• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • frukarlssonn
    popcornplaya skrev 2010-06-11 11:23:08 följande:
    Usch det där med att inte hinna till förlossningen är jag livrädd för. Det gick väldigt snabbt med sonen.

Vid halv 1 på natten går jag på toa och märker att vattnet börjar sippra, sonen hade även bajsat i vattnet så jag ringde förlossningen och dom sa att jag fick komma in direkt på kontroll. När vi hade satt oss i bilen gick vattnet "på riktigt" det verkligen forsade ut och då började värkarna med buller och bång, knappt några mellanrum. Klockan ett var vi inne på förlossningen och då var jag öppen 1 cm. Sonen föddes 4 timmar och en kvart senare alltså 05:15.

Hade inga aningar alls innan att det skulle sätta igång utan det började verkligen så plötsligt alltihopa. Tur att vi har högst 15 min till förlossningen men jag är livrädd ändå.......

Barnvakt kommer vi nog inte hinna få hem utan sonen får nog följa med dit och så får någon hämta honom där sedan för jag lär åka in så fort jag anar något.
    Så va de för mig med! Inte en enda känning på att fl va på g, utan helt plötsligt börjar det komma vatten, mer o mer o tillslut kissade jag vatten. Värkarna blev grymt intensiva direkt o när vi hade en liten bit kvar till sjukhuset va de 30 sek  emella, sambon va rätt nervös där ocj körde inte direkt lagligt

Det verkar som att går vattnet först går allt mkt snabbare!

Undrar om risken är stor att vattnet går först även med andra barnet om den gick med första?
    ♥ Olivia 090610 ~ Bf 101112 ♥
  • frukarlssonn
    Bebis050810 skrev 2010-06-11 11:45:40 följande:
    Ja alltid när man ska iväg så händer det nåt i lagårn, det slår aldrig fel!
    sen tänkte jag att eftersom min första förl. tog lång tid så tänkte jag att "äsch det kan väl inte vara så bråttom, tar väl iaf 5 timmar denna ggn" men tji fick jag!
    Så nästa gång ska jag vara lite mer aktsam, lyssna på kroppens signaler och åka in direkt för att vara på den säkra sidan!
    att sitta i bilen med ett huvud på väg ut mellan benen är ingen dröm precis Tungan ute
    O herregud vilken mardröm, känna att det trycker på vid fel ställe om man säger så! Tur att du han in! Ja jag säger det, minsta värk eller vattedroppe då åker vi! Hellre falsk alarm än att vänta för länge.
  • Rosen

kicki08: stort grattis till theo idag

ang det där med snabba förlossningar o oro att inte hinna så är jag oxå lite orolig faktiskt. min första förlossning blev jag igångsatt så det tog 4 timmar men andra förlossningen tog bara 40 min så jag e lite orolig att den ska gå snabbare denna gången.
    jag tyckte i o för sig att 40 min var rätt så lagom man slapp ligga där o lida i timmar

• Rosen
    popcornplaya skrev 2010-06-11 13:03:44 följande:
    FlowerSmurfen: Välkommen hit Skrattande BF listan kan du lägga i tråden som är länkad i ts.

Jag sitter här och knaprar riskakor. Fick världens illamående anfall. Trodde att det skulle vara avklarat nu, har inte mått illa på flera veckor. Jaja tur man hade riskakor och festis hemma.
    Min älskade Philip 080716 (sarahsbaby.blogg.se)
    välkommen flowersmurfen!

haha har du fått noja på varma mackor?
    än så länge har jag inte fått nån nojja på nåt speciellt, har ni andra det?
  • Rosen
    Marinero skrev 2010-06-11 13:19:57 följande:
    Så va de för mig med! Inte en enda känning på att fl va på g, utan helt plötsligt börjar det komma vatten, mer o mer o tillslut kissade jag vatten. Värkarna blev grymt intensiva direkt o när vi hade en liten bit kvar till sjukhuset va de 30 sek  emella, sambon va rätt nervös där ocj körde inte direkt lagligt

Det verkar som att går vattnet först går allt mkt snabbare!

Undrar om risken är stor att vattnet går först även med andra barnet om den gick med första?
    hur lång tid tog din förlossning? låter som den gick supersnabbt
  • Rosen

wow jag känner lite rörelser just nu i magen

• Rosen
    popcornplaya skrev 2010-06-11 13:55:19 följande:
    Vad mysigt Skrattande Bara att njuta.
    Min älskade Philip 080716 (sarahsbaby.blogg.se)
    ja det kom inte så mycket, varade bara nån minut
  • kicki08

Oboy va gott mä varma mackor då!!! :-P Å det där med tomat, fetaost och kryddor... skinka!! Ahhh va gott!! :-P jag måste ha måste ha måste ha

• Bebis050810

Nä inga nojjor på mat här heller, men jag längtar sååå mkt efter jordgubbar i år!! brukar inte va sååå sugen i vanliga fall.

(¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 10/11-10 ♥ ¸.?°´¯)
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2