Inlägg från: Jojo 85 |Visa alla inlägg
  • Jojo 85

BF November,2010 DEL 2

Kinne79 skrev 2010-08-11 17:40:25 följande:
    Det blir billigast att hyra/låna en lokal där man själv får fixa med allt. Vi hyrde en bystuga och dekorerade den själva.

* 15 kr lakanen från Ikea funkar ypperligt som dukar.

* Vi köpte massor av blommor på ica, hellre mycket blommor än få dyra anser jag, ingen som märker någon skillnad. Tom min bukett fixade min syster ihop med ica-rosor.

* I sthlm finns det en outlet som säljer brudklänningar. Jag köpte min för 2800kr och den fick massor av beröm.

* Låt en kompis ta de officiella bilderna. Vi delade ut brännbara cd, som gästerna sedan fyllde med bilder och skickade till oss. Fick tom filmer och en gäst hade fixat i ordning ett fint bildspel.

* Anlita grannars ungdomar som kan fixa med disk och servering.

* Buffe mat, vi hade grön ärtsoppa till förrätt, (vilket tydligen kronprinsessan också hade)

* Kompis eller student som fixar hår och make.

Det är vad jag kan komma på nu, men jag har säkert fler tips.
    Bor du i sthlm el på annat ställe där det finns torg där dom säljer blommor så brukar dom ju sälja ut dom på eftermiddagen.. annars brukar dom ju vara billigare i vilket fall som helst.
    Jag skickade min mamma till hötorget (i sthlm) samma dag.. så hon köpte på sej massor av blommor för en billig peng som vi smyckade kyrkgången o altaret med.

Tänk ut vad vänner, familj o bekanta kan ställa upp med.. vi har tex en frisörska/make up artist inom familjen som fixade min frisyr o make up gratis.

Vi åkte kompisens BMW cab från kyrkan till festen. Då körde han bilen.

Vi hade vänner som sjöng o spelade på bröllopet (under vigsel o fest).

Kompisar som fotograferade o filmade (- Alla jobbar på något sätt inom det yrket.) En som filmade på altaret o en som fotograferade där.. så hade vi en vän uppe vid ogeln som fick jätte fina bilder ovanifrån (tips) i kyrkan
    Josefine 4 maj 2009, BF 1 dec 2010 - jojossmultronstalle.blogspot.com/
  • Jojo 85
    kicki08 skrev 2010-08-11 20:11:56 följande:

Ni som fick hjälp med sånt, fotografering och sånt av vänner. Tog dom något betalt då eller gjorde dom det gratis åt er?
    För jag vet inte om jag har så många vänner som skulle ställa upp HELT gratis... :-\

Ingen tog betalt för något. Dom är världens snällaste som vi vet skulle ställa upp i vått o torrt. Dom va ju även våra gäster så även dom fick njuta av middagen.

Fråga först om dom vill ställa upp o säg att ni inte har en så stor budget.. säg att ni gärna står för material som filmrullar el vad det nu är som kanske kostar dom extra pengar för att göra jobbet.

Alla våra vänner som stod för bild retucherade, redigerade mm innan vi fick bilderna.. men sånt kan man ju fixa på annat sätt i efterhand om dom inte vill göra det jobbet. En av vännerna gav oss en fotobok med utvalda bilder o CD skiva med alla bilder längst bak i boken.
  • Jojo 85
    Annizsj skrev 2010-08-11 21:30:18 följande:
    Tack för tipsen! Har fixat det mesta i hårt bröllop blir inte inte dyrt. Sedan betalar våra föräldrar de mesta för de vet hur knapert bi har det. Tänker följa rådet att fixa egen brudbukett, men kan man ha vilka blommor som helst?
    Något som många tipsade om när jag skulle gifta mej, var att ta en av buketterna som man kan beställa i online på tex euroflorist. Det blir mycket billigare än en specialbeställd brudbukett o du får den leverarad dit du vill samma dag
  • Jojo 85
    Annizsj skrev 2010-08-11 21:49:11 följande:
    Jojo- menar du en brudbukett då???
    Ja, precis.. alltså man beställer en bukett som man gillar o använder den som brudbukett
  • Jojo 85
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-08-11 23:25:06 följande:
    Gått igenom 50-56 kläderna nu ikväll..
    Jäklar va klääääder. Det är från William då.
    Men lätt 20-30 bodys, o 20 tal pyjamasar, haha!

