• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • frukarlssonn
    popcornplaya skrev 2010-06-11 08:20:51 följande:
    Haha, ja det var lite läskigt, men mest irriterande eftersom vi blev väckta bra mycket tidigare än vad vi brukar gå upp.

Ja det ska bli underbart med UL igen, finns inget bättre. Eller jo, när man är klar med födandet och får upp sin bebis på bröstet Glad
    Ja det sistnämnda slår allt Solig
    ♥ Olivia 090610 ~ Bf 101112 ♥
  • Bisquit

Morning!

Härligt med alla ul och bebissparkar.

Själv tycker jag att jag känner bebis ibland men det är svårt.
    Fast nu har jag bestämt mig att det är bebis jag känner när det bubblar och buffar i magen. Så länge inte bubblet och buffet återföljs av en hungerknorr eller ett toabesök..

Är i v 20 nu och tycker ju att det är dax för lite ordentlige bebissparkar... Den var ju så vild på ultraljudet...

Ang få reda på kön så tror jag inte att man får det i etuna heller. Vi hade ju en "skandal" här förra året. En mamma fick reda påa tt hon väntade en flicka och gjorde en ganska sen abort just pga det....

( måste ju vara idiot )

• frukarlssonn
    Bisquit skrev 2010-06-11 09:46:19 följande:
    Morning!

Härligt med alla ul och bebissparkar.

Själv tycker jag att jag känner bebis ibland men det är svårt.
    Fast nu har jag bestämt mig att det är bebis jag känner när det bubblar och buffar i magen. Så länge inte bubblet och buffet återföljs av en hungerknorr eller ett toabesök..

Är i v 20 nu och tycker ju att det är dax för lite ordentlige bebissparkar... Den var ju så vild på ultraljudet...

Ang få reda på kön så tror jag inte att man får det i etuna heller. Vi hade ju en "skandal" här förra året. En mamma fick reda påa tt hon väntade en flicka och gjorde en ganska sen abort just pga det....

( måste ju vara idiot )
    Då är det bebis Flört

Jag känner bubbel jättemkt nu helt plötsligt. Bebisen måste ha ändrat läge så det är lättare att känna!

Ja man kan undra va det är för en idiot som gör abort pga kön! Skrikandes
    ♥ Olivia 090610 ~ Bf 101112 ♥
  • NJsmamma

Godmorgon!!

Det här med att inte hinna till förlossningen i tid måste vara fruktansvärt, min fasa är att föda i bilen eller liknande.. Vi har visserligen förlossningen 15 minuter från oss bara, så jag tippar på att vi hinner annars får vi väl "springa" över till brandstationen som vi har som grannar

Bisquit: Ibland undrar man verkligen hur vissa är funtade, göra abort pga kön?! Usch man ryser, idiot!! Könet spelar verkligen ingen roll alls, huvudsaken är ju att barnet mår bra.

Nu har jag känt bebis både igår kväll och imorse, men bara när jag ligger ner i sängen på rygg.. det är så otroligt mysigt, känns så härligt också då man ju är lite orolig för om allt är som det ska, den lever osv..  Kan knappt bärga mig till rul, längtar massor!!

• PennyJenny

Kikar inom och skriver, kan ju inte låta bli

Det känns nämligen liiiite bättre nu efter besöket i LUnd igår. Fick lugnande besked, tappen är inte lika kort längre och cerklage är inte aktuellt. Men det är vila vila vila som gäller. Har ju haft det såhär med 2 av 3 innan också och då gick det vägen. Det SKA det göra nu oxå, det har jag bestämt mig för. Dessa veckor innnan man kommer in i v23 kommer dock vara fasansfulla och långsamma. Är i v19+1 idag och ligger på soffan och tittar i taket. Tråkigt, men vad gör man inte för det lilla livet där inne...

Han ligger i sätesändläge och sparkar hela hela tiden ned mot urinblåsa och livmodertappen. Fruktansvärt obehagligt, hoppas innerligt han vänder där inne snart :o)

..........

Nu ska jag läsa ikapp lite.

Kram på er

• ThiCha
    Marinero skrev 2010-06-10 20:34:45 följande:
    Nej de är stenhårda här i Trollhättan de avslöjar inte könet.
    ThiCha skrev 2010-06-10 19:12:57 följande:
    VA?? fick ni ta med er dottern in när du gjode ul??
    ja vet inte hur vi ska göra för vi har blivigt tillsagda nu på mvc inskrivningen att man inte får ta med sej syskonen men vi har ingen som kan passa våra barn, vi bor i uppsala o närmsta är södra Sthlm..

