Inlägg från: frukarlssonn |Visa alla inlägg
  • frukarlssonn

BF November,2010 DEL 2

sebbe123 skrev 2010-05-26 22:37:04 följande:
    Tack, men efter att vi läst besiktningen så avvaktar vi med husköp! Vi får lösa boendet på ett annat sätt! Blev så förvånad för fasaden är nyrenoverad och det va de utvändiga som hade en del brister och även i krypgrunden, avlopp o de va massa grejer som fanns fuktskador. Nej våran magkänsla sa NEJ direkt. Bara hoppas ngn säler ett bättre hus snart! Brister finns ju alltid i hus men detta va såna brister vi vill undvika.
    ♥ Olivia 090610 ~ Bf nov ♥
  • frukarlssonn

Jag känner ingen bebis alls

• frukarlssonn

Går in i v17 idag.

• frukarlssonn
    kicki08 skrev 2010-05-27 10:17:57 följande:
    Chanell: Jag vill tro att det inte är någon fara. Med Theo kände jag jättemycket nu i v 18. Men det är ju olika har jag hört. Så det här kanske inte är en lika vild bebis bara När är det RUL för dig?
    Inte förrän efter semestern, 10 juni

Hedi: tack Jag jobbar på båt så jag ligger borta i flera dar så det är inga problem
  • frukarlssonn
    Hedi skrev 2010-05-27 23:07:34 följande:
    Williams: Skönt att allt sag bra ut idag. Tankio: Hoppas att ni löser era problem. Chanell: Ja men da är det ju lugnt! va är det för hus ni har hittat? Ja snart har halva tiden gatt men jag är glad att det är lang tid kvar. Emmie är inne i en riktig jobbig period och det känns skönt att det bara är henne jag behöver ta hand om för hon känns som tre barn just nu .
    Det är ett vitt teglehus, lite dyrare än va vi tänkt oss men det är i oerhört bra skick!

Fan alltså jag nojar ihjäl mig! Jag gick in i v17 och har moderkakan bak, känner NADA! Jag ringde ju bm förra vekcna o hon sa de va helt normalt, men varför känner alla tidigare meninte jag? Hade jag haft moderkakan fram hade jag inte oroat mig men den är ju bak!? Hur ska jag kunna koppla av under semestern? Åker ju på tisdag o jag känner mig nästan gråtfärdig. kanske överdriver jag men tyvärr läser man ju här på nätet och det är inget till min fördel tyvärr {#lang_emotions_cry}
  • frukarlssonn
    Vi 2 blir 3 skrev 2010-05-29 12:12:38 följande:
    Men lugna sig nu :) De är ovanligt att känna så tidigt som du är nu, de vanligaste är att känna runt vecka 20 ända fram till vecka 24 oavsett om du är först föderska eller inte. Varför man säger att en som fött barn tidigare kan känna de tidigare är för att de har kunskapen att veta vad som är bebis eller inte -dvs hur de ska kännas. Men de är ingenting som säger att DE ska eller kommer känna tidigare enbart därför. Så slappna av nu :) De kan dröja ytterligare ett par veckor innan du kommer känna någonting och de är helt normalt!
    Ok, tack det känns lite bättre av att läsa detta Jag hoppas det är så. Som sagt för två veckor sen kände jag pyttelite men sen inget så blir man nojig fast man veeeet att det är som du säger! Men de känns ändå skönt o läsa!
    PennyJenny skrev 2010-05-29 14:57:00 följande:
    Be att få komma och lyssna på hjärtljuden på måndag så du kan njuta av din semester! Allt är säkert heeeelt okej där inne :)
    Ja jag ska ändå ringa bm på måndag och fråga om hon kan tänka sig att lyssna, om jag nu inte känner ett jota innan. Hade ändå vart skönt att veta till hundra procent så man kan njuta av sin semester!
  • frukarlssonn
    Kinne79 skrev 2010-05-29 11:38:13 följande:
    Va? Det huset jag hittade som kostade det du skrev var ett gult trähus.
    Kanske förväxlar du detta med nåt annat hus? Det vita tegelhuset kostar 1.8 milj Lite dyrt men vi kommer klara oss bra då vi har en hel del att betala handpenningen för från våra sålda lägenheter. OM nu inte det blir budgivning och ngn budar över utgångspriset för mer än det kan vi inte lägga. Men i en så liten stad brukar det inte va action direkt på budgivningar, iaf är det inte så här i Vbg på de hus vi tittat på {#lang_emotions_tongue_out} Och Tidaholm är ju bra mkt mindre än Vbg.
  • frukarlssonn
    Hedi skrev 2010-05-29 19:04:24 följande:
    Oj! ett fristaende hus för 1,8 mille det hade varit en dröm det. Där vi bor kostar ett fristaende hus runt 7 mille och ett radhus fran 4 mille. Sa vi köpte en lägenhet istället .
    What? Shit ja då va 1.8 billigt Och det tycker vi även när vi tänker på vad detta hus hade kostat i t.ex Gbg.
  • frukarlssonn
    Kinne79 skrev 2010-05-29 19:36:48 följande:
    Jaha, jag trodde du skrev 1,2 milj så jag tittade på huset som är precis ovanför det vita för 1,8 milj. Ska ni byta golv i köket?
    Ahaa du tänkte nog på det andra huset Vadå har du något emot golvet? Du jag ska säga att inget i det huset är eg i min smak, men det är fräscht och underhållet, men vi kommer ta det allteftersom sen när vi väl bor där, OM vi kommer bo där

Hedi: här kan du kika: www.hemnet.se/beskrivning/692375
  • frukarlssonn
    Helen C skrev 2010-05-29 19:57:27 följande:
    Chanell- Va himla fint, men sen gör man lite som man själv vill ha de sen....
    Ja precis. Det är såpass fräscht så man kan boa in sig utan att man vill riva ut hela skiten men tids nog när vi installerat oss tar vi tag i allt! Jaja vi får se om vi kommer tycka om huset när vi är där. Men det är just ett sådant med den planslösningen som vi helst velat ha hela tiden!
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2