men pga värkarna fick vi stanna. Allt gick jättesakta, var inte öppen 10 cm förens 04 påp morgonen men Noah hade inte kommit ner så pass långt så det blev akutsnitt.
    Kanske tar det lika lång tid denna gång...finns väl knappast någon risk att det går superfort??

• Bebis050810
    Bisquit skrev 2010-06-11 11:39:45 följande:
    Pennyjenny:  Usch kan inte vara roligt. Du får väl passa på att lära dig nåt nytt språk eller nåt. Lyssna på en ljudcd och titta på massor massor av film.

bebis 050810 Typiskt kossorna att rymma mitt i allt. Inget drömsenario precis..
    Skönt att det gick bra ialalfall.
    Ja alltid när man ska iväg så händer det nåt i lagårn, det slår aldrig fel!
    sen tänkte jag att eftersom min första förl. tog lång tid så tänkte jag att "äsch det kan väl inte vara så bråttom, tar väl iaf 5 timmar denna ggn" men tji fick jag!
    Så nästa gång ska jag vara lite mer aktsam, lyssna på kroppens signaler och åka in direkt för att vara på den säkra sidan!
    att sitta i bilen med ett huvud på väg ut mellan benen är ingen dröm precis Tungan ute
    (¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 10/11-10 ♥ ¸.?°´¯)
  • FlowerSmurfen

Blev flyttad enligt RUL från 27.oktober till 4.november, så jag hoppar hit till november listan från oktober listan

22/10 Zazz82 (3:e barnet, Eskilstuna)
    26/10 Rosen (bor i Skåne, 3:e barnet) 
    28/10 Min Lukas (bor i Eslöv, 2:a barnet)
    29/10 Williams Mamma 070824 ( 2:a barnet, Trollhättan)
    30/10 Justmystica
    31/10 Ting84 (26 år bor i Sthlm, 1 son född 07 mf okt-09)
    1/11   Bisquit (31 bor i eskilstuna, 1:a barnet ) 
             MissCh (bor i Lund, 2 flickor födda 03 och 06)
             PennyJenny (4:e barnet, Skåne) 
             Yonasam (Första barnet, Göteborg)
             Frogster (Första barnet, Örebro)
    2/11  Kicki08 (3:e barnet, Gävle) 
    2/11 Nanniz79 (3 barnet, tjej 02, tjej 06, MA nov-09, Lindome, sö om Göteborg)
    3/11 Helen C (3:e barnet, Kalmar), JochG (1:a barnet, Karlstad)

4/11  Vi 2 blir 3 ( 1:a barnet, Luleå)
            FlowerSmurfen (2:a barnet)
    5/11  Min Engla ( 2:a barnet, Helsingborg)
    6/11 Mig (utomkveds maj -06, son född -07, Ånge)
    9/11    Hedi  (2:a barnet, München) Göteborg         
    10/11  Chanell (2:a barnet)
    10/11 Bebis050810 (3:e barnet, Öland)
    12/11  Libragirl (4:e barnet, Helsingfors) 
    13/11  Bunny81 (första barnet, Borås) 
              Cat (2:a barnet, Örebro)
    14/11  tessiej (2:a barnet, umeå)
              Sassa82 ( 2:a barnet, Stockholm )
    15/11 Maddie72 (2:a barnet, Kalmar)
    17/11 taniko (2:a barnet, Märsta)
    18/11 stefew (1a barnet f´ör mig 3e för sambon- värmland)
                Paulina92 (1:a barnet, Norrköping)
    21/11 Popcornplaya (2:a barnet, Vänersborg)
    22/11  Jojo 85 (2a barnet, Sollentuna-Sthlm)
    22/11 NJsmamma (2:a barnet, Göteborg)
    24/11  JustUs1985 (2:a barnet, Åkersberga)
    24/11 tess7601(3:e barnet, Jönköping/Huskvarna)
    27/11 Sofiech78 (1:a barnet - Halmstad)
    28/11 Freja87 (1:a barnet - Stockholm)
    29/11 sebbe123 (3:e barnet, Värmland)
             MzDizzy (2:a barnet, Lerum)
    30/11 Stor bäbislängtan (2:a barnet, Stockholm)
  • popcornplaya

FlowerSmurfen: Välkommen hit Skrattande BF listan kan du lägga i tråden som är länkad i ts.

Jag sitter här och knaprar riskakor. Fick världens illamående anfall. Trodde att det skulle vara avklarat nu, har inte mått illa på flera veckor. Jaja tur man hade riskakor och festis hemma.

• Bebis050810

oj vad mätt jag är nu! lyxade till det lite vid lunchen idag, brukar annars bara ha vanliga mackor vid 12 när gubben kommer in.... men idag gjorde jag varma mackor med skinka, fetaost, soltorkade tomater, kryddor och ost, mums! 4 st slank ner.....

(¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 10/11-10 ♥ ¸.?°´¯)
  • popcornplaya
    Bebis050810 skrev 2010-06-11 13:06:37 följande:
    oj vad mätt jag är nu! lyxade till det lite vid lunchen idag, brukar annars bara ha vanliga mackor vid 12 när gubben kommer in.... men idag gjorde jag varma mackor med skinka, fetaost, soltorkade tomater, kryddor och ost, mums! 4 st slank ner.....
    (¯`°•.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 10/11-10 ♥ ¸.•°´¯)
    Åh nu blev jag också sugen på varma mackor. Vad gott! Får nog be sambon handla lite på vägen hem från jobbet, har ingen skinka och inga tomater hemma och det är ett måste.
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2