-
Äh, det var säkert bebisen. Njut och var glad över din lilla vilding :)Frogster skrev 2010-05-06 11:23:23 följande:Men ååååh nu är jag arg som ett bi! Har haft den underbaraste natten någonsin! Vaknade vid 4 av att det var ett jäkla röj i lilla bulan under naveln!Låg i säkert en halvtimme och bara njööööt med världens fånigaste leende. Såååå underbart!Har känt liten tidigare med men inte alls så här tydligt! Säkert för att jag dels låg på rygg och var lite lagom kissnödig i kombination med att man ju är mycket känsligare när man sover.Berättade det för en kompis för en liten stund sedan och denna svarar att nej det kan inte ha varit min bebis! Det är på tok för tidigt så det var bara gaser!Jisses att något sådant kan få en på så dåligt humör!Är visst fortfarande rätt duktigt hormonpåverkad.... Haha! -
Idag mår jag inget vidare :( Har fått reda på att min pappa kanske har lungcancer idag. Han vet inget ännu, det är bara jag som vet i hela familjen (arbetar inom vården och fick svaren till jobbet idag och jag fixar inte säga det) Fan... Jävla fan fan fan!! Tänkte ändå så sent som igår att "Gud vad jag är lycklig. Men det förvånar mig inte om det kommer nåt hemskt snart". Jodå... klart det gjorde det :(
Pappa kommer få sitt svar av sin läkare på måndag. Hela jag gråter inombords, fattar inte hur jag ska klara hela helgen och låtsas som ingenting :( Vill inte berätta idag för det finns ingen han kan vända sig till med alla frågor han säkert kommer få. Vet inte om jag gör rätt eller fel, men just nu känns det som det rätta beslutet att hålla svaret för mig själv. *Ledsen* -
Jag vet ingenting mer än att det stod metasta? Primär tumör? Och sen att dom rekommenderar fortsatt utredning. Därför ville jag inte säga nåt till honom, tycker det känns så fruktansvärt att veta bara. Är helt slut mentalt, bara gråter och är arg och ledsen på allting.Jojo 85 skrev 2010-05-07 14:20:11 följande:Usch vad hemskt! Är det väldigt illa.. eller du kanske inte vet mer ingående??Min pappa gick bort i cancer för 2 år sedan o min mans mamma gick bort i lungcancer för snart 7 år sedan Vi HATAR den sjukdomen i den här familjen.Min farmors man gick bort i leukemi för några månader sedan, han hade dock fått leva länge.. dom gav honom ett par år från början men han levde nästan 10 år till, så vi är lyckliga över att han fick så mycket tid. Min pappa gick bort väldigt fort Men han hade malingt melanom.. som spred sej till levern..Livet är orättvist Hoppas du får ha din pappa kvar ett bra tag till trots cancer! -
Tack tjejer, vad gulliga ni är. Jobbigast är ändå att det bara är jag och sambon som vet. . . Mår skit när jag ser mamma och pappa och dom vet ingenting. Fixar inte att berätta bara, min brorson fyller 1 år nu i helgen och vi ska fira honom då. På nåt sätt vill jag inte "förstöra" något vi ändå inte kan göra något åt förrens på måndag, då läkaren ändå kommer kontakta pappa.
Nåja... nu ska jag krypa in i sambons famn och gråta en skvätt. Hoppas man mår lite bättre sen.
