• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • frukarlssonn
    Bisquit skrev 2010-06-17 09:17:49 följande:
    FY sjutton.... Men vilken tur att det gick bra iallafall.

Jag har läst tillräckligt många såna "skräckhistorier" för att bestämma mig för att om det skulle vara så att bebis ligger i säte så blir det kejsarsnitt för oss.
    Ja hade jag fått välja hade jag föredragit snitt med tanke på riskerna. Man undrar ju som är mest riskabelt, snitt eller vändningsförsök? Det sistnämnda känns mest riskabelt för mig...
    ♥ Olivia 090610 ~ Bf 101112 ♥
  • kicki08

Usch... jag känner mig på så dåligt humör.. har varit det i flera dagar nu. Kanske beror på att jag inte sovit något knappt på tre dagar pga Theo strulat.

Känner mig så irirterad på stora sonen som är 7 år hela tiden. Han håller på att river väggarna härhemma. Hoppar, studsar i soffan. för en massa jäkla oljud och är totalt rastlös och kan inte alls roa sig själv.
    Total trots är han i oxå. När jag säger åt honom något så bara tittar han på mig, rycker på axlarna och totalt skiter i vad jag säger. i BÄSTA fall! Oftast får jag något kaxigt tillbaka.
    orka!!!! *suck*
    Känner mig som världens kassaste mamma just nu. vi har bråkat hela veckan känns det som.

• Bisquit
    kicki08 skrev 2010-06-17 09:49:11 följande:

Usch... jag känner mig på så dåligt humör.. har varit det i flera dagar nu. Kanske beror på att jag inte sovit något knappt på tre dagar pga Theo strulat.

Känner mig så irirterad på stora sonen som är 7 år hela tiden. Han håller på att river väggarna härhemma. Hoppar, studsar i soffan. för en massa jäkla oljud och är totalt rastlös och kan inte alls roa sig själv.
    Total trots är han i oxå. När jag säger åt honom något så bara tittar han på mig, rycker på axlarna och totalt skiter i vad jag säger. i BÄSTA fall! Oftast får jag något kaxigt tillbaka.
    orka!!!! *suck*
    Känner mig som världens kassaste mamma just nu. vi har bråkat hela veckan känns det som.

usch va jobbigt.... Men du är inte världens sämsta mamma, Alla mammor och pappor kommer nog att hamna / har redan varit där.
    Ni kan inte gå ut till någon lekpark eller liknande så han får "springa av sig" lite?
  • kicki08

Bisquit: Jo i tisdags var vi ju på järnvägsmuséet och igår var han i Furuvik hela dagen med grannarna. Man tycker ju inte man ska behöva hitta på något med en 7 åring varje eviga dag. Ibland måste han ju kunna roa sig själv. Men han kan inte ens gå ut på gården själv. *suck*

Får se, vi lär väl gå ut någonstans. För såhär kan vi inte ha det. Orkar inte bråka någe mer.

• Hedi

Jag skulle aldrig ga med pa ett vändningsförsök det vill jag lova .

Ibland hade jag ocksa velat bo nagonstans där husen kostar under en miljon, men vad jobbar man med där egentligen?

• popcornplaya

Usch idag har jag så himla ont av fogarna. Var ute en del med sonen igår i det härliga vädret. Är verkligen skit att det ska behöva straffa sig såhär dagen efter sedan. Är så tråkigt att inte kunna leka med sonen så som man vill, eller greja här hemma lika mycket som man vill. Har startat en diskmaskin och plockat mördarsniglar där ute, mer blir det inte gjort denna förmiddag.

Och imorgon ska vi bila upp till sthlm, hur ska man orka? Ska vara där hela helgen....Phuuu

Min älskade Philip 080716 (sarahsbaby.blogg.se)
  • Helen C
    kicki08- Du är verkligen inte en kass mamma. Barn är jobbiga.. Jag har två barn hemma som e riktigt jobbiga, men jag får ju avlastning varannan vecka oxå... Men det e jobbigt när sambon jobbar och man har barnen och man får ta allting utan hjälp, det e inte kul....
    Mina pojkar blir väldigt rastlösa och måste hända saker hela tiden, och det måste dom lära sig att man kan inte göra saker jämnt jämnt jämnt.....

Har varit och kollat in en lägenhet som en kompis ska flytta till. 3.e våningen, bara de va jobbigt och sen inga möbler inne, och jag kan inte stå allt för länge så fick sätta mig på huk titt som tätt, riktigt jobbigt, sen anfådd, hua mig. Hur ska detta sluta
  • kicki08

Helen C: Skönt å höra fler i samma sits. Nä det är ju så, det kan inte hända grejjer jämt jämt jämt.
    Och ja han är ju hos sin pappa varannan vecka. Men när han är här är jag oftast helt själv med honom. Pga sambon pysslar med annat.
    Och just nu är en riktigt utmattande period känner jag. Jag önskar jag mådde bättre i graviditeten. Förra gången var jag så pigg. Nu är jag jättetrött bara.

• Helen C
    kicki08 skrev 2010-06-17 12:26:51 följande:
    Helen C: Skönt å höra fler i samma sits. Nä det är ju så, det kan inte hända grejjer jämt jämt jämt.
    Och ja han är ju hos sin pappa varannan vecka. Men när han är här är jag oftast helt själv med honom. Pga sambon pysslar med annat.
    Och just nu är en riktigt utmattande period känner jag. Jag önskar jag mådde bättre i graviditeten. Förra gången var jag så pigg. Nu är jag jättetrött bara.
    Ja det blir ju extra jobbigt när man e trött och kanske irriterad och det e då dom gärna håller på och bråkar. Känns som dom känner på sig att man e trött och på dåligt humör. Men vi får bita ihop. Nu e sommaren här snart och då blir de sommaraktiviteter, lite iaf....  Har han tv-spel och så????  menar då kan han spela på de
  • Bisquit

Hmm, försökte handla bebiskläder på lunchen. Men jag vet inte. Känner mig bara stressad och nästan panikslagen när jag ska göra det.... Men jag kan inte komma på varför?
    har alltid tyckt att det är roligt att gå och "nypa" i kläder i butiker. Men nu när det gäller mig själv så känns det så.... Ja jag vet inte. Stressad bara.

Någon mer som känner likadant eller är det bara jag som är knäpp?

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2