• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • Rosen
    kicki08 skrev 2010-06-18 12:01:23 följande:
    Min stora grabb fixerade sig aldrig förrän vattnet gick. Men Theo fixerade sig redan i V 34 vilket är ovanligt för omföderskor säger dom. Så denna lär väl inte fixera sig alls heller

Rosen: Jättefin mage.
    tack
    väntar du en pojke till nu eller du vet inte?
    ja min bm sa oxå att det e ovanligt för omföderskor att de fixerar sig innan vecka 37 men att det såklart händer.
  • Helen C
    Rosen skrev 2010-06-18 12:02:28 följande:
    tack så mycket
    va mysigt med bebissparkar! jag vill meeeee
    Man tycker du borde känna snart ju. Vilken vecka är du i nu?? 22????
  • Rosen
    Helen C skrev 2010-06-18 12:04:35 följande:
    Man tycker du borde känna snart ju. Vilken vecka är du i nu?? 22????
    ja jag e i vecka 22. men jag ger det en vecka till sen ringer jag bm så jag får lyssna på hjärtljuden.
    jag känner mig inte så där jätteorolig direkt men ju längre tiden går så blir jag lite fundersam hur jag inte kan känna nåt när bebisen nu är ganska stor där inne.
    jag borde ju känna nån diffus spark nån gång om dagen i alla fall.
    jag har känt rörelser sammanlagt 2 ggr på hela tiden. en gång i vecka i vecka 19, samma dag som jag var på rul och en gång för en vecka sen ungefär.
  • Helen C
    Rosen skrev 2010-06-18 12:17:47 följande:
    ja jag e i vecka 22. men jag ger det en vecka till sen ringer jag bm så jag får lyssna på hjärtljuden.
    jag känner mig inte så där jätteorolig direkt men ju längre tiden går så blir jag lite fundersam hur jag inte kan känna nåt när bebisen nu är ganska stor där inne.
    jag borde ju känna nån diffus spark nån gång om dagen i alla fall.
    jag har känt rörelser sammanlagt 2 ggr på hela tiden. en gång i vecka i vecka 19, samma dag som jag var på rul och en gång för en vecka sen ungefär.
    Jag hade blivit super nojjig, men e glad jag inte har moderkakan som du har, har inte haft de heller.... Men kan förstå det e frustrerande.... Måste kännas lite med att många känner men inte du...
  • Hedi

Rosen: Förstar att det känns trakigt! men det är först den senaste veckan eler 1,5 som jag har börjat känna mkt och jag har ju den i bakvägg. Det kommer säkert snart, kram

• Rosen
    Helen C skrev 2010-06-18 12:24:09 följande:
    Jag hade blivit super nojjig, men e glad jag inte har moderkakan som du har, har inte haft de heller.... Men kan förstå det e frustrerande.... Måste kännas lite med att många känner men inte du...
    ja känns lite störigt men jag får ge det lite tid till
    Hedi skrev 2010-06-18 12:26:36 följande:
    Rosen: Förstar att det känns trakigt! men det är först den senaste veckan eler 1,5 som jag har börjat känna mkt och jag har ju den i bakvägg. Det kommer säkert snart, kram
    ja det tror jag med, bara att invänta
  • Bisquit

Rosen, jättefin mage!! Jag ser fortfarande mest lönnfet ut, hi hi...

Btw, har du testat att sitta i en stol framåtlutad? Det var så jag kände de första sparkarna.
    Satt på jobbet, tyckte det var oroligt i magen sen efter ett par min så bang bang bang bang bang bang!
    Och nu känner jag det tydligt varje gång jag lutar mig framåt. Den är väl någon som inte gillar att bli klämd tror jag... *s*
    Det kanske är en liten stillsam bebis du har. Du får reta upp den lite..
    Men annars är det väl helt normalt att inte känna något fram till v 24...

Handlade lite bebiskläder idag! *stolt*

Bestämde mig innan lunchen att idag, då SKA jag handla bebiskläder. Och då gick det faktiskt lite lättare.

• Helen C

Min tjeja sparkar mycke med när jag stter framåtlutad, typ som att. Hörru luta dig tllbaka nu
    Dricka kallt vatten ska oxå funka för att få igång bebisen...

Är de fler som har så att de bubblar bara på ett ställa i magen.. Jag har högt upp på höger sida, lite häftigt

• Bisquit

Inte bubblar men.... tickar typ. Ja det kanske man kan kalla bubbel iofs..

Fast mitt är lite överallt.. Och häromdagen kändes det som om en typ tennisboll skrapade på insidan. Kan det ha varit huvudet kanske?

• Helen C

Jätte svårt att veta va de kan vara.... Kan nog vara vad som helst...

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2