-
Åhhh Lycka till!!MammaDeborah skrev 2010-11-01 13:21:25 följande:Nu kör jag, tjejer! Wish me luck! -
-
Men det är ju bra att det blev som du ville ändå då. Är ju alltid bäst att sätta igång av sig själv. Hur görs en hinnsvepning?Rosen skrev 2010-11-01 16:56:57 följande:hej tjejer!
det blev ingen igångsättning idag o ska jag vara ärlig så känner jag mig lite lättad över det samtidigt som jag såklart vill ha min lilla bebis hos mig. men läkaren gav det tills på fredag annars blir det igångsättning då.
hon mätte med ul o han väger 4,5kg nu.
hon kände om jag är öppen och jag är öppen 3 cm, där e 2,5cm kvar av livmoderhalsen/tappen? och jag e helt mjuk o mogen. hon gjorde även en hinnsvepning på mig så sen dess har jag haft massa molande i magen.
efter vi kom därifrån gick vi en runda på ett varuhus o sen hem. jag somnade som en stock i soffan o vaknade för en stund sen. helt slut e jag i kroppen nu.
njs mamma: gud vilken fin mage!!
mammaD: lycka till!!
maddie: skönt att allt såg bra ut på TUL -
Skönt att du känner så ändå. Och att du har fått ett igånsättningsdatum. Sexa till det lite med så kanske det inte behövs. *blink*MammaDeborah skrev 2010-11-01 17:02:40 följande:Jag sitter och dricker kaffe och väntar på att älsklingen ska sluta jobba.
Ctg såg bra ut, bt normalt, läkaren undersökte och jag är öppen drygt 2cm. De vill verkligen inte sätta igång mig men förstår det ohållbara i situationen. Så ny tid på torsdag (bf) och då blir jag igångsatt! Hon petade rätt mycket så man kan ju hoppas det startar självmant. Har småvärkar men vågar inte hoppas nåt. Mannen tyckte vi skulle ha lite mer sex också. Om inte annat för att det lär dröja ett tag sen
Så senast 10:30 på torsdag vet ni var jag är 
-
Här har ni en som sovit skitdåligt! Går man och lägger sig efter mannen får man skylla sig själv tydligen. Åhhh vad han snarkar. Jag kan inte ta sånt oljud just nu, så jag gick och la mig på soffan. Det var inte skönt. Men jag somnade till sllut. Fast vaknade då sonen ylade, han hade gått upp för att kissa, inte hunnit och kissat ner hela mattan i hallen osv... kul att yrvaken ta hand om sånt.
Rosen - Hoppas du har kommit iväg till förlossning.
Taniko - Vad jobbigt att vara sjuk så här på sluttampen.
Mama Deb - Skönt att du sovit bra.
Belavon - Det är ju alltid bäst man sätter igång av sig själv. Värkarna är tydligen inte lika kraftfulla vid igångsättning. Det är det jag hört.
Willams mamma - Japp din son är helt otroligt söt. Hoppas att han klarar sig ifrån magsjukan.
HelenC - Är du på förlossningen eller?? Håller tummarna här. -
Har ju inte er andra på FB.NoahLeah skrev 2010-11-02 08:09:21 följande:Kan skvallra att Rosen fått en son...står lite grattishälsningar på FB nu.
Men OJ vad kul för Rosen!! Grattis grattis! Härligt!! -
Vad är det för spray? Funderat på att köpa sånt där band man sätter över näsan.NoahLeah skrev 2010-11-02 08:23:33 följande:Maddie: Känner igen det där med snarkningar, sambon kan låta som ett tröskverk ibland men sprayen han använder funkar mestadels bra. Hoppas du får sova bättre inatt.
-
Tack, det ska jag kolla upp då. Vore ju skönt att kunna slippa tjata på honom att ligga på sidan osv.NoahLeah skrev 2010-11-02 10:29:45 följande:Finns ett skum man sprutar i munnen sen en nässpray...band o klämmor har inte funkat här. -
Ja du, det beror precis på hur det går. Jag är ju tyvärr lite skakis sedan förra förlossningen 4 år sedan. Komplikationer vid snitt, öppnad igen och drogad i ett antal dagar. Jag låg inlagd i drygt en vecka. Men min förhoppninig är ju att det ska gå så mkt bättre denna gång och att jag klarar att föda vaginalt. Och då stannar jag väl 3-4 dagar. Som diabetiker är blodsockret lite si och så efter förlossning och amning måste komma igång, krux med blodsocker då med och så.Bebis050810 skrev 2010-11-02 10:47:02 följande:Maddie- hur länge har du tänkt stanna på BB?
Du själv då? Hur länge stannar du? Vi måste höra oss för om vi nu skulle hamna där samtidigt. Madeleine Y Bergkvist heter jag. -
Ja, Madeleine båda två!! Häftigt!Bebis050810 skrev 2010-11-02 15:45:58 följande:Jag kommer nog stanna i de 2 dygn som krävs för att bebisen ska ta den sär sprutan, vet inte vad den heter, men det är en spruta som tas så nära inpå 2 dygn efter bebisens födelse. eftersom vi bor 9 mil från BB så vill jag inte åka hem ena dagen för att nästa dag behöva köra igen!! jag har stannat 2-3 nätter de andra gångerna med. Känns bra att vara där och "vila" , ja vila från övriga familjen ett par dagar, så man kommer in i det lite, lättare att sova och vila där än hemma med alla barn omkring sig som ska serveras mat och lekas med!
Det enda är att maten där är så äcklig!! men man får äta mkt vid frukost och mellis o kvällsmålen eller får gubben komma med god mat! :) båda ggr vi har åkt från BB har vi kört direkt till McD för jag har varit såå hungrig!
Jag heter oxå Madeleine, vad kul!