Inlägg från: PennyJenny |Visa alla inlägg
  • PennyJenny

BF November,2010 DEL 2

MammaDeborah skrev 2010-05-31 12:16:16 följande:
    Hej hej!Linköpingsmamma med fyra barn i bagaget och ett femte på väg. Första gemensamma för mig och sambon, kan man säga (invecklad historia..)Hoppas kanske kunna lära känna någon mer som bor i Linköping eller runt om.Men sen är det alltid kul att utbyta erfarenheter rent generellt. :)BF 4/11, bebis är lugn som bara den och gör mig nervös (har känt rörelser för några veckor sen men nu är det cool lugnt..) :-/ rutin-ul 14/6
    Välkommen hit :) Jag väntar fjärde barnet, men min sambos första! Spännande. Vi har RUL imorgon och jag är sååå superdupernervös :o)
    kicki08 skrev 2010-05-31 13:07:54 följande:
    Chanell: Va skönt att allt är okej med bebis Det där med hjärtljuden är en myt, men OJ va roligt å spekulera juh Vi har varit på RUL idag och allt så jättebra ut. Vi fick behålla vårt datum 2/11.Hon ville inte skriva kontrakt på det men var rätt så säker på att det var en liten flicka vi väntar
    Skriver ett grattis här inne oxå
  • PennyJenny
    Bisquit skrev 2010-05-31 14:39:26 följande:
    Fick just ett meddelande från en av mina bästa vänner. Hon fick en dotter i onsdags, men tyvärr så drabbades dottern av syrebrist under förlossningen. Så nu ligger hon på intensiven och även om det går åt rätt håll så vet dom fortfarande inte om hon kommer överleva.   
    Åh, stackare :(  Samma sits som vi befann oss i med vår ängel. Sänder varmaste tankar och massor av styrka till den lilla!
  • PennyJenny
    Kinne79 skrev 2010-05-31 19:12:50 följande:
    Kommer ihåg att det var många av er som hade huvudvärk för ett par veckor sedan. Jag har en helvetisk huvudvärk idag (har aldrig huvudvärk annars) och funderar på vad man kan göra för att lindra den? Är det brist på något som gör att man får huvudvärk som gravid eller beror det på något annat? Hjälp!
    Har haft massor av huvudvärk sista dagarna, tror det beror på vädret och dess omslag hela tiden. När det är som värst tar jag en Alvedon och det hjälper.
  • PennyJenny

Idag är det dags för RUL, kl 14.00 närmare bestämt. Nervös så jag kan kräkas alltså... Håll tummarna, känns som det behövs. {#lang_emotions_sealed}

• PennyJenny
    Hej tjejer!

Är tillbaka från RUL nu. Kan säga att jag mådde fysiskt dåligt innan vi kom in och dessutom var BM sen så jag höll på att avlida i väntrummet (kändes det som). Jag sa till henne direkt att jag förlorat min minsting och ville därför att hon hela tiden berättade vad hon gjorde och såg. Hon var hur gullig som helst och berättade mycket noggrannt om allting. Hon gick igenom bebis från topp till tå men det var inte lätt att mäta för liten var inte stilla en sekund knappt. Allt såg helt perfekt ut och jag blev tillbakaflyttad 2 dagar (mest för att lårbenet var svårmätt och därför drog ner genomsnittet). Nu vet vi könet också, det var som vi trodde där inne (en liten pojke).

Är helt överlycklig just nu och idag ska jag bara slänga oron i väggen och säga "dra åt skogen!!" och njuuta

----------------------------

Ni som vill adda mig på fejjan - inboxa mig här så får ni mitt namn :) Vill inte gå ut med det här på FL. Och skriv inte något om bebisens kön på min facebook isf, det är än så länge lite halvhemligt då mina stora barn inte vet ännu (ska få reda på det imorgon).
  • PennyJenny
    Hedi skrev 2010-06-01 19:09:10 följande:
    Penny: Gud va skönt! nu kan du andas ut, grattis till den lilla killen.

Om ni vill adda mig sa heter jag Camilla
    Japp, helt underbart

Har addat dig :)
  • PennyJenny

Rosen: Nej vi har inget namn klart. Pojknamn är ju såååå svårt!! :) Hade det varit en tjej hade det varit enklare

• PennyJenny
    Kikkilajnen skrev 2010-06-01 22:32:32 följande:
    Hej tjejer!
    Undrar om jag får hoppa in här också?
    Har varit in lite då och då men inte vågat skriva då vi förlorade en lillasyster i v.16 för 6 månader sen som var beräknad att komma den här veckan...
    Jag har BF 30 november och har en dotter som är dryga 20 månader.
    RUL blir 1 juli fick jag reda på idag så det är en HEL månad kvar dit.
    Jag tror jag får ett tidigare BF efter RUL nämligen.
    Välkommen hit! Har också ett barn i himlen, så denna graviditeten är väldigt psykiskt påfrestande. Men detta ska vi fixa!
  • PennyJenny

Jag ska börja ta ut fp 1 oktober om allt går som jag planerat. Blir ju snitt i början av okt och fram tills dess lär jag vara sjukskriven, från typ augusti eller nåt.

Har ganska dålig fp så vi blir nog tvunga att ta ut fullt när jag går hemma :( Trist, jag vill ju vara hemma så länge det går!

• PennyJenny
    kicki08 skrev 2010-06-02 21:05:19 följande:
    MissCH: har förstått att killarna lätt verkar glömma bort att deras tjejer är gravida efter första gången.
    Det är som du säger, ska man verkligen behöva påminna dom?
    man tycker ju inte de....
    Men idag har både jag och min sambo ansträngt oss lite extra. Den här bebisen är mycket efterlängtad och han är jätteglad. Så vi ska nog få det att fungera
    En och en annan dal kommer det väl komma antar jag ändå.
    Hahaha? Efter första gången? FÖRSTA gången menar ni väl? Ibland (som idag t ex) känner jag mig jätteensam och lite nere. Känns som det bara är jag som tänker på detta alltså. Visst, han är skitglad och pussar och klappar magen osv DET tvivlar jag inte ett dugg på. Men jag blir ledsen att han tror att jag kan vara som vanligt och stå i och städa och handla och ... ja allt! Dessutom är detta en högriskgraviditet vilket han verkligen inte har förstått, och jag förstår att det är svårt. Men ibland vill man bara ruska om karl och skrika "För faaan" typ...

Gaaah!!!!! Tur ni finns så man kan kräka av sig lite på er ;) *kramar*

..........

Idag är jag halvtid SÅ HÄRLIGT!!!
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2