• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • frukarlssonn

MammaDeborah: håller tummarna för huset Vi är oxå på husjakt. Vi ska ju flytta till en ny stad så vi ska kika på tre hus nästa vecka

Vi har inga föräldrar i närheten. Men den dan det gäller kommer vi förhoppningsvis kunna lämna Olivia till ett par bekanta som David känner i Tidaholm dit vi ska flytta. De bor rätt nära så det är bra. Jag är jätteorolig för att inte hinna fram till fl. Min första förlossning gick totalt på 7 timmar från att vattnet gick. Vi har ju isf ca 3 mil bara till sjukhuset men nervös är jag ändå Helst hade jag nog velat tälta utanför förlossningen hihi Men jag gillar inte att tälta och trivs bäst hemma så det blir väl att vi åker till sjukhuset vid minsta vattendroppe eller värk Flört Sambon kommer ju jobba bara några hundra meter från hemmet så det är bra.

♥ Olivia 090610 ~ Bf 101112 ♥
  • Helen C

Skulle jag ha barnen så lämnar jag dom hos min syster, hon bor precis brevid sjukhuset, och får vi lägenheten som vi vill ha så kommer vi bo granne med dom=)

• yonasam
    tessiej skrev 2010-06-10 19:49:24 följande:
    min dotter är född 080805 och hennes kompis här i byn fick det magiska datumet 080808 som födelsedag. Är ju beräknad till 14:e nov  men om 1½ vecka är RUL så då får jag väl se om jag blir flyttad nåt. Med dottern hade jag först 28/7, sen blev jag flyttat till 30/7 på RUL och att sen vänta sex långa dagar till efter BF var drygt, Dagarna efter BF blir väldigt långa, man bara väntar på att det ska sätta igång.. Jag hoppas då på en snabbare förlossning denna gång. Med dottern hade jag regelbundna värkar i över två dygn.

Jag känner inte heller så mycket i magen. Kan känna nåt ibland men kan som inte konkrekt säga att det är bebisen. Med dottern hade jag moderkakan i framvägg och då tog det längre tid att känna så jag kanske har det nu också!
    När kände du riktiga sparkar?
    Och när kunde du känna sparkarna utanpå magen?
    Har också moderkakan i framvägg o e orolig att pappa inte ska kunna känna bebis :(
  • Rosen
    MammaDeborah skrev 2010-06-10 21:06:40 följande:
    Hej tjejer!

Orkar inte läsa ikapp efter en låååång och seg dag med dubbla skolavslutningar (3h i kyrkan), körlektion och lotsande av ungar runt stan *s*

Men jag läste lite här om syskon och oro för förlossningen. Framför allt handlade det väl om UL men någon nämnde just det här med var man gör av barn/barnen när det väl är DAGS...

Det bekymret har vi också i allra högsta grad. Jag har min mamma 20 mil bort, hans föräldrar vet jag inte om vi kan räkna med (det där med egna och andras barn, ni vet...) och ibland tänker jag bara att nää, jag föder banne mig hemma så får det gå som det går med ungar...

Fast det vill jag nog inte egentligen. Vi hoppas kunna få första hjälpen av grannarna som är pensionärer rakt över, sen kanske hans föräldrar (ny relation....) och sen tar det två timmar för mamma att köra hit och det gör hon nog utan att tveka. Hans barns mamma bor bara en liiiten bit bort som de två barnen tas garanterat om hand, men jag har fyra... små barn...

Nåja, det löser väl sig. Har tack och lov inte supersnabba förlossningar bakom mig, men det är ändå femte barnet och tätt mellan sista barnen... liiite nervös blir jag när jag tänker på det. Jag har fött (nästan) ensam en gång och det vill jag INTE göra om. Det var hemskt! Min väninna fick i panik slänga sig i bilen för att hinna med sista stunden. Då gick det inte längre för mig..

