• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • