• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • frukarlssonn
    Bisquit skrev 2010-06-18 09:12:19 följande:

God morgon!

Va skönt att veta att man inte är ensam med barnklädershoppandet. Tänkte att ALLA tycker säkert att det är jätteroligt att handla barnkläder och jag är knäpp..

Ang jobbiga 7åringar låter det som om man ska ringa supernanny på 6 och 1/2 årsdagen..
    Ser inte fram emot det, än så länge har jag nog inte fattat att bebisen växer upp.
    Eller ja, än så länge har jag nog inte ens fattat att det ligger en riktig bebis i magen. En som man får ta hem....

Hu...

Du jag fattade inte att de va en riktig bebis förrän hon låg på magen hihi
    ♥ Olivia 090610 ~ Bf 101112 ♥
  • Sassa82
    Rosen skrev 2010-06-17 22:28:11 följande:
    åh grattis till en liten tjej va roligt.
    Tack !
    Jojo 85 skrev 2010-06-17 22:07:05 följande:
    Grattis till lyckat RUL  o till en troligtsvis liten tjej
    Jag har oxå moderkakan fram. Fast högt upp enligt läkaren Det var precis vad jag gissade med tanke på att jag känt rörelserna ridigare (antagligen eftersom det är andra grav o inte första) men mindre tydliga. Vid den här tiden (v.18 som jag trodde jag var i) kännde jag av Josefine väldigt tydligt. Jag minns att jag kunde känna hur hon sparkade på UL apparaten o hjärtlyssningsapparaten. Ni känner jag ingenting sånt.. lite påminnelse längre ner på kvällarna o ev mornarna kan jag få. Fast bara lite "dutt dutt" Med Josefine var det bestämda rörelser redan från början Hennes rörelser kände jag högre upp oxå. DÅ hade jag moderkakan lågt i bakvägg.. så jag antar att hon trycktes up o fram.. medan denna trycks ner o bak.
    Ja med Melina kännde jag fosterrörelser redan i v.16 och i v.18 kände jag buffar på utsidan så därför va jag ju lite orolig. Men den här tösen låg desutom igår med ryggen mot moderkakan och sparkade innåt kroppen,så inte undra på att jag bara känner något ibland.
    kicki08 skrev 2010-06-18 08:04:26 följande:
    Sassa: Härligt med ett lyckat RUL. Och grattis till lilla tjejen i magen
    Tack!
  • Hedi

Bisquit: Jag har turen att fa rätt mkt, har en kontakt pa ett klädföretag. Varje gang jag kollar vad saker kostar far jag en chock .

Taniko: Hoppas att samtalet blir givande idag och att ni kan lösa era problem.

Sassa: Grattis till en liten flicka. Om vi nagon gang far ett tredje barn hade det varit kul med en liten flicka till.

Jojo: trakigt att bli flyttat bakat, men skönt att allt sag bra ut.

Oj det verkar som manga har jobbiga 7 aringar, jag som trodde det skulle bli lättare. Iaf fram till tonaren far da lär det väl inte bli sa kul att ha en dotter .

• Helen C

God morgon tjejer....
    Redan fredag och pojkarna ska till sin pappa vid 4 idag.... Ska bli lite skönt att få vila upp sig till torsdag då jag hämtar dom en dag tidigare än vanligt. Sen är de midsommar..... Tiden går fort....

Idag sparkade tösen rätt högt upp som man inte e svan vid, så hon låg väl på annat vis idag. Men nu känner jag av henne långt ner igen=) Bra dom har mycke utrymme nu, för snart finns de inte så mycke plats....

När fixerade sig era barn?????
    Mina fixerade sig båda i vecka 32....

• Rosen
    tessiej skrev 2010-06-18 06:54:32 följande:
    Du kommer känna riktiga sparkar. Jag hade moderkakan i framvägg med dottern och jag kände riktiga sparkar. Det tar bara lite längre tid innan man känner det. Dock vet jag inte om sparkarna känns likadant när man har moderkakan i bakvägg eftersom jag aldrig haft så (om jag inte har det nu vill säga). På tisdag är det dags för RUL. Jag längtar!
    va skönt att jag kommer känna riktiga sparkar det hade ju varit jättetrist annars att vara gravid om man inte känner nåt alls i magen under hela tiden
    Helen C skrev 2010-06-18 10:30:07 följande:
    God morgon tjejer....
    Redan fredag och pojkarna ska till sin pappa vid 4 idag.... Ska bli lite skönt att få vila upp sig till torsdag då jag hämtar dom en dag tidigare än vanligt. Sen är de midsommar..... Tiden går fort....

Idag sparkade tösen rätt högt upp som man inte e svan vid, så hon låg väl på annat vis idag. Men nu känner jag av henne långt ner igen=) Bra dom har mycke utrymme nu, för snart finns de inte så mycke plats....

När fixerade sig era barn?????
    Mina fixerade sig båda i vecka 32....
    min första fixerade sig i vecka 32 tror jag det var. min andra fixerade sig i vecka 37 eller 38.
    min bm sa det var vanligt att andra barnet fixerar sig senare än första.
  • Hedi

Jag vet inte när min fixerade sig men jag tror ganska tidigit. Nu har bebisen legat pa tvären varje gang och tittat med ansiktet nedat. Jag fragade vart jag hade moderkakan igar och han sa i bakväggen har ingen aningen om vart den satt förra gangen.

• Rosen
    Hedi skrev 2010-06-18 11:08:43 följande:
    Jag vet inte när min fixerade sig men jag tror ganska tidigit. Nu har bebisen legat pa tvären varje gang och tittat med ansiktet nedat. Jag fragade vart jag hade moderkakan igar och han sa i bakväggen har ingen aningen om vart den satt förra gangen.
    tror att du kan fråga din bm om var den satt förra ggn för det har dom skrivet i sina journaler tror jag.
    jag har haft den i bakvägg de andra gångerna så därför känns det frustrerande nu att inte känna nåt än i vecka 22
  • Hedi

Rosen: Här i Tyskland far man en lten bok, där de skriver in allt som görs. Jag kan t.ex. kolla alla värden och min vikt i en specifik vecka fran förra graviditeten om jämföra osv. Vet dock inte var jag hittar info om moderkakan allt skrivs ju pa latin kan fraga min läkare nästa gang, hade en annan läkare vid min förra graviditet. Wow pa dig är det ingen tvekan om att du är gravid .

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2