• Hedi

BF November,2010 DEL 2

För mig är det det värst om man är iväg nagonstans.

Har inte packat nagon väska! vet inte hur länge jag kommer att stanna. Ska iaf betala till sa att jag
    far ett eget rum den här gangen. Om allt är gar bra och är bra med bebisen stannar jag nog bara nagon
    natt eller sa.

• Hedi

Williams: Jobbigt det där med tanden!

Annzi: Grattis! va kul att dagen blev sa lyckad.

Taniko: Usch hur kan man säga sa till nagon. Nä jag tycker verkligen att det är dags att du lämnar honom. Det känns inte som att situationen kommer att förbättras. Jag förstar att tidpunkten är väldigt jobbigt, med tanke
    pa vad som komma skall. Men jag tror faktiskt du klarar det bättre själv än har en man som far dig att ma
    sa daligt. Kram

Emmie älskade sin babysitter! det var ju kanon att ha henne där när man duschade osv. Nu maste man väl dock
    passa sa att inte de äldre barnet hittar pa nagra dumheter med bebisen. Jag börjar verkligen längta riktigt mycket nu men kan fortfarande inte riktigt fa in i huvudet att vi förmodligen kommer att fa en bebis. Tänk om det är sista
    gangen ocksa, känns lite konstigt att man skulle vara färdigt med allt som heter graviditet och liknande vid 26 ars alder. Jag som alltid trodde jag skulle vara ca 27 när jag fick mitt första barn.

• Hedi

Är jag den ända som knappt använt tvättlappar ?

• Hedi

Helen: Det gör jag eftersom jag hade blödningar i v22, är lika skraj varje gang jag torkar mig.

• Hedi

Nj: Usch förstar att du blev orolig. Ta det nu verkligen lugnt och lat mannen ta hand om dig.

• Hedi

Jag har ingen panik angaende väskan! bor 20 min fran BB och pa sjukhuset här far man bara
    ha sjukhusets kläder pa bebisen och till en själv behöver man ju inte heller nagot speciellt ibörjan.
    I värsta fall far mannen aka hem efter förlossningen och hämta lite grejer (om det skulle starta oväntat). Kamera är ju iofs bra att ha med . Jag kommer nog packa den i v 36-37 kanske.

Imorgon gar jag in i v32, tiden gar rätt fort nu. Jag haller pa att röja här hemma i garderober
    och skap. Gud va skit man samlar pa sig och vi har bara bott i den här lägenheten i ett ar.
    Putsade fönster sa nu ser man ut igen . Har äntligen beställt hissgardiner hoppas de är fina
    är ju inte alltid sa lätt att se pa en bild.

• Hedi

Angaende husdjur: Jag tycker inte heller att man bara tar med sig ett djur utan att fraga. Vi har haft katt men precis som NJ sa gjorde vi oss av med den innan Emmie föddes. Hon var jättego men det blir sa skitigt med har överallt. Nu bor hon hos svärmor och är utekatt sa jag tror inte hon klagara. Basti tjatar om hund men det kommer aldrig att hända, det är ju hundra ganger mer jobb än med ett barn.

Williams: Ah fy va jobbigt att hamna med en sadan tjej. Det är ju sa viktigt att komma med i en grupp där medlemmarna ligger pa samma ambitionsniva. Jag har tagit paus fran studierna nu i höst och kommer inte öppna en bok förens nästa höst, sa himla skönt. Nu har man tid till att ordna och dona. Baka och hitta pa saker med Emmie.

MammaD: Skönt att tappen inte var paverkad. Ta det nu lite lugnt!

Anniz: Ni far krya pa Er allihopa.

• Hedi

Kicki: Jag har rätt svart för alla i partiledarna i det röd/grönablocket .

• Hedi

Ja har pluggar ju jag medan min man tjänar bra! om de skulle tvinga oss att dela vet jag inte hur
    ens skulle kunna betala räntan pa lanen med mina csn-pengar . Han kan ju komma tillbaka till verkligheten
    den där Lars. Enda sättet det skulle funka pa är om man alltid fick in 100% av den högsta lönen oavsett vem som
    är hemma. Men vem ska finansiera det?

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2