• Hedi

BF November,2010 DEL 2

dazazz skrev 2010-09-07 11:21:25 följande:
    nä, det har inte jag heller. men jag vet hur jag googlar fram en bild av den :D

men jag kan bli GRYMT irriterad på alla som säger att de inte har råd att låta mannen vara hemma där de är i liknande situationer som vi. jag känner att när man kommer över en viss lönenivå så är det faktiskt bullshit att skylla på ekonomin. visst, vi märker också skillnad på om det är jag eller min man som är hemma, men vi har såpass marginaler att vi har möjlighet att snåla in för att kompensera och kommer man över en viss lönenivå så skulle jag faktiskt våga påstå att det stora flertalet (av de över en viss lönenivå alltså) har den möjligheten. när man sedan räknar in lönekompensation från företaget (vilket ändå är relativt vanligt) och jämställdhetsbonusen så är skillnaden marginell. då kan jag bli så less på att folk bara drar till med ekonomin utan att faktiskt RÄKNA på det. det blir liksom en så lätt ursäkt för att bara köra på i gamla invanda mönster. (vill återigen poängtera att det här ju gäller en viss del av föräldralediga)
    Allt beror ju pa vilka kostnader man har! men visst kan jag halla med om att man kanske kan planera in
    och undvika vissa kostnader. Däremot är det svart att sänka t.ex. boendekostnaden. Sen sa är det ju skillnad
    att bo i Sverige där far man väl ca 80 % av nettolönenen? I Tyskland far man 67% av netto eller max 1800 euro och vi skulle verkligen inte klara oss pa det. Sen om jag hade jobbat sa hade jag förmodligen ocksa fatt max och da hade det ju saklart inte spelat sa stor roll vem det är som är hemma .
  • Hedi

Trusla: Jag säger bara vita bodys det passar till allt .

• Hedi

Fördelen med de vita är att de är de enda som gar att fa helt rena!

• Hedi
    Jojo 85 skrev 2010-09-09 19:18:10 följande:
    på tal om namn.. så tycker jag det är jätte svårt med pojknamn.. även om det finns ett gäng som jag gillar så har jag svårt att se mitt eget barn med det namnet (om det nu blir en pojke).. sen har min man fått för sej att det ska vara ett namn på M efterJosefine o jag har namn på J o han har namn på M.. vad gör man sen då om man skulle skaffa en tredje, hehe..
    Mitt favoritnamn är Ludvig, men det har han ratat.. men blir det en kille så kanske jag tar upp det på tal igen på FL kanske det är svårare att säga nej, hehe..
    Jojo! Vi har bestämt oss för Ludwig . Nils var ocksa poppis men det uttalas Niels i Tyskland sa det funkade inte. Pa M, tycker jag Marius är ganska gulligt.
  • Hedi

Williams: Linus är jättegulligt! min kompis son heter det.

Jag ammade Emmie i 2-3 manader! ibörjan gick det väldigt bra men sen sa var hon aldrig nöjd. Hon at i 5 minuter
    och sen bara skrek och skrek hon. Sa jag orkade inte med det, var sa jobbigt att inte vaga ga nagonstans.

• Hedi

Hur manga barn skulle ni andra vilja ha? jag har alltid tänkt tre. Är dock väldigt osäker! känns som att man inte kommer fa nagon tid för sig själv och sa maste man ha ett annat boende osv. Mer arbete med tvätt och krangligare att flyga hem till Sverige mm. Folk kanske tycker det är jobbigt att bjuda in nagon som har tre barn. Men samtidigt skulle det vara trevligt med en lite större familj. Jag har själv 2 syskon och tycker det är väldigt roligt.

• Hedi

Sen sa skulle det kännas lite märkligt att vara färdig sa tidigt  (samtidigt som det finns fördelar med det ocksa) är ju bara 26 ar.

• Hedi
    NoahLeah skrev 2010-09-10 19:52:35 följande:
    Jag skulle gärna vilja ha tre  men med tanke på min ålder får jag nog vara nöjd med mina 2 mirakel.
    Du ser dock inte ut att vara en dag äldre än 29 .

Helen: Ja men tre är väl väldigt lagom .
  • Hedi

Jojo: Ja det kan ju bero pa hur det andra barnet är. Emmie var ganska lätt men om nästa blir en vilding kanske man inte orkar med en tredje. Om vi försöker fa ett tredje tror jag vi kommer vänta iaf ca 4-5 ar, jag vill plugga färdigt och jobba ett tag. Sa vi har rad med ett tredje .

Helen: Jag snusade innan, äckligt jag vet . Jag slutade ca en manad innan jag blev gravid.

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2