Inlägg från: frukarlssonn |Visa alla inlägg
  • frukarlssonn

BF November,2010 DEL 2

Jojo 85 skrev 2010-05-24 10:16:58 följande:
    om man ska köpa en enkel vagn (alltså inte behöver syskonvagn) så skulle iaf jag rekommendera en vagn med vändbar sittdel som går att ha antingen mjuk/hård-lift i el en liggkorg (alltså att man byter, antingen ligg el sitt). Många bebisar tröttnar snabbt på att ligga i sin liggdel o vi komma upp lite.. då är det bra att ha en sittdel som man kan ha vänd mot sej.. så har jag även läst att barn som sitter mot en gynnar deras språkutveckling ;) Vi har en Britax Vigour 3+ som vi varit o är jätte nöjda med. Nu har även svägerskan oxå skaffat en sådan o är ÄNTLIGEN nöjd! Hon byte vagnar lika ofta som man byter underkläder nästan, haha. Nu är hon nöjd Vi har en 08:a.. den har alltså ergonomisk sittdel (typ v-formad) dom senare modellerna är omgjorda så sittdelen kan bli helt plan.. senaste modellen för i år har bytt namn o heer nu B-smart.
    Ja vi råkade ju köpa en vagn med icke vändbar sittdel Ville inte vända henne framåt vid endast sex månaders ålder. å vi köpte en provisorisk vagn så länge.
    ♥ Olivia 090610 ~ Bf nov ♥
  • frukarlssonn
    Jojo 85 skrev 2010-05-24 11:23:12 följande:
    Hörrni!!! Nu har vi fått våran gamla bil SÅLD!! Hurra!!! Det blir en tjejägare Hon var här igår o tittade o provkörde i hade sin kille med sej. Åh, jag känner mej så glad. Min man hade räknat ut vad 1 års parkering kostade oss.. vilket ar MASSOR så verkligen HURRA! Hon hämtar den imorn
    Wow, GRATTIS {#lang_emotions_laughing} Gud va skönt att bli av med den! Det kostar ju ändå en del att ha den ståendes!
  • frukarlssonn
    Helen C skrev 2010-05-24 17:43:10 följande:
    Måste fråga... Den tyska sidan om barnvagnar.... Är de fraktfritt??? Jag och tyska??? Vi ska beställa en vagn därifrån sen efter UL.. Va inne på babyporffsen idag och kollade på samma vagn. Skiljer 2 tusen om man jämför med den tyska sidan...
    Japp, om du beställer för över 500 euro är det fraktfritt

Ja visst e de skillnad? Jag kommer utan tvekan beställa där
  • frukarlssonn
    Helen C skrev 2010-05-24 18:26:19 följande:
    mmmm de ska vi med göra.... Att de kan skilja så mkt ändå
    Ja helt otroligt!
  • frukarlssonn
    ID blir 3 skrev 2010-05-24 19:22:08 följande:
    Hej alla! Idag var vi och kollade hur det ser ut med mina cellförändringar och det verkar som de är lätta, Doktor sade att jag inte ska oroa mig i allafall och det känns skönt. När hon berättade att vad hon skulle göra så hålla jag på att svimma, så jag fick ligga ner, tror hon tyckte synd om mig lite och var desutom helt underbar läkare så visade hon oss snabbt bebis på ultaljudet och där var den en liten med alla kroppsdelar på plats och hjärtat tickade på. Vi var så glada att se den. Bilen gick igenom och nu är det redo att säljas, så det var en bra dag. Var kollar ni på barnvagnar? Hur är det mer er?
    Vilka bra nyheter! Jag hade cellförändringar en gång med men det försvann av sig självt. Mysigt o se bebben, vilken vecka är du i nu?

Jag ska köpa vagn på mypram.de.
  • frukarlssonn
    ID blir 3 skrev 2010-05-24 21:21:13 följande:
    Det är precis så jag tänkte när man fick det brevet hem, man såg en fruktasnvärd liv för vårt barn men som tur är så har vi det bra här och de kollar noga så det inte hinner komma sålångt. i har också Rul nästa vecka ser verligen fram emot det. Du är en vecka före mig i tiden.:)
    Ja det är jätteskönt! Bra med cellprover! Är glad att jag hann göra ett innan det va försent nu, jag fick göra ett på inskrivningen fast jag eg skulle gjort det två veckor senare. Jag är en vecka efter dig då, v16 17 på torsdag
  • frukarlssonn

Jag har inte rul förrän 10 juni, efter semestern Önskar så att jag hade fått göra den innan, i synnerhet då jag inte känner bebisen! Olivia fyller ett år den tionde med så vi ska fira henne först, ul är 13.30. Hon önskade sig en rosa bobbycar Så det köpte vi igår och ska slå in. Sen köpte vi potta m ryggstöd. Alltså vi ska inte vänja av henne med blöjor nu men tänkte att om man sätter henne där lite då och då kanske man gör potträningen lite mindre dramatsik sen Jag va ju såklart tvungen att ha en rosa potta. Sambon sa att men tänk om vi får en pojk, ja han får väl använda den rosa pottan han dem då sa jag. Han blir galen på mig haha Kan inte hjälpa det men jag älskar bara färgen

• frukarlssonn
    Kinne79 skrev 2010-05-25 12:35:19 följande:
    Nu har jag varit 3 dagar i Ullared och shoppat massor till bebisen, man sparar ju massor av pengar på att handla där.
    Oj tre dar? Då har du fått handlat massor då? Ullared is the shit {#lang_emotions_laughing} Tyvärr har man fått med sig en del skit men sist jag a där fick jag användning av ALLT jag köpte där! Jag ska åka dit igen när jag tagit reda på könet ooch har lite pengar igen.
  • frukarlssonn
    Kinne79 skrev 2010-05-25 12:51:37 följande:
    Vi låg över 2 nätter så det blev 2 timmar första dagen, hela dagen på sön och sedan förmiddagen på mån. Det var så skönt att ha lång tid på sig, men då kommer man ju också hem med lite extra
    Åh va skönt! Ja för annars kan man känna sig lite stressad men då kan man ta de lite lugnare när man har fler dar på sig!
  • frukarlssonn
    mamalin skrev 2010-05-25 19:44:16 följande:
    Är det ngn som har handlat till barnet? Ärvda saker eller saker man får av vänner räknas inte :)
    Vi har ju allt från dottern då men kommer inte handla ngt förrän efter rutin ul. Är lite nojig. Sen väntar vi nog tills vi får reda på könet. Blir de en flicka till behöver vi inte handla ett plagg, har hur mycket som helst!
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2