• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • Bebis050810
    Kinne79 skrev 2010-07-02 21:31:29 följande:
    Fast sen är det ju garanterat skatt på det också....
    Nä OM det blir så så är det skattefria pengar, det är 6000 kr man får ut! men det är ju som sagt ett förslag, men hoppas på det!!
    (¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 10/11-10 ♥ ¸.?°´¯)
  • Kinne79
    Bebis050810 skrev 2010-07-02 22:01:46 följande:
    Nä man måste ha vårdnadsbidraget i en period, vill man göra uppehåll så är det 4 månaders karens som gäller, sen kan man ta det igen.

Vi två blir en: Det är regeringsfråga, www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inri...

Helen: grattis till lägenheten.

Jag är en S och vill komma tillbaka till mina 52 kg som jag hade innan grav. så jag försöker promenera minst 2 * 30 minuter varje dag och tänker på vad jag äter. Vill inte gå upp 22 kg som med första barnet!! då vräkte jag i mig sött och chips! låg bara i soffan o åt och slappade och tänkte att "va fan gör det, jag är ju gravid, går ner kilona sen" MEN det gjorde jag inte fick kämpa som f_n när hon va över året hade jag 12 kg kvar att gå ner! så mkt träning och gi i 5 månader var dem iaf bort.
    sen efter barn nr 2 rasade jag i vikt pga magproblem och låg på -11 kg, men jag är jättenöjd med den vikten på 52.
    Så tex kan jag ha bidraget i tex 5 månader sen vara utan i 4 och vara hemma obetald, samtidigt kan mannen vara hemma med fp och efter 4 månader får jag bidraget igen?
  • Kinne79
    Bebis050810 skrev 2010-07-02 22:03:45 följande:
    Nä OM det blir så så är det skattefria pengar, det är 6000 kr man får ut! men det är ju som sagt ett förslag, men hoppas på det!!
    Då hoppas jag verkligen att det går igenom, när skulle det börja gälla isåfall?
  • Vi 2 blir 3
    Bebis050810 skrev 2010-07-02 22:01:46 följande:
    Nä man måste ha vårdnadsbidraget i en period, vill man göra uppehåll så är det 4 månaders karens som gäller, sen kan man ta det igen.

Vi två blir en: Det är regeringsfråga, www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inri...

Helen: grattis till lägenheten.

Jag är en S och vill komma tillbaka till mina 52 kg som jag hade innan grav. så jag försöker promenera minst 2 * 30 minuter varje dag och tänker på vad jag äter. Vill inte gå upp 22 kg som med första barnet!! då vräkte jag i mig sött och chips! låg bara i soffan o åt och slappade och tänkte att "va fan gör det, jag är ju gravid, går ner kilona sen" MEN det gjorde jag inte fick kämpa som f_n när hon va över året hade jag 12 kg kvar att gå ner! så mkt träning och gi i 5 månader var dem iaf bort.
    sen efter barn nr 2 rasade jag i vikt pga magproblem och låg på -11 kg, men jag är jättenöjd med den vikten på 52.
    Har svårt att förstå vad bidraget innebär?
  • Bebis050810
    Kinne79 skrev 2010-07-02 22:06:35 följande:
    Så tex kan jag ha bidraget i tex 5 månader sen vara utan i 4 och vara hemma obetald, samtidigt kan mannen vara hemma med fp och efter 4 månader får jag bidraget igen?
    Gubben kan ju inte vara hemma med föräldrapenning samtidigt som du har vårdnadsbidraget för man kan bara ha det ena eller det andra åt gången. men du kan ta vårdnadsbidraget i 5 månader sen tex ta föräldrapenning eller så tar gubben din föräldrap. och du jobbar i 4 månader alt. är bara hemma i 4 månader sen tar du vårdnadsbidraget igen.
    Men samtidigt som du har vårdnadsbidraget kan du jobba, man får jobba hur mkt man vill bara man inte utnyttjar barnomsorgen, gubben kan va hemma med barnet eller annan tex mormor eller kan du jobba natt.
    (¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 10/11-10 ♥ ¸.?°´¯)
  • kicki08

Helen C: Jag tror inte det ska vara några problem att amma om du har implantat. det kan vara värre om man gjort bröstförminskning. Men implantat ska inte vara någe problem

Gomorron föresten! Uppe med tuppen idag. 5.20 vaknade lillprinsen.
    Men han hoppade faktiskt över nattmålet så jag ska nog inte klaga känner jag. Skönt att vara hemma igen är det. Kom hem från päronen igår. det är helg och vackert väder och familjen är samlad. Så det känns skönt
    borta bra men hemma bäst

• Annizsj

Här fick man sovmorgon tillkl 6-:) Viggo sov ovanligt bra trots våran bastuövervåning. Idag ska det bli 29 grader , blir nog bad idag igen! Ha en bra dag allesammans!

• frukarlssonn
    Bebis050810 skrev 2010-07-03 00:35:11 följande:
    Gubben kan ju inte vara hemma med föräldrapenning samtidigt som du har vårdnadsbidraget för man kan bara ha det ena eller det andra åt gången. men du kan ta vårdnadsbidraget i 5 månader sen tex ta föräldrapenning eller så tar gubben din föräldrap. och du jobbar i 4 månader alt. är bara hemma i 4 månader sen tar du vårdnadsbidraget igen.
    Men samtidigt som du har vårdnadsbidraget kan du jobba, man får jobba hur mkt man vill bara man inte utnyttjar barnomsorgen, gubben kan va hemma med barnet eller annan tex mormor eller kan du jobba natt.
    Det låter ju sjukt bra om man har ngn som kan passa barnen då och då!
    ♥ Olivia 090610 ~ Bf 101112 ♥
  • frukarlssonn

Ursäkta... men varför har jag dom där siffrorna i början på min sidfot????

♥ Olivia 090610 ~ Bf 101112 ♥
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2