Även vart o klippt mig idag, massa hår som rök, men de är sååå skönt =)

det var kläder det, haha. Vi fick ärv-låna till Josefine.. så hälften har jag länat tillbaka.. sedan har jg gett bort/lånat ut till svägerskan.. men allt kom inte tillbaka igen.. fast det kom ju annat stället Mer unisex.. vilket ju är bra nu när vi inte vet vad det blir.. men det är ändå flest tjejkläder, haha.. vad gör jag med allt det om det blir en lillebror?? Min kusin får ju om några veckor, men känner ingen som ska få efters oss.. eller jo.. i februari.. det kanske blir en lite kicka, hihi. Känns dumt o sitta inne på massa bebbekläder o jag tror inte jag kommer ha energi att sälja det på tex tradera.
  • Jojo 85

F*n vad jobbigt för er som har män som inte kan beté sej..
    Att bli kallad öknamn på nåot vis tycker jag är helt oacceptabelt.. vilket min man vet om.. jag gjorde slut med honom för några år sedan.. fast ca 2 mån senare valde jag att ta tillbaka honom då han verkade väldigt angelägen att ändra sej. han var VÄLDIGT svartsjuk innan. Han tyckte mycket synd om sej själv vissa gånger.. men då hade jag äntligen skaffat "skinn på näsan" o sa till honom att skärpa til sej o sluta tycka synd om sej själv.. det var då inte synd om honom på något vis. Ett år tog de ungefär innan jag kände mej trygg i vårt förhållande igen o visste att det skulle vara vi två.
    Nu kan vi prata med varann utan att han går i försvarsställning med en gång o annars säger jag till på skarpen att han få LYSSNA på vad jag känner.. inte bara avbryta o säga att det är fel. Man känner ju som man känner..
    Jag kan ha vilka kläder jag vill, gå på stranden i bikini, prata med vilka killar jag vill mm.
    Ömsesidig respekt är JÄTTE VIKTIGT.. det hade vi inte innan.. jag var inte alls respekterad för mina känslor, åsikter mm.
    Han kunde kalla mej för dum i huvudet o idiot.. det är det slut med. Han har vuxit upp nu.
    Skulle det fortsatt hade jag lämnat honom. Dock hade vi ju inte barn då så jag behövde inte bekymra mej över den biten.
    Men barn som ser en förälder fara illa som inte gör något åt det.. då kommerdom med stor sannolikhet bli så själva. Dom tror att det är så det ska vara..

Idag är Josefine jätte gnällig o ledsen.. det är kindtänder på G o hennes pappa är på svensexa o just nu är hon så pappig så hon frågar efterhonom hela tiden o blir jätte ledsen för att han inte är hemma.
    Jag som fortfarande är förkyld (känns som det börjat om igen) o hängig är väl inte heller världens roligaste. Men hon vill gärna vara nära o mysa.
    Imorn får hon vara hela dagen med pappa o sin gudfar.. då är det jag som är borta på möhippa, men tror inte hon kommer bry sej lika mycket om det, hehe.

• Jojo 85
    Bebis050810 skrev 2010-08-13 14:25:00 följande:
    Tack för att ni lyssnar! tack för fina o kloka ord!! Ni berättar så mkt vettigt!

Samtidigt som jag vet att jag inte ska låtas behandlas hur som helst så vill jag inte förlora min familj, vill ha mina barn nära och alltid, varje dag. Det är inte lätt att veta vad som är bäst att göra.
    Hade jag haft en karl som kunde prata och diskutera så hade det varit lättare, men nu kan han ju inte det utan är bara tyst och går.
    Han kanske ändrar sig och växer upp! men då kanske det redan är försent....
    Det är där skon klämmer bla.. den där rädslan du har för att det kanske blir värre, den måste du jobba på att få bort. Det är den som gör att han tillåts fortsätta beté sej som en barnunge.
    Att låta det bero.. då kommer det fortsätta, han ändrar sej inte automatiskt. Vill du behålla famlijen på det sätt som det ser ut idag. Om han nu inte har något att säga så säg till honom att DU har det o att han banne mej får ta o lyssna då. Dina känslor SKA vara VIKTIGA för honom och han ska respektera dej och dom.
  • Jojo 85
    Helen C skrev 2010-08-15 12:15:00 följande:
    Jag e helt slut. Håller på flyttstädar. vi flyttar imorgon så tar de värsta nu, som putsa fönster, städa kök, toalett. Gubben jobbar.. Jag slipper bära imorgon, men ska städa sen när allt e ute. Jag kommer vara helt slut när detta e klart....puh
    Vi flyttade när det bara var 1,5 mån till dottern skulle komma. SÅ jag kan bara säga "ta det försiktigt!". Tänk på din stackars kropp så du inte blir helt slut o får ont överallt.

