popcornplaya skrev 2010-06-11 11:23:08 följande:
Usch det där med att inte hinna till förlossningen är jag livrädd för. Det gick väldigt snabbt med sonen.
Vid halv 1 på natten går jag på toa och märker att vattnet börjar sippra, sonen hade även bajsat i vattnet så jag ringde förlossningen och dom sa att jag fick komma in direkt på kontroll. När vi hade satt oss i bilen gick vattnet "på riktigt" det verkligen forsade ut och då började värkarna med buller och bång, knappt några mellanrum. Klockan ett var vi inne på förlossningen och då var jag öppen 1 cm. Sonen föddes 4 timmar och en kvart senare alltså 05:15.
Hade inga aningar alls innan att det skulle sätta igång utan det började verkligen så plötsligt alltihopa. Tur att vi har högst 15 min till förlossningen men jag är livrädd ändå.......
Barnvakt kommer vi nog inte hinna få hem utan sonen får nog följa med dit och så får någon hämta honom där sedan för jag lär åka in så fort jag anar något.
Så va de för mig med! Inte en enda känning på att fl va på g, utan helt plötsligt börjar det komma vatten, mer o mer o tillslut kissade jag vatten. Värkarna blev grymt intensiva direkt o när vi hade en liten bit kvar till sjukhuset va de 30 sek emella, sambon va rätt nervös där ocj körde inte direkt lagligt
Det verkar som att går vattnet först går allt mkt snabbare!
Undrar om risken är stor att vattnet går först även med andra barnet om den gick med första?