Vi 2 blir 3 skrev 2010-05-29 12:12:38 följande:
Men lugna sig nu :) De är ovanligt att känna så tidigt som du är nu, de vanligaste är att känna runt vecka 20 ända fram till vecka 24 oavsett om du är först föderska eller inte. Varför man säger att en som fött barn tidigare kan känna de tidigare är för att de har kunskapen att veta vad som är bebis eller inte -dvs hur de ska kännas. Men de är ingenting som säger att DE ska eller kommer känna tidigare enbart därför. Så slappna av nu :) De kan dröja ytterligare ett par veckor innan du kommer känna någonting och de är helt normalt!
Ok, tack det känns lite bättre av att läsa detta

Jag hoppas det är så. Som sagt för två veckor sen kände jag pyttelite men sen inget så blir man nojig fast man veeeet att det är som du säger! Men de känns ändå skönt o läsa!
PennyJenny skrev 2010-05-29 14:57:00 följande:
Be att få komma och lyssna på hjärtljuden på måndag så du kan njuta av din semester! Allt är säkert heeeelt okej där inne :)
Ja jag ska ändå ringa bm på måndag och fråga om hon kan tänka sig att lyssna, om jag nu inte känner ett jota innan. Hade ändå vart skönt att veta till hundra procent så man kan njuta av sin semester!