• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • kicki08

Hmm... det är verkligen ett lite wierd utseende FL har lagt till sig.... :-\

taniko: Härligt med semester!

Annizsj: det där med napp brukar faktiskt ge sig av sig självt vad jag upplevt. Min son slutade med napp när han var 4 år och jag trodde det skulle bli ett helvete. Men så åkte vi hem till min mamma och pappa och hälsade på och glömde napparna hemma. Han somnade utan problem utan nappar och slutade med dom efter det.
    Jag ser ingen anledning att börja rycka nappen av mina barn när dom är året gamla bara. Då anser jag det onödigt att börja med napp över huvud taget isåfall. En del pysslar ju med sånt....

• mzetterblad
    Annizsj skrev 2010-07-01 16:22:29 följande:
    Williams mamma- aha, då har ni en anledning till att det är som det är. Våran 3- åring är helt nappgalen, heljobbigt. Ge dem till jultomten, kattungarna på Skansen är inget som funkar. Vi kommer nog vara tvungna att köra den hårda vägen- slänga dem
    Vi körde den hårda vägen att ta bara ta den, för våran son var också helt nappgalen!
    Men det har gått jätte bra =)

Idag somnade han med liiiite skrik i kanske 2-3 min och sen somnade han i sin säng.
    Framsteg =)
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ William & Pyret ♥¸.?°´¯) ♥
  • Jojo 85

idag har en väninna varit här med sin son som är jämnårig med Josefine, så nu är jag helt slut, hehe. Det har varit trevligt o roligt för dom små, trots att dom kanske inte leker så mycket med varandra än så märker man att dom vet om varandras närvaro o tycker det är kul.

imorgon ska jag på tjejmiddag, vilket ska bli trevligt o skönt att få komma iväg lite för sej själv. Det ska bli utgång efter, men det hakar jag inte på utan då åker jag hem istället. Jag har precis ordnat så min mamma kan hämta mej.. vill inte åka kommunalt sent på kvällen o taxi blir ju så dyrt.

Josefine 4 maj 2009, BF 1 dec 2010 - jojossmultronstalle.blogspot.com/
  • mzetterblad

Imorn ska jag vara barnledig, William ska sova hos sin faster och jag och några kompisar ska gå på Bio =)

• Annizsj

Kicki- det handlar inte om Viggo som är 1 år, utan om milo som är 3 år. Man ser på hans tänder att han har mkt napp. I sug när han börjar dagis igen känner jag verkligen att nappen borde vara ett minne blott. Han ska börja på den större avdelningen där han nog blir ensam om napp. Vi kämpar även på med att få honom blöjfri dagtid, vilket nog blir svårare än nappen. Blöjgrejen får ta den tid den tar, men nappen ska bort innan hösten

• mzetterblad
    Annizsj skrev 2010-07-01 23:08:18 följande:
    Kicki- det handlar inte om Viggo som är 1 år, utan om milo som är 3 år. Man ser på hans tänder att han har mkt napp. I sug när han börjar dagis igen känner jag verkligen att nappen borde vara ett minne blott. Han ska börja på den större avdelningen där han nog blir ensam om napp. Vi kämpar även på med att få honom blöjfri dagtid, vilket nog blir svårare än nappen. Blöjgrejen får ta den tid den tar, men nappen ska bort innan hösten
    Håller med dig, tänderna tar stryk och formar sig efter nappen.

Blöjan går inte alls här hemma, han kissar över allt och tror inte han är mogen att ta bort blöjan ifrån. Men den skadar ju inte såsom nappen gör.
  • sebbe123

Åååå nu börjar nervositeten närma sig rul imorgon kl 10.30, ska bli så spännande och som man har längtat, fick ju dessutom inte tid fölrräns i v19 så det har vart jobbigt å vänta.
    Är väl inte så orolig att bebis inte lever, då den har gjort sig hörd flera gånger om dan den senaste veckan, men nervös över att nått kan vara fel.
    Nej bara och hoppas på det bästa och försöka sova lite nu, om det går Drömmer

• Kinne79
    sebbe123 skrev 2010-07-01 23:58:41 följande:
    Åååå nu börjar nervositeten närma sig rul imorgon kl 10.30, ska bli så spännande och som man har längtat, fick ju dessutom inte tid fölrräns i v19 så det har vart jobbigt å vänta.
    Är väl inte så orolig att bebis inte lever, då den har gjort sig hörd flera gånger om dan den senaste veckan, men nervös över att nått kan vara fel.
    Nej bara och hoppas på det bästa och försöka sova lite nu, om det går Drömmer
    Lycka till! Själv måste jag vänta hela helgen. På måndag är det min tur. Visst är vi på samma dag du och jag? 18+5 idag? Vill ni ta reda på kön?
  • sebbe123

Trulsa79: Är lite osäker på vilken dag jag är i nu, men ganska lika ligger vi nog.
     jo vi tänkte fråga om könet också, lite spännande, har två pojkar sen tidigare och dom vill hemskt gärna ha en lillasyster, vi får se Solig

• Kinne79
    sebbe123 skrev 2010-07-02 00:08:18 följande:
    Trulsa79: Är lite osäker på vilken dag jag är i nu, men ganska lika ligger vi nog.
     jo vi tänkte fråga om könet också, lite spännande, har två pojkar sen tidigare och dom vill hemskt gärna ha en lillasyster, vi får se Solig
    Visst hade du bf 28 nov (än sålänge)?
    Då håller jag en liten tumme för att det blir en lillasyster.
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2