• Hedi

BF November,2010 DEL 2

Maddie72 skrev 2010-08-24 21:52:18 följande:

Jag har många flicknamn på lut, inte lika många pojknam. Vi vet bara inte vilket bebis ska få. Jag testar att säga dem ihop med Oskar. Ropar dem i olika situationer. Konstiga jag!

Vid flicka är det dessa: Agnes Annie Astrid Ebba Elin Elsa Hilda Irma Julia Klara Linnea Lisa Liv Magna Mari-Ann Marie Matilda Moa Nora Olivia Simone Sophia Stina Tuva Vanna

Vid pojke är det dessa: Adam Alfred Alge Gustav Hampus John Jonn Josef Karl Nils Oliver Simon Samuel

Ah jag gillar manga av dina namn: Annie, Elsa, Julia, Klara och Stina är nog mina favoriter
    Av killnamen Alfred, Gustav eller Nils. Vi har länge haft Hugo, Oskar, Nils och Ludwig som favoriter men
    nu det blir nog Ludwig mkt pga att det är bra att uttala pa bada spraken.
  • Hedi

Emmie börjar pa dagis nu den 15 sep, hon är 2,5 sa vi kände att det var dags. Hon kommer att ga som vanligt dvs
    nagra timmar varje dag  (08.00-13:00) eller sa. Om det blir för jobbigt för alla kan jag verkligen tänka mig
    att hon är hemma en av dagarna. Men jag vet inte vad de tycker om det pa kindergarten.

• Hedi

Jag har önskat mig den där bla vindfleece overallen fran Polarn och Pyret av min mamma. Till Emmie vet jag inte men hon börjar ju pa dagis och den lär ju slitas rätt bra där. Haller med om att overaller är otroligt dyra!

Idag har jag bakat bade bröd och muffins (kanel och äpple). Snart kommer svärmor och hämtar Emmie
    tror jag ska passa pa att vila. Hade dock varit skönt att komma ut lite vi har mellan 25-30 grader här idag.

• Hedi

Vi bor ju i ölets land, min man brukar ta en öl da och da. Nu äter han dock efter GI och dricker ingenting!
    Sa länge han haller sig till en öl kan han fortfarande köra bil. Ända gangen han dricker mer är
    om det är fotboll pa Tv, men det skulle han nog inte göra om det bara var nagon vecka kvar.

• Hedi

Helen: Förstar att det maste kännas tugnt! det längsta jag varit borta fran Emmie är 3 nätter at gangen och da längtar man ju jättemkt. Försök ända att tänka positivt, nu har du tid att ägna dig att egna intressen.

Jag börjar faktiskt sa smatt börja längta efter Ludwig nu .

• Hedi

Chanell: Ät magnesium det brukar hjälpa.

Jag ska kämpa som tusen sen med vikten! ser nästan framemot det. Kul att ha nagot för sig nu när
    jag tagit ett uppehall fran studierna. Har inte varit hos läkaren pa länge och hämtade precis en vag som
    statt i var gamla lägenhet. Far se om jag vagar väga mig imorgon! Jag gick väl upp 18 kg förra graviditeten och
    hade gatt ner ca 21kg efter 5 manader. Gar rätt snabbt när man kör atkins.

• Hedi

Tog det stora steget och ställde mig pa vagen i morse. Nu har jag totalt gatt upp 10 kg fran min ursprungliga vikt.
    Det är faktiskt 2 kg mindre än förra gangen i den här veckan. Nu kan man ju försöka att inte lägga pa sig 8 kg till de sista veckorna.

Men nu njuter vi och sa behöver vi ju inte slänga i oss onyttigheter, men lite maste man ju fa äta. Sa tar vi
    tag i det sen. Vi far väl ha en bantar-trad .

• Hedi

Alltsa det där med att mäta magen, det känns inte sadär jätte tillförlitligt. Det gör  man inte överhuvudtaget i Tyskland utan här ingar det ju fler ultraljud. Det maste ju vara jätte individuellt hur barnet ligger och hur livmodern är placerad osv. Sa Nj lyssna inte pa henne, som du själv säger sa kom det ju inte ut en jättebebis förra gangen.

Helen: Va snyggt det blev med soffan och tapeten! var och kollade lite igar men finns inte sa mkt att hänga i granen här i Tyskland. Har spanat in en soffa fran Boconcept deras billigaste som jag är väldigt sugen pa att köpa men far se när det blir av.

• Hedi

Helen: Jo tapeter finns väl men jag tycker inte det finns sa mycket fina möbler som i Sverige.

Dazz: Jag är ocksa lite svag för dyra tapeter, tycker om Cole & Son. Min man vägrar dock att tapetsera
    sa det blir nog inget med det.

Frogster; Fin mage!

• Hedi

popcorn: Det som jag tycker är rätt jobbigt den här gangen är allt spring pa toa hela tiden. Man maste alltid ha koll
    pa att det finns en toa i närheten.

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2