Igår var jag på möhippa o har nu så ONT i höger skinka o framsida lår.. plus stel i hela kroppen. Aj aj aj, hehe. Det onda kommer från boelin som vi körde på dagen. Tur vi avslutade dagen med tukriskt bad/hamam Det kan jag verkligen rekommendera.. fast vänta tills efter bebbarna kommit om ni ska ta behandling.
    Det värsta var att dom kom in o hällde vatten på oss först lite för varmt.. sen jätte hett.. då fick jag sammandragningar o vart lite orolig så när dom skulle hälla iskallt vatten sa jag ifrån. Ville inte åka akut in till förlossingen. Annars var det såååå avkopplande o härligt! Bra pris var det oxå

Taniko: Låter skämmande att du inte vågar ha sonen hemma nu! Ta er därifrån. Kan du inte kantakta kvinnojouren?
  • Jojo 85

Belavon: Kan du inte få boka in en ny tid nästa vecka med din ordinarie BM o säga att du inte alls känner dej nöjd med mötet av vikarien. Jag ammade inte förrän dagen efter Josefine föddes eftersom jag låg på intensiven.. jag hade ALDRIG problem med amningen. Sköterskorna på förlossningen hjälper ju till om du undrar hur du ska göra, men för mej var det bara att lägga Josefine där sp började hon snutta på direkten.. sedan fick jag ju väcka henne (antar att de gäller alla nyfödda) då hon somnade hela tiden, hehe.

Nu håller Josefine på att få kindtänder o sömnen på dagarna blir inte som den ska o det leder till att hon inte somnar på kvällen utan skriker hejdlöst.. blir kanske till att stoppa henne i badet en stund o ge alvedon sedan o ev lite varm mjökl.. så kanske det går bättre. Stackars liten

Catt skrev 2010-08-16 14:39:50 följande:
    Har haft ett litet FL uppehåll nu över sommaren men nu är jag tillbaka :). Här läst ikapp några sidor men långt ifrån allt!

Här är det mesta bra bortsett från fogarna som blir värre och värre, kan knappt gå om kvällarna :/. Men men det är väl bara att stå ut!

Jag o sambon har svårt att komma överrens om killnamn. Vi har hittat ett vi båda gillar massor. Tyvärr har ganska många vi berättat namnet för frågat om det inte är ett tjejnamn? För mig är det helt klart ett killnamn, aldrig träffat nån tjej som heter det. När jag sen kollade upp statistiken på nätet hette några hundra tjejer det som tilltalsnamn medan nåra tusen killar heter det. Blev tveksam till namnet ett tag men funderar nu på att skita i att en del refererar till tjej när de hör namnet. Vad tycker ni, är Love ett tjejnamn?
    Love är ett killnamne enligt mej.. jätte gulligt. Hade du skrivit Lova, hade jag sagt tjejnamn.
  • Jojo 85
    NoahLeah skrev 2010-08-17 21:58:09 följande:
    Nu vågade han sig ut från sitt datorrum men det gick ju inte att prata med han....så fort jag nämnde hur dåligt jag faktisk tmår så blev han sne o gnällde bara på att jag inte stöttar honom nu när han kommit till insikt. han tror tydligen att jag ska må toppen, lita på han till 200 % o att livet leker.....så töntigt.
    han måste ju först överbevisa att han ändrat sej o bli av med sitt dåliga betéende o alkoholbesvär.. sen kan ni bygga upp förtroende igen.. det kommer ju inte bara sådär.. så fort går det ju inte. Han måste ju kämpa för att få tillbaka dit förtroende! Än så länge är det ju bara "tomma" ord.. han har ju inte bevisat något ännu..

Belavon: Hud mot hud tror jag är bland det bästa för att knyta an med sitt barn (annars är det iaf såååå mysigt).. att öva på en docka hjälper ju inte ett skvatt.. modersinstinkten slår ju inte in då direkt.. knäppt.
    Stå på dej o säg till henne imorgon så som du skrev
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2