• Yoshii

BF November,2010 DEL 2

Bebis050810 skrev 2010-11-17 14:25:54 följande:
    dazazz- fattar inte att du orkar jobba ännu!! Vad jobbar du med?

Nu har jag iaf strukit in lite skjortor som blivit legandes och så julgardinerna för köket och tv-rummet så det känns skönt att ha det gjort!
    Ska ta och renbädda sängen med och sen hämta tvätten i maskinen. Putsa fönster o tvätta golv men, nää det vet jag inte om jag orkar ta tag i, sååå tråkigt att putsa!
    Spelar nog lite memory med barnen istället!

dagen släääääpar sig fram..............
    Man FÅR klaga!! Vi klagar ihop du & jag
  • Yoshii
    tessiej skrev 2010-11-17 16:05:49 följande:
    Hejsan allihopa!

I måndags, 15:e nov strax efter 18 tittade det ut en liten tösabit här :)
    Hon gjorde precis som sin storasyster och fastnade på vägen ner till bäckenet, vilket gjorde att det drog ut på tiden. Jag var helt öppen vid 14:30 men eftersom hon kom snett så tog det ett tag för henne att vrida till sig. Men behövde ingen sugklocka denna gång. Hon vägde 3285 gram och var 50 cm. Denna förlossning tog ju endast lite mer än 12 timmar jämnfört med nästan två dygn med Ebba, men den här var lite kämpigare. Jag hade turen att få ha samma barnmorska som jag hade med Ebba, vad är oddsen för det?
    Nu är vi hemma och vi mår bra allihopa. Mör i kroppen är jag men det får man lov att vara!
    Jo just ja, hon har fått ett namn också. Hon ska heta Iza!

Ska läsa ikapp lite nu..
    STORT Grattis till eran lilla iza!! {#emotions_dlg.flower}
  • Yoshii
    NJsmamma skrev 2010-11-17 17:05:20 följande:
    Hur tusan hittar jag gruppen på fb?? är kanske lite lost?!

Sådär nu har jag lagt till dig i gruppen på FB.... Om jag gjorde rätt vill säga hahah

• Yoshii
    Bebis050810 skrev 2010-11-17 20:38:13 följande:

Vad gör alla ikväll???

Själv deppar jag........ min bebis har bosatt sig i min mage för gott tror jag......... BF+2

Kramar om{#emotions_dlg.flower}  Du ska se att det finns hopp för dig & mig också
    Även fast det inte känns så...

Har tappat hoppet både 1 & 2 gånger, hinner nog bli en 3e & 4e med
  • Yoshii
    Bebis050810 skrev 2010-11-17 20:57:50 följande:
    Love3- ja nog kommer den ut förr eller senare.... men det känns så jobbigt fast det bara är 2 dagar över tiden.... men alla frågar, var man än går och tjatar och så! på dagis o på Ica, vi bor på en liten ort, alla känner alla. så det är jobbigt, vill bara vara hemma och slippa alla!!

Längtar ihjäl mig efter bebis snart!!!

Känner du nåt?
    Det är samma här. Alla frågar efter bebisen och jag är inte lika flitig på att svara i telefonen som annars ;)
    Orkar bara inte...
    Sen får man komentararer som "Har du inte fått än"?? Öhh? Nej syns inte det? har man lust att svara tillbaka, men gör det ju såklart inte.

Nja jag har lite sammandragningar emellanåt & vattnigare flytningar men inget jag reagerar så värst mycket på.
    Det kommer nog dröja innan jag får bebis.. Tror du hinner före mig du med
  • Yoshii
    Annizsj skrev 2010-11-17 21:11:11 följande:
    BebiS- ska vi deppa ihop? Funderar på att lämna fl tills bebis behagar komma ut. Alla får ju bebis utom jag känns det som Ikväll försökte jag och barnen dAnsa ut bebisen , men till vilken nytta? En sak som känns iaf - bebis är fixerad och ligger låångt ner! Har en känsla att jag börjar öppna mig fAktiskt. Men några värkar lyser med sin frånvaro
    Då är vi 3!!
  • Yoshii
    Annizsj skrev 2010-11-17 21:22:59 följande:
    Då är vu iaf fem tjejer kvar! Vore det inte kul om vi fick samma dag? Vad sägs om ikväll???!! Laddat med en hel ostkaka med glass och sylt. Nu kokar jag nudlar, är så hungrig om kvällarna ! Undra om man hinner äta ngt när det e dags att åka in?
    Ja det säger vi! själv sitter jag & mumsar på en twix och dricker coca cola, jätte gott !
    Funderar på att äta lite fil & flingor sen också
  • Yoshii
    dazazz skrev 2010-11-17 21:27:34 följande:
    Jag är på! Vi har skrivit "TU MOK" på magen nu, hoppas hon kan läsa så hon fattar budskapet!
    Hahahahaha
  • Yoshii
    sunflower79 skrev 2010-11-17 21:41:15 följande:
    haha den var bra dazazz!!!! rita en pil neråt oxå haha

va ni äter tjejer!! det gör iiiinte jag! Oskyldig NOT! dricker pepsi max o roffar ur en smågodispåse här hemma haha..
    HahaTungan ute
  • Yoshii
    dazazz skrev 2010-11-17 21:48:38 följande:
    Smart med pilen! Hon verkar ju övertygad om att det går att komma ut genom naveln :D
    Det slutar snart med en hel karta
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2