Kram på er -
Han är bara 59 år. Det som gör mig bekymrad är att det även stod "icke säkert patologiska körtlar i axillerna" och på ett ställe till. Inget bra... Jag vet alltför mkt om cancer eftersom vi haft det i vår familj förut och ser ju att det ser inte bra ut, även om jag givetvis hoppas att jag har fel!justmystica skrev 2010-05-08 06:10:52 följande:Hur gammal är din pappa? För om man är lite äldre så delar sig cellerna långsammare och det kan ta längre tid för cancern att ta fäste. Sjukvården är så sjukt avancerad numera så jag hoppas att dom hittar rätt behandling med en gång så att han kan fortsätta sitt liv som vanligt. En primär tumör är den första canceruppkomsten och metastaser är dottertumörer.*styrkekramar*
Nä, nu ska jag sluta älta mina bekymmer här inne och sänka trådens goda humör. Tack för stödet allihop! *kramar om*Jag tog alvedon så sent som igår. Har även gjort det ett par ggr förut när jag haft som värst "mensvärk" så att säga.Rosen skrev 2010-05-08 10:00:10 följande:måste fråga er om det e nån som vet om det är farligt att ta alvedon varje dag nu under graviditeten? jag e tvungen för jag vaknar med huvudvärk o somnar med huvudvärk så jag e tvungen att ta i alla fall 2 tabletter om dagen. känns inte så bra men jag har sån fruktansvärd huvudvärk så jag kan inte vara utan alvedonen. -
Tycker också HM har märkliga mammastorlekar... När jag blev gravid hade jag strl 40 max 42 i byxor. Nu måste jag ha strl 46 (!!!) i mammabyxor?? Och jag har ändå "bara" gått upp 4,5 kg - det ska ju inte göra så många storlekar tycker man :( Man blir ju helt depressed av att handla kläder där!
..............
Igår kände jag bebisen hicka för allra första gången. Först trodde jag att nej, det är nog typ nervryckningar eller att jag inbillar mig men det höll på i ca 1 minut och ganska så rytmiskt, känner igen det precis sedan föregående graviditeter :) Supermysigt! Har även känt bebis några få gånger nu. Härligt! -
Lycka till :)Bunny81 skrev 2010-05-09 19:01:42 följande:Imorn blir det ultraljud! Lyckades ju tjata till mig ett hos barnmorskan... Gick in i vecka 14 idag, så nu var det ett tag sen som vi såg plutten därinne (var på vul i vecka 7). Ska bli riktigt spännande! Hoppas att allt är som det ska därinne...
Rosen: Lycka till idag!!! -
Rosen: Skönt att allt gick så bra :)
-
Rosen: Åh, fy så läbbigt! Hoppas det slutar snart! Hur märker du det och hur vet man att det inte är vanliga flytningar?
Frogster: Hahaha, vilken syn :) Det blev knäckebröd istället av dina tekakor ;)
Trulsa79: Förstår du är mör nu, inte så konstigt om du är trött då :) Känner också av en del trötthet ännu. Inte så förlamande som innan men man orkar betydligt mindre nu och somnar fortfarande vääääldigt lätt i tv-soffan på kvällen!
------------------
Idag går jag in i v16 :) Och bebis är redan 16 cm lång -shit det börjar ju bli riktigt stort där inne! Hur häftigt som helst!
Är det fler här som har (ursäkta äckelpratet nu....) vattniga flytningar? Både igår och idag har jag haft det, jag blir nästan rädd att det är vatten. Jag minns inte alls hur jag haft det förut :o) Men det är såååå läskigt!! -
Japp, BF 1/11 :) Mysigt!!Frogster skrev 2010-05-11 18:07:24 följande:Ja, visst är denna v.16 lite "magisk" allt! Har missat det förut men vi är visst på samma dag =)Även jag har dessa vattniga flytningar. Har haft till och från sen jag plussade typ...Värst var det första veckorna, nu har det blivit betydligt bättre även om det fortfarande är något mer än normalt =)
Jag tycker mina har ökat sista dagarna därav mina funderingar nämligen. Kanske borde slå en liten plingeling till BM imorgon och fråga, det skadar ju inte...Då hoppas vi det slutar snart :) Måste vara hemskt obehagligt!Rosen skrev 2010-05-11 18:06:40 följande:jag märkte det o börja misstänka det eftersom jag tog provet igår o idag har trosorna blivit blöta hela tiden. ganska obehagligt. sen googla jag lite på internet o det e tydligen rätt vanligt att läcka, men att det ska upphöra efter någon dag. men man blir ju lite orolig. det e som vattniga flytningar fast ännu vattnigare