Inlägg från: Maddie72 |Visa alla inlägg
  • Maddie72

BF November,2010 DEL 2

Rosen - Grattis till pojken!
    Vad du varit med om gumman. Jag är verkligen imponerad. Synd att personalen var som de var. Han blev stor du, men det har du vetat hela tiden har jag fått för mig. Hade du grav.diabetes? Jag som fick en stor kille jag med förra gången, (vanlig diabetes typ 1) klarade inte ut att föda vaginalt, han var påverkad och så, så det blev snitt. Hoppas på vaginal födsel denna gång.

• Maddie72
    Annizsj skrev 2010-11-02 21:53:12 följande:
    Har alla i tråden sd o förvärkar? Jag har inget! Men en bökig bebis som vänder i vrider på magen. Lagom behagligt.. Känner ofta ett stort tryck neråt, bebisen är rörlig sedan åtminstonde två v tillbaka. Tror inte att den kommer fixera sig innan det är dags, knappast vara ruckbar heller! Fasiken va nyfiken jag är på VEM som finns där inne????? Tjej kille? Tror att vi är överens om killnamn ny iaf, så det känns brA!
    Sammadragningar har jag väldigt mkt. Men förvärkar i form av mer ont har jag inte. Bara väldigt obehagligt då magen blir helt spetsig och står rakt ut. Eller bebisens rumpa som står rakt ut.  En mkt bökig bebis har jag med. Känner också stort tryck neråt, magen har sjunkit massor och huvudet är fixerat. Sitter jag på huk en stund och sedan ska upp är det kämpigt. känns även då jag ställer mig upp att jag får trycka ihop höfterna lite, som det är nåt stort mellan benen. Ja det är det ju, huvudet. Glad Men så kände jag aldrig förra gången. Ryggen är helt väck om jag går mkt. Sitter jag för mkt är benen helt stumma. Vätska i fötterna jobbigt.

Har fått förhöjt blodtryck nu sedan en vecka tillbaka. 155/89 inte kul och har hämtat u-stickor hos BM så jag kan kolla proteinet och ska på torsdag ta extra blodtryck. Är så nervös att jag fått havadeskapsförgiftning.

Boar för fullt just nu. Satt ihop spjälsängen jag målat vit. Ej bäddat än, för jag har fått lov att tvätta madrassen. Stryker de minsta kläderna och inventerar lite vad jag har, så sött alltså.
  • Maddie72
    Frogster skrev 2010-11-03 04:33:30 följande:
    Jag har köpt en Easyhug bärsjal och den är verkligen värd varenda öre!
    Den är bara som två tygstycken som är kanske 60-70cm breda och ihopsydda i kortsidan. Trär de över vardera axel och lägger/sätter barnet i den ena och stödjer med den andra. Blir skitbra och stadigt och man slipper böka med att knyta och diverse!
    Den verkar ju bra. Har du någon bild på hur den ser ut eller länk var man kan köpa en sådan.
  • Maddie72

Libragirl -  grattis grattis. Härligt med bebis!! Mysigt!  Kram

• Maddie72

Har varit inne på förlossningen en sväng. Men inget är på G eller så. Hade tid hos Amanda-BM (aurora) för samtal och hade fått instruktioner pga det höga blodtrycker i måndags att jag skulle komma förbi och ta ett nytt efter Amnada-samtal. Meeeen hur lätt var det tror ni? Först var alla dörrar stängda i den korridoren, ingen personal i sikte (lunchtid). När väl en kom ut och jag meddelade vad jag ville, fick jag ett surt svar att det kunde jag väl bett Amanda-BM göra. VI HAR INTE TID! Jag fick en klump i halsen och tårar på väg, jag bara vände på klacken och gick. Herre jösses man klarar inte av mkt just nu, mkt jag skulle velat säga kommer jag på så här i efterhand. (som varför bli arg på mig, det var ju deras läkare som sagt att det var ok att göra så...) Sagt och gjort jag gick tillbaka till min Amanda-BM och vädjade om hennes hjälp. Hon är hur gullig som helst, hon hade inte tid själv upptagen med nytt samtal, men följde med mig ner till förlossningen där de tog blodtryck och jag fick även ett CTG. Hur gulliga som helst. Men det var väl ganska lugnt just nu idag. I alla fall blodtycket låg på 160/78 så det var OK tyckte hon. Jag ska ju till vanligt BM på tisdag igen och jag kollar urinstickor varje morgon nu. Känner mig mkt lugnare.

• Maddie72

Wow det händer ju så mkt i tråden nu. Sååå spännande..

Grattis till er som får snusa bebis. Myyysigt. Kram på er tjejer!

• Maddie72
    Helen C skrev 2010-11-06 08:50:37 följande:
    BF idag. Känner mig allmänt deprimerad.... Känns som jag har gått gravid mer än ett år. E så jävla trött på de här, ursäkta men e fan de....Saknar henne så mycke och vill bara hon ska komma nu....

E så trött på alla som frågar nu....
    Förstår dig. Har man hamnat på BF-dagen är det nog kämpigt. Kämpa på. Kram!

För mig är det inte så många som frågar om jag fött, utan om hur jag mår hela tiden. Det tycker jag är jobbigt. Det blir ju bara värre och värre, ondare och ondare, att de inte kan lägga ihop ett och ett? Döööh...
  • Maddie72

Ang föräldrarpenning:

Ni som inte fått era små ännu. Har ni begärt föräldrarpenning ännu? Alltså gjort ansökan om hur många dagar ni ska ta ut och så? Jag gjorde den först idag, planering för första halvåret. Men kanske har sökt för sent för att få ut den i slutet av denna månaden. Blir så trött, när jag klickade i hur jag skulle ha det och skulle signera och så, stod det att de ha 30 dagars handläggningstid. Åhhh hade såna problem med F-kassan i och med min sjukskrivning (fick vänta 2 månader på pengar) och orkar verkligen inte vänta på pengar ännu en gång. Hur har ni andra gjort? Ja, ja jag lär väl bli varse hur det blir mitt fall.
  • Maddie72

Julskinka.... vad ni frestar mig. Åhhh jag riktigt känner hur gott det luktar. Ahhhhh... Skrattande

• Maddie72
    Hedi skrev 2010-11-06 16:59:01 följande:
    Jag är mer avundsjuk pa att ni har gatt igenom det och vet att ni har fatt friska barn! för det är ju en annat orosmoment förutom själva förlossningen att inte veta hur det star till med bebisen.
    Där håller jag med dig Hedi. Man är ju lite väl orolig hur det ska gå, hur bebis kommer må osv. Jag försöker tränga undan det, men det är inte alltid det går.
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2