Inlägg från: Maddie72 |Visa alla inlägg
  • Maddie72

BF November,2010 DEL 2

Hmmm... ja Helen C är ju ofta ute här och kollar läget. Är du på förlossning?? Spännande!!

• Maddie72
    Bebis050810 skrev 2010-10-31 10:49:48 följande:

Jag har 15 dagar kvar!

Mmmmm jag med.! Glad Jag har fullt upp här hemma med. Precis som du, kanske ingen renovering eller så, men försöker få undan och plocka iordning, det står saker överallt. Målar ju om spjälsängen och har idag sytt klart fleece-overallen till bebisen. Den är i 2 olika lila och fodrat med kattmönstrat tyg. Hoppas den passar nu bara. =)
  • Maddie72
    Bebis050810 skrev 2010-10-31 13:24:44 följande:
    Vore så kul om vi låg på BB samtidigt! Har du gått över innan??
    Jag har fött på BF och på BF+3
    Jo, det tycker jag med. Hade varit jättehäftigt!  Jag gick över tiden med Oskar 6 dagar. Som diabetiker får man inte gå över mer än 7 dagar. Så jag vet att senast den 22 november är jag på förlossningen och då igångsättning. Men jag hoppas att jag tillhör statiken och föder 2-3 dagar innan.
  • Maddie72

Ok, jag lägger väl in en bild. Men om den är jättefin vet jag ej. Hoppas den passar bara. Bebisen kan bli stor eller liten. Vet ju inte i nuläget. Jo men den passar nog. Känns kul att ha gjort nåt till den lilla. Nästa projekt ska bli en åkpåse till barnvagnen. Även den i fleece.

• Maddie72
    MammaDeborah skrev 2010-10-31 21:12:23 följande:
    Vilken läcker overall!! Så duktig du är!! :)
    TACK! Vågar knappt säga att jag är textillärare. För så fin är den verkligen inte. Har inte sytt overall tidigare. Hade inget färdigt mönster utan ritade av en större overall och förminskade lite hit och dit på mitt mönstepapper. Fick ta till lite nödlösningar och så under sömnadens gång. Men jag tror den ska bli bra. Det var kul och det är huvudsaken  just nu. =)

Lycka till i morgon! Jag hoppas verkligen att de lyssnar bättre denna gång. Kram
  • Maddie72
    dazazz skrev 2010-10-31 19:56:07 följande:
    Maddie72, vad fin den blev! Vad ska du sy för åkpåse? Jag funderar på att sy en sådan här: skrotdesign.blogspot.com/search/label/Åkpåsar
    Jo den verkar jättefin. Med mönster och allt. Men jag försöker rita nåt eget. Mäter på hårdliften jag har. Ska funderar på det. Tack för tipset!
  • Maddie72
    MammaDeborah skrev 2010-10-31 21:24:55 följande:
    Äsch då! Den ser toppenfin ut :) Vilken stl har du sytt den i?
    I stl 62 ca. Blir bebis inte mer än 50 cm kommer den bli stor. Men om hon blir som bror sin, kommer det bli perfekt. Han var 56 cm vid födseln.
  • Maddie72
    dazazz skrev 2010-10-31 22:26:36 följande:
    Trulsa79, jag kommer faktiskt inte ens ihåg hur vårt babyskydd ser ut ens när jag försöker, vad fort man glömmer, så jag hade inte ens tänkt på det :) Jag funderade i vilket fall på att göra den utan hål då jag främst tänkt använda den i liggvagnen... Så tack för att du gav mig ännu ett skäl till att slippa mecka med det :D

Maddie72, vad har du tänkt använda för material i din åkpåse? Funderar på att göra en mer traditionell åkpåse men vet inte riktigt med vilka material i så fall...
    Jag har köpt billig fleecefilt på IKEA, rött. Så fleece har jag tänkt mig. Sedan vet jag inte om man kanske ska ha nåt annat tyg utanpå. Vill ju inte ha den alltför varm. Många åkpåsar har ju nåt vindtyg som yttertyg. Bara i fleece kanske?? Hmm det tål att tänka på. Jag vet att sonen varit så himla varm av sig så jag kunde aldrig ha för mkt i vagnen. Men det lutar nog åt ett tyg till utanpå, men ej vindtyg.
  • Maddie72

Till alla er som har såna värkar men att det ej händer nåt. Jag hoppas verkligen att det sätter igång på allvar för er så att ni slipper lida mer nu. Tänker på er i massor. KRAM!

• Maddie72
    Ska på TUL i morgon. Håll tummarna att det ser bra ut även i morgon. Tillväxten har legat precis på normal tidigare UL. Skulle bli så ledsen om det har skjutit i höjden nu.

Nu är det natti natti för mig med. Ha det bra tjejer! Kram
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2