Inlägg från: PennyJenny |Visa alla inlägg
  • PennyJenny

BF November,2010 DEL 2

Zazz82 skrev 2010-05-16 09:39:01 följande:
    Long time no see!! Men nu är jag här igen. Har haft mycket att stå i. Det ser ut som det börjat lugna sig lite nu. Var på det stora UL i Fredags allt såg bra ut. Liten stog på huvudet och jag fick inte alls några bra UL bilder. Skit besviken. Hon som undersökte mig tog fan ut det dåligaste av dåligate vinklar. Så här dåliga bilder har never ever fått nån gång av mina gravidteter. Tur jag slapp betala för dem. Här in gick två bilder i undersökningen. För flyttad igen då rå. Skit men sånt är livet. Vecka 17+1 i dag.. Känner bebis då och då. Jag vet vad det blir någon som vill veta? Kunde inte hålla mig ville veta som med mina adra två barn. Här har det tvättas baby kläder i helgen och lagt fint i lådor. har öven köpt nya mamma kläder nu legging skjorts mamma tröjor skojortor tippar och ett linne. Inte dåligt va.. Går i skolan och tok pluggar nu för att jag vill få undan så mycket som möjligt i plugget innan mamma ledigheten.. Hur har ni det.. Kramiz från Zazzen :) *saknat er*
    Jaaaa, jag vill veta Trist att du inte fick några bra bilder :(
  • PennyJenny
    kicki08 skrev 2010-05-17 08:58:46 följande:
    Föresten hörni. En liten undran bara. hur mycket har ni gått upp i vikt hittills?Jag har gått upp 3 kg verkar det som och är i V 17.
    Jag hade gått upp 4,5 kg för en vecka sedan (v15)... Gulp!

mamalin skrev 2010-05-17 09:00:42 följande:
    Godmorgon :) Ska in på NUPP test ikväll och ät Jättenervös! Tankarna går till hur många som fått reda på att deras barn inte klarat sig i v13... mn man försöker tänka positivt. Ska bli väldgit spännande! :)
    Lycka till!!!

Rosen: Hur mår du?? Har tänkt mkt på dig.

...........................

Jag har fått supergoda nyheter idag. Min pappa hade inte lungcancer utan det är nåt annat ofarligt. Är så jäkla glad!! TJEHOO!!
  • PennyJenny

Tack alla för era kommentarer ang pappa {#lang_emotions_flower}

Rosen: Skönt att höra att du mår bra

• PennyJenny
    popcornplaya skrev 2010-05-19 08:33:12 följande:
    Efter mycket om och men sa dom att det var lunginflammation. Men jag är lite tveksam till den diagnosen. Fick återfall efter några veckor efter penicillinkur och det känns väll inte som typiska lunginflammations syndrom.Hade sänka på över 200 och var allmänt kass i alla fall.
    Usch och fy, låter ju inget vidare alls :( Krya på dig och sköt om dig i massor!! Kram
    Rosen skrev 2010-05-18 21:14:55 följande:
    usch det har varit en rätt så jobbig kväll ikväll. min äldsta son som blir 7 snart e mycket trotsig och jag vet inte riktigt hur jag ska hantera det ibland. sen har min man varit på dåligt humör o ibland beteer han sig värre än sonen tycker jag.nu e i alla fall sonen i säng o mannen e o handlar så nu sitter jag här i lugn o ro
    Här är en till med en dotter som just fyllt 8 år. Hon har varit trotsig nu ganska länge kan jag säga och prövar ens tålamod rejält emellanåt. Jag hoppas det blir bättre snart för er, tycker det har lugnat sig något hos oss faktiskt *peppar pepper*

Rosen skrev 2010-05-18 18:12:10 följande:
    hej på er! jag har inte hunnit läsa igenom, ville bara berätta att läkaren ringde idag o berättade att fvp såg bra ut så det känns skönt!men könet vet jag fortfarande inte, men ska på ul på tis så jag hoppas att vi får reda på det då. i morgon ska jag hämta hem en kartong med bebiskläder som jag förvarat hos mina föräldrar. ska bli spännande o se vad där finns hur har ni alla det?
    Skönt att höra Grattis!! Men brukar man inte få veta kön vid fvp?
  • PennyJenny

Ny vecka - igen! Tiden rullar faktiskt på ändå :) Är i v17 nu sedan ett par dagar. Bara 2 veckor kvar till stora UL. Är fortfarande äckligt nervös inför det. De andra graviditeterna har jag vid denna tiden hunnit göra x antal ulj pga komplikationer. Men nu har jag ju inte gjort ul sedan v12 vilket är rekord för mig. Kanske därför man är så förskräckligt nervös? :o) Vet ju att liten lever där inne, är mer rädd att de ska hitta nåt fysiskt fel nu.