Lika så, nu sjutton hur ska vi få ihop förlossningen?? vi har massa djur också som man inte bara kan lämna... hmmm.....
    Va, får ni INTE??? Jo vi fick ta med dottern in, va ingen som sa nåt om det innan hlr så vi antog det o de gick bra Men varför får ni inte ta med syskon? Har de sagt nåt?
    Jo det är rätt vanligt att man inte får ta med små syskon in på ul.. fick inte det förra gången heller men då var de lite lättare när man bodde i sthlm... men nu... usch! vill ju inte ligga o se allt själv utan ja vill ju ha med min sambo
  • ThiCha
    popcornplaya skrev 2010-06-11 08:07:26 följande:
    Jag och sonen vaknade imorse av att en av hans leksaker började sjunga "imse vimse spindel" helt av sig själv.... Spöken kanske Tungan ute

Nu är det 4 dagar kvar tills jag får se bebis nästa gång och 10 dagar till könsul.... Läääängtar!
    brukar bli så när saker o ting går på batterier..
    NoahLeah skrev 2010-06-11 07:39:52 följande:
    Vi har inte heller några föräldrar i närheten, de har ca 3 timmars bilfärd till oss så det känns lite stressigt inför förlossningen. Har ju svåger hyfsat nära men de ska ju ha barn i september så vet ju inte hur pass lägligt det är att ringa dom. *s*
    Förhoppningsvis får man förvärkar en el ett par dagar innan så de hinner åka upp annars får sonen följa med oss in i taxin så får de hämta upp han senare. Känns lite rörigt alltihopa. *s*
    Jo om de vore så bra ändå o ha förvärkar någon eller ett par dagar innan =) här e bebisarna ute på ett par timmar, har vä ca 40 min bil resa in till bb bara, men värkarna brukar avta i bilen som tur e.

O va hinner man på ett par timmar? ringa runt till folk o de ska försöka ta ledigt från jobb o sätta sej i bilen direkt..
    Ja o min sambo pratade om detta här om dagen o vi sa det, i värsta fall får ungarna följa med om vi inte kommer på något eftersom allt går så fort..
    Men bara tanken på att min sambo inte skulle vara med under förlossningen skulle inte alls kännas bra..
  • Helen C

Nä såna vänner ska man egebtligen inte ha... Man får göra allting känns de som oxå när man umgås med henne så det e inte så kul...
    Jag vet egentligen inte va hon blev, men tror hon har svårt att glädjas över någon annan som har de bra....
    Hon tror hon e perfekt och att det e hon som äger världen typ....
    Tur de finns andra vänner...

Idag kommer mina smutron... Saknat dom såååååå mycke. Imorgon ska vi åka till Ölands Djurpark, ska bli riktigt nice....

Bebisen gör sig hörd här med varje dag, speciellt nu när jag sitter vid datorn och känner hennes små buffar i nedre delen av magen på vänster sida...=)

Ang förlossning så har mina gått bra... Dock har moderkakan kommit ut sent. Tagit typ 50 min, en timme får de ta högst sen blir de Operation, så e glad att slippa de....
    Första tog 8 timmar, började med värkar. Fick ta hål på hinnan. Andra 2½ timme och började med värkar, samma ta hål på hinnan så man undrar hur detta bli

• Helen C
    PennyJenny- Gud va skönt att de va bra, men nu gäller vila vila vila, så ta de lugnt nu. *Kramar om*

Popcornplaya-
     De brukar spelar mitt i natten ibland i pojkarnas rum. Finns en bil som e väldigt känslig, och ljudet är som en backande lastbil, pojkarna vaknar inte, bara jag och e livrädd haha
  • Bebis050810

Läser här varje dag men skriver kanske inte så ofta...

Är inne i vecka 19 nu
    Tror att det är sparkar jag känner, måste vara det, känns ibland på dagtid när jag sitter vid datorn fast mest på kvällarna i soffan eller i sängen. Är som nåt pickande/nervryckning innifrån, ofta långt ner i magen men även kan nervryckningen kännas lite högre upp, det är både på sidorna och mitten av magen. Visst borde väl det vara bebisen som rör sig!!??

Ang. förlossningen... vi har 9 mil dit, en lååång bit när man har ont o värkar.
    Fösta förlossningen var en "normalförl." för att vara första barnet sa dem, värkarna började på morgonen vid 06-tiden, kom in till förl. vid 13-14-tiden, fick senare EDA som stoppade upp värkarbetet lite men kl. 23.59 var hon iaf ute, PÅ BF-dagen!! hihi med en minuts marginal, jag fick krysta på massor där på slutet!! hehe

andra förl. var helt annorlunda, allt gick supersnabbt!!! hade inga förvärkar alls, ingen aning om nåt.... vid 18.00 gick vattnet, jag tog en korv till (för vi hade precis grillat och vi satt och åt kvällsmat) 18.15 när jag reste mig igen kom meeer vatten, ringde förl. och då började värkarna  med 3 minuters mellanrum direkt! sambon var tvungen att rusa ut och ta hand om kossorna som hade rymt , innan vi kunde åka. Fick snabbt ringa barnvakt, hittade tillslut en som kunde, åkte hemifrån 19.20 och kom in lagom till hon var ute, jag kände bebisen mellan benen där i bilen! :-O efter 7 minuter på förlossningen var hon ute!
    Så jag undrar när vi ska åka in denna ggn.............?

Rul närmar sig för mig, dryga veckan kvar nu!!! Skrattande

(¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 10/11-10 ♥ ¸.?°´¯)
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2