• Hedi

BF November,2010 DEL 2

Taniko: Ja det gar inte alltid sa lätt som hade önskat . Tvan tog ju mkt längre tid för oss att fa till. Sa det är ännu en jobbig grej om man skulle vilja ha en till att ge sig in i själva "försöka bli gravid karusellen".

Jojo: Ah va trakigt att ni inte trivs med era jobb. Vad är det du funderar pa att plugga? Jag pluggar deltid pa distans i Sverige till ekonom eftersom jag inte vet vad jag vill bli när jag blir stor . Min man har precis fatt sitt drömjobb pa BMW och börjar i Dec sa han är helt överlycklig som tur är. Nu kommer han ha 35 timmars arbetsvecka . Vi köpte en fyra här förra aret men om man skulle fa ett tredje maste det väl bli ett hus och det är svindyrt. Det är inte heller sa att man far dra av 30% av räntekostnaden och den har inte direkt legat pa runt 1 procent som i Sverige .

• Hedi

Jag tycker det är mycket svarare att sta emot att snusa. Om jag bara tar en är det kört sa det kommer jag inte att göra. Däremot sa kan jag ta mig en cigarett och ett glas, klarar att halla det pa den nivan.

• Hedi

Ah ok! maste ha missat det. Hoppas verkligen att ha tar den chansen nu. kram

• Hedi

Anniz: Ja fasiken vad bebisen trycker och magen spänner. Upplevde inte alls att det kändes sa förra gangen, nästan sa jag börjar undra hur stor den här är. Far veta pa tors hos läkaren ska bli spännande. Vi har svärmor 5 min härifran det är väldigt skönt maste jag säga. Som du säger är det nog bra att aka in i tid nu andra gangen.

MammaD: Usch va jobbigt! kan inte din man massera dig lite sa kanske det är lite lättare att slappna av och komma till ro.

• Hedi

Chanell: super . Tror jag har gatt upp nagot liknande totalt. Med Emmie gick jag upp 18 kg totalt allt
    under det hade kännts bra. Sen sa ska det bli kul att börja kampen med vikten, jag sag det verkligen som en
    utmaning förra gangen. Sjukt va mkt man kan klara bara man vill .

MammaD: Hoppas att du fatt sova lite och mar bättre idag!

• Hedi

Nä man brukar ju tyvärr lägga pa sig en del pa slutet! men manga kilon. Jag vet att 8 av mina redan var borta när jag kom hem fran sjukhuset. Sa det var 10 att banta bort, men att utesluta kolhydrater fungerade bra för mig. Men ta det lugnt vi fixar det sen. Nu har man ju nagra manader pa sig innan sommaren kommer om man ska se det positivt med att fa barn i November .

• Hedi

Beibs: Fin mage!

Taniko: Om jag ska vara ärlig sa är inte Leah ett favvo-namn men det kan bero pa att alla sma flickor heter det i Tyskland. Sa tänker jag lite pa ordet lea. Jag röstar för Noah och Elsa haha jag och mitt Elsa. Sen sa är ju namnen ganska lika. Jag gillar t.ex Annie men skulle inte ha det till Emmie eftersom de slutar likadant. Jag vill inte heller ha t.ex. tva pa E, Emmie och Erik. 

Popcorn: Jag är 7-10 ar yngre än de flesta som har barn här i München. De flesta skaffar ju rätt sent i storstäder och jag maste säga att jag hade lite svart för det ibörjan. Men nu har jag insett att alder bara är en siffra. Trots att de är äldre sa befinner vi oss i samma situation och har mycket gemensamt. Sen beror det ju sa mkt pa personligheten och da spelar det ju ingen roll hur gammal man är.

Williams mamma: Förstar att du känner dig orolig. Jag har dock hört att det verkligen är aldern pa bebisen som är viktig om de skulle behöva ta ut den för tidigt och vikten. Självklart känns det bättre om den väger lite mer men det viktiga är ju att lugorna osv är utvecklade. Jag hoppas att ni far positiva besked pa fredag, att han växer och far stanna kvar i magen.

Tjejer det är lika bra vi vänjer oss vid att springa upp pa natten .

• Hedi

Jojo: Nä jag kanske gar upp nagon gang vid 6 eller sa men det är helt ok . Däremot sa maste jag ga ofta under dagen.

Jag gar in i v33 idag! inte sa langt kvar nu ända.

• Hedi
    NoahLeah skrev 2010-09-15 14:21:56 följande:
    Har ingen möjlighet att vägra, finns ingenstans att omplacera mig heller så i så fall hade jag fått säga upp mig.
    Ibland har man inget val (Känner mig som en kass mamma nu)
    Hm jag har en kompsis som kör värdetransport och hon hade rätt att bli omplacerad pga det riskfyllda
    jobbet. Eftersom de inte kunder erbjuda nagot sa fick hon ga hem med 80% av lönen.
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2