BF November,2010 DEL 2
* 15 kr lakanen från Ikea funkar ypperligt som dukar.
* Vi köpte massor av blommor på ica, hellre mycket blommor än få dyra anser jag, ingen som märker någon skillnad. Tom min bukett fixade min syster ihop med ica-rosor.
* I sthlm finns det en outlet som säljer brudklänningar. Jag köpte min för 2800kr och den fick massor av beröm.
* Låt en kompis ta de officiella bilderna. Vi delade ut brännbara cd, som gästerna sedan fyllde med bilder och skickade till oss. Fick tom filmer och en gäst hade fixat i ordning ett fint bildspel.
* Anlita grannars ungdomar som kan fixa med disk och servering.
* Buffe mat, vi hade grön ärtsoppa till förrätt, (vilket tydligen kronprinsessan också hade)
* Kompis eller student som fixar hår och make.
Det är vad jag kan komma på nu, men jag har säkert fler tips.
Jag skickade min mamma till hötorget (i sthlm) samma dag.. så hon köpte på sej massor av blommor för en billig peng som vi smyckade kyrkgången o altaret med.
Tänk ut vad vänner, familj o bekanta kan ställa upp med.. vi har tex en frisörska/make up artist inom familjen som fixade min frisyr o make up gratis.
Vi åkte kompisens BMW cab från kyrkan till festen. Då körde han bilen.
Vi hade vänner som sjöng o spelade på bröllopet (under vigsel o fest).
Kompisar som fotograferade o filmade (- Alla jobbar på något sätt inom det yrket.) En som filmade på altaret o en som fotograferade där.. så hade vi en vän uppe vid ogeln som fick jätte fina bilder ovanifrån (tips) i kyrkan