• PennyJenny
    Helen C skrev 2010-05-19 09:21:11 följande:
    God morgon Girls...Vecka 17 idag, härligt..Är de fler som börjat ligga mycke på rygg?? Jag har inte sovit på rygg innan, men gör de mycke nu... Har 2½ vecka kvar till RUL.....
    Nej, sover aldrig på rygg. Inte nu heller utan det blir framstupa sidoläge eller vanligt sidoläge för min del. Får bara sd om jag sover på rygg, dessutom är det ju så sjukt obekvämt ;)

Har också RUL i faggorna, precis 13 dagar kvar. (Vaddå nedräkning, haha!)
  • PennyJenny
    jo man får veta könet vid fvp men eftersom jag inte fått hem brevet än så har jag ingen kod som jag kan identifiera mig med så får jag vänta tills jag får den sen får jag veta könet. men på tel sa hon att det tar ca 12 dagar till. så det e ju närmre till ul på tis

Ahaaaa, då fattar jag :-D

har du oxå bf i oktober? spännande när man kommer över vecka 16-17 tycker jag, det känns som att det e då allt spännande börjar med RUL o rörelser osv. man börjar inse att där verkligen finns en bebis i magen

Jag har BF 1/11 eller 30/10 nånstans. Men snitt blir i början av oktober så man får väl säga BF oktober på nåt märkligt sätt ändå {#lang_emotions_dreamer}
  • PennyJenny
    kicki08 skrev 2010-05-19 12:52:51 följande:
    Usch, mina hormoner är nte att leka med denna gången. Jag känner inte alls igen mig!! BLÄÄÄ va less jag blir.Sitter på jobbet och är alldeles gråtmild. Humöret svänger på några sekunder alltså. Fy fasen.... Har aldrig varit såhär i nån av mina andra två graviditeter. Whats happening!
    Skoja... Sambon fick sig en riktigt sur godmorgon-hälsning av mig i morse. Blev sååå irriterad att han tvunget måste hänga i sin j-a jobbtelefon från 7 på morgonen till 21 på kvällen. I morse rann det över när jag pratade med honom och han svarade inte för han var "tvungen att skriva sitt sms klart innan han glömde". Och så blev HAN sur för JAG var sur och sen mådde man skit och var lipig. Trist :( Men ibland känner man sig bortglömd, behöver extra mkt kärlek och "pyssel" nu som gravid. Fler som känner så?
    popcornplaya skrev 2010-05-19 14:50:26 följande:
    Så då har jag fått beställt en baddräkt för gravida. Hittade en för ett bra pris på HMs hemsida.
    Vad bra :)
    Sassa82 skrev 2010-05-19 14:26:58 följande:
    popcornplaya: Jobbigt hoppas inte besvären bill värre.va hos läkaren idag på MVC och blev sjukskriven på halvtid i 2 veckor för bäcken och fogar. Hon kände och klämde på mig så jag kännde mig halvt mördbultad efteråt. Så nu har jag även berättat för alla på jobbet.
    Skönt att slippa jobba fulltid iaf :) Och alltid skönt när bomben är släppt på jobbet oxå, det tyckte iaf jag. Fast jag tror inte att alla vet på jobbet än faktiskt. Jag pyste ut det till dom som verkligen behövde veta och sen har jag låtit det spridas av sig själv typ Trodde det skulle gå i 190 men som sagt, alla verkar inte fatta än :) Och jag har tunika på jobbet som döljer magen än så länge.
    Helen C skrev 2010-05-19 10:30:35 följande:
    Ja man kan verkligen snacka nedräkning...Då är du den första i tråden som får bebis först då om du får snitt i början på Okt...

Att sova på mage skulle jag inte våga... vet inte varför....
    Japp, det kan man göra :) V18+0 är halvtid för mig Känns helt okej Jag vågar inte heller sova på mage, även om jag hade velat det. Känns som man ligger på en vattenballong som *poff* skulle spricka *huuu*
  • PennyJenny
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-05-19 21:17:44 följande:
    jag är jätte rädd att det skulle vara nåt fel på bebisen :/
    Känner min bebis sällan och ytterst lite, så lite att jag inte ens är helt hundra på att det ÄR bebisen. Jag har fått konstaterat moderkaka i framvägg och det har jag aldrig haft tidigare. Så för mig är detta helt nytt att inte känna så mkt såhär "långt" in i graviditeten. Nojjar oxå massor för att det är nåt fel på bebisen :/
  • PennyJenny
    Min Engla skrev 2010-05-20 10:05:11 följande:
    God Morgon!Jag är så nervös ska på UL idag....V 17 i morgon så vi hoppas att dem ska kunna ge oss en liten "hint" om det är en pojke eller flicka som ligger där inne och inte alls vill göra sig tillkänna!Jag är så nervös att jag har ätit ända sedan jag vaknade kl 06.30 och jag ska vara på UL kl 18.45 så jag kommer att rulla dit om det ska gå i denna takten, haha!!En fråga... är det många utav er som sover på¨mage under natten, jag gör alltid det och har ju enligt mig ganska stor mage nu - är detta någon fara?Och kräftor kan man väl äta?? (har precis klämt i mig en hel burk)
    Lycka till! Ser själv emot mitt RUL med skräckblandad förtjusning...
    Sover på mage gör jag inte. Jag törs inte, det känns som jag ska spränga livmodern isf ;)
    Kräftor får du äta :)
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2