• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • frukarlssonn
    Helen C skrev 2010-06-10 20:47:35 följande:

Vi får inte heller ta med syskon. Så står de på UL lappen man får hem, för dom kan störa under tiden som dom försöker mäta barnet

Jaha okej, då måste de va olika beronede på vart man bor! Nej hon som gjorde ul va så positiv och skojade med Olivia, i slutet när hon blev otålig tnkte David gå ut men hon sa att de gör abs inget och att hon inte alls stördes av henne
    ♥ Olivia 090610 ~ Bf 101112 ♥
  • Helen C

Det e ju skönt när det e så.... Nu hade jag inte barnen hos mig ändå, men hade varit kul om dom hade varit med

• Rosen
    Helen C skrev 2010-06-10 20:18:58 följande:
    Rosen- Det e riktigt jobbigt att inte ens kunna stå och prata med någon förens man vill ha en stol och sätta sig på....
    Måste kännas frustrerande att ha moderkakan i framvägg, man vill känna när alla andra känner=)

Chanelll- Gud va kul..... Äntligen hihi
    ja eller hur, man känner sig som en pensionär med dålig kondis
    ja det e störigt att ha moderkakan i framvägg för jag vill känna massor
  • kicki08

tessiej: Nä det där är ju jätteolika. Min mamma mådde så jäkla dåligt så hon nästan var sjuk med alla mina tre bröder. Men med mig mådde hon som en prinsessa

Jag har mått bra med båda mina killar och mått pyton med den här tjejen jag har i magen nu.

• Rosen
    Marinero skrev 2010-06-10 20:34:45 följande:
    Nej de är stenhårda här i Trollhättan de avslöjar inte könet.
    ThiCha skrev 2010-06-10 19:12:57 följande:
    VA?? fick ni ta med er dottern in när du gjode ul??
    ja vet inte hur vi ska göra för vi har blivigt tillsagda nu på mvc inskrivningen att man inte får ta med sej syskonen men vi har ingen som kan passa våra barn, vi bor i uppsala o närmsta är södra Sthlm..

Lika så, nu sjutton hur ska vi få ihop förlossningen?? vi har massa djur också som man inte bara kan lämna... hmmm.....
    Va, får ni INTE??? Jo vi fick ta med dottern in, va ingen som sa nåt om det innan hlr så vi antog det o de gick bra Men varför får ni inte ta med syskon? Har de sagt nåt?
    vilka torrisar, undra varför dom inte vill berätta...
  • Rosen
    Helen C skrev 2010-06-10 20:47:35 följande:

Vi får inte heller ta med syskon. Så står de på UL lappen man får hem, för dom kan störa under tiden som dom försöker mäta barnet

inte här  heller, står oxå på lappen
  • Bunny81

Minns inte vem det var som skrev att man inte kan använda otrivin menthol när man är gravid! Men det kan man... Jag blev lite förtvivlad när jag läste att man inte kunde ta den, eftersom jag själv tar lite varje natt för att jag knappt kan andas annars... Så jag ringde till 1177 för att höra efter. På fass.se står det nämligen att man inte kan ta otrivin menthol som gravid, men på 1177.se står det att man kan ta den! Hon på sjukvårdsupplysningen förklarade det med att fass bara uppdateras en gång per år, men att 1177 uppdateras varje gång som det blir en ändring! Så man kan alltså ta otrivin mentol som gravid...

• Helen C

Jag har mått relativt bra. Men det e detta med anfådden som jag har... SKIT jobbigt och lite halsbränna, men e glad att jag inte har de så starkt...

Måste säga att de känns konstigt att säga HON, när man e van vid sina pojkar....

Berättade för en kompis att vi väntade en tjej, kan säga va ingn glädje där inte.. Inge Grattis ingenting. Tror hon blev lite sur kändes de som, önskade nog att vi skulle få en pojk....Men VI e glada

• MammaDeborah

Hej tjejer!

Orkar inte läsa ikapp efter en låååång och seg dag med dubbla skolavslutningar (3h i kyrkan), körlektion och lotsande av ungar runt stan *s*

Men jag läste lite här om syskon och oro för förlossningen. Framför allt handlade det väl om UL men någon nämnde just det här med var man gör av barn/barnen när det väl är DAGS...

Det bekymret har vi också i allra högsta grad. Jag har min mamma 20 mil bort, hans föräldrar vet jag inte om vi kan räkna med (det där med egna och andras barn, ni vet...) och ibland tänker jag bara att nää, jag föder banne mig hemma så får det gå som det går med ungar...

Fast det vill jag nog inte egentligen. Vi hoppas kunna få första hjälpen av grannarna som är pensionärer rakt över, sen kanske hans föräldrar (ny relation....) och sen tar det två timmar för mamma att köra hit och det gör hon nog utan att tveka. Hans barns mamma bor bara en liiiten bit bort som de två barnen tas garanterat om hand, men jag har fyra... små barn...

Nåja, det löser väl sig. Har tack och lov inte supersnabba förlossningar bakom mig, men det är ändå femte barnet och tätt mellan sista barnen... liiite nervös blir jag när jag tänker på det. Jag har fött (nästan) ensam en gång och det vill jag INTE göra om. Det var hemskt! Min väninna fick i panik slänga sig i bilen för att hinna med sista stunden. Då gick det inte längre för mig..

På tal om nåt annat så har vi hittat vårt drömhus, tror vi! Vi är helt lyriska båda två! Jättestort så att alla sju (!) framtida barn kan få ett eget rum om så önskas. Jag kan få min egen syateljé, en gigantisk tvättstuga, u name it!
    På onsdag blir det visning!! LÄNGTAR!!!!! Håll en tumme eller två är ni snälla! Detta hade varit perfekt och priset är dessutom mer än bra :) Det blir pengar emellan efter försäljning av nuvarande villa :)

Nu ska jag somna i soffan! ...eller nåt ;)

Kram

• frukarlssonn
    Rosen skrev 2010-06-10 20:57:22 följande:
    vilka torrisar, undra varför dom inte vill berätta...
    Dom får nog helt enkelt inte berätta. Trodde de va så över hela landet men en kompis sa att det inte är så övrallt. Och sen vet jag inte om vissa berättar fast de inte får. Men här verkar de stenhårda på allt! Man får inte lyssna på hjärtljud innan v25, inga ul om man är lite orolig, kompisen fick knappt göra ul i v7 när hon börja störtblöda, men när hon berätta att hon skulle på bröllopsresa så gjorde de ett undantag.
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2