På tal om nåt annat så har vi hittat vårt drömhus, tror vi! Vi är helt lyriska båda två! Jättestort så att alla sju (!) framtida barn kan få ett eget rum om så önskas. Jag kan få min egen syateljé, en gigantisk tvättstuga, u name it!
    På onsdag blir det visning!! LÄNGTAR!!!!! Håll en tumme eller två är ni snälla! Detta hade varit perfekt och priset är dessutom mer än bra :) Det blir pengar emellan efter försäljning av nuvarande villa :)

Nu ska jag somna i soffan! ...eller nåt ;)

Kram
    åh då håller jag tummarna
    Marinero skrev 2010-06-10 21:07:32 följande:
    Dom får nog helt enkelt inte berätta. Trodde de va så över hela landet men en kompis sa att det inte är så övrallt. Och sen vet jag inte om vissa berättar fast de inte får. Men här verkar de stenhårda på allt! Man får inte lyssna på hjärtljud innan v25, inga ul om man är lite orolig, kompisen fick knappt göra ul i v7 när hon börja störtblöda, men när hon berätta att hon skulle på bröllopsresa så gjorde de ett undantag.
    här i malmö berättade dom inte könet förräns i vecka 32 för några år sen. sen när jag skulle ha min andra pojke för 4 år sen så fick vi reda på det i vecka 18 för då hade dom ändrat "reglerna"

men oj vilka stränga regler dom har där du bor, tänk så många som verkligen e superoroliga o så får dom inte lyssna ens på hjärtat
  • frukarlssonn
    Rosen skrev 2010-06-10 21:42:43 följande:
    åh då håller jag tummarna
    Marinero skrev 2010-06-10 21:07:32 följande:
    Dom får nog helt enkelt inte berätta. Trodde de va så över hela landet men en kompis sa att det inte är så övrallt. Och sen vet jag inte om vissa berättar fast de inte får. Men här verkar de stenhårda på allt! Man får inte lyssna på hjärtljud innan v25, inga ul om man är lite orolig, kompisen fick knappt göra ul i v7 när hon börja störtblöda, men när hon berätta att hon skulle på bröllopsresa så gjorde de ett undantag.
    här i malmö berättade dom inte könet förräns i vecka 32 för några år sen. sen när jag skulle ha min andra pojke för 4 år sen så fick vi reda på det i vecka 18 för då hade dom ändrat "reglerna"

men oj vilka stränga regler dom har där du bor, tänk så många som verkligen e superoroliga o så får dom inte lyssna ens på hjärtat
    Ja det verkar väldigt olika. Men nu får vi se bebisen en gång till iaf eftersom vi ska göra ett ul till

Ja jag fick verkligen bre på min oro och då gick hon efter lite om och men med på att lyssna. Det va dock inte min ordinarie bm för hon va ledig.
  • tessiej
    yonasam skrev 2010-06-10 21:29:33 följande:
    När kände du riktiga sparkar?
    Och när kunde du känna sparkarna utanpå magen?
    Har också moderkakan i framvägg o e orolig att pappa inte ska kunna känna bebis :(
    jag minns inte i vilken vecka jag började känna riktiga sparkar men det var nog nån vecka efter jag gjort RUL med dottern. Tror jag började känna sparkar utanpå magen strax efter. Var då inte orolig att pappan inte ska känna. Det kommer att kännas utanpå och du kommer kunna se det. Det enda som är när man har moderkakan i framvägg är att det tar lite längre tid innan man känner något. Bebisen har väl mer att röra på innan det känns och syns.
  • Jojo 85

Vi får inte heller ha med barn på UL.

Helen C skrev 2010-06-10 21:05:16 följande:
    Berättade för en kompis att vi väntade en tjej, kan säga va ingn glädje där inte.. Inge Grattis ingenting. Tror hon blev lite sur kändes de som, önskade nog att vi skulle få en pojk....Men VI e glada
    Konstigt! Varför skulle hon önska er en pojke till just? Blir hon sotis??

När ni pratar om hur ni mått tidigare jämfört med nu o ni som nu väntar annat kön ger mej lite funderingar kring om det kanske är en pojke i min mage trots att jag oftast tänker mej en flicka. - Jag har inte spytt denna gången, inte varit i närheten av så trött som jag var nör jag väntade Josefine o knappt några finnar denna gången..Fast härtljuden var samma.. men nu hade mitt järnvärde ju sjunkit. FÖrra grav hade jag ra värden hela tiden.. ja tills på slutet då..
    Josefine 4 maj 2009 - jojossmultronstalle.blogspot.com/
  • MissCh
    MammaDeborah skrev 2010-06-10 21:06:40 följande:
    Hej tjejer!

Orkar inte läsa ikapp efter en låååång och seg dag med dubbla skolavslutningar (3h i kyrkan), körlektion och lotsande av ungar runt stan *s*

Men jag läste lite här om syskon och oro för förlossningen. Framför allt handlade det väl om UL men någon nämnde just det här med var man gör av barn/barnen när det väl är DAGS...

Det bekymret har vi också i allra högsta grad. Jag har min mamma 20 mil bort, hans föräldrar vet jag inte om vi kan räkna med (det där med egna och andras barn, ni vet...) och ibland tänker jag bara att nää, jag föder banne mig hemma så får det gå som det går med ungar...

Fast det vill jag nog inte egentligen. Vi hoppas kunna få första hjälpen av grannarna som är pensionärer rakt över, sen kanske hans föräldrar (ny relation....) och sen tar det två timmar för mamma att köra hit och det gör hon nog utan att tveka. Hans barns mamma bor bara en liiiten bit bort som de två barnen tas garanterat om hand, men jag har fyra... små barn...

Nåja, det löser väl sig. Har tack och lov inte supersnabba förlossningar bakom mig, men det är ändå femte barnet och tätt mellan sista barnen... liiite nervös blir jag när jag tänker på det. Jag har fött (nästan) ensam en gång och det vill jag INTE göra om. Det var hemskt! Min väninna fick i panik slänga sig i bilen för att hinna med sista stunden. Då gick det inte längre för mig..

På tal om nåt annat så har vi hittat vårt drömhus, tror vi! Vi är helt lyriska båda två! Jättestort så att alla sju (!) framtida barn kan få ett eget rum om så önskas. Jag kan få min egen syateljé, en gigantisk tvättstuga, u name it!
    På onsdag blir det visning!! LÄNGTAR!!!!! Håll en tumme eller två är ni snälla! Detta hade varit perfekt och priset är dessutom mer än bra :) Det blir pengar emellan efter försäljning av nuvarande villa :)

Nu ska jag somna i soffan! ...eller nåt ;)

Kram
    När vi väntade tvåan hade vi bestämt att svärmor skulle komma ner och passa vår dotter. Hon bor en timme och en kvart bort. Det var ingen bra idé! Det var mitt i natten så jag väntade ett tag tills jag var säker på att det verkligen var förlossningen som var på gång, men sen gick det ganska fort. Hon kom en och en halv timme senare, vi mötte henne i bilen (fick ge en annan komma över akut en stund emellan) och vi kom till KK 20 minuter innan lillan kom ut. Den här gången tror jag jag ska fråga flera stycken olika i förväg, och ringa den som kan sen, och parallellt får någon släkting sätta sig i bilen... Men det är inte lätt, vem kan säga att man tyvärr inte kommer in till jobbet för att ens kompis ska föda barn? Eller något liknande. Suck... men det ordnar sig säkert.
  • mzetterblad

Vart rätt inaktiv här känner jag, men orkar inte läsa igenom allt nu.

Igår kände jag bebisen sparka på utsidan av magen första gången =) *Mysigt*
    Imorn åker vi till Liseberg hela familjen, ska kolla när Date spelar där, Williams favoritband. Gubben känner dom också, så det ska bli kul =)

Ang det med UL jag såg att ni pratade om. Vi hade med William på ULet. Och det va inga som hlst problem

♥ (¯`°?.¸ ♥ William & Pyret ♥¸.?°´¯) ♥
  • MissCh

Ja, visst är det mysigt att känna bebisen utifrån :) Min man har gjort det, men det ska bli kul när barnen kan göra det också. Har inte provat än, det kräver ju kanske lite tålamod än så länge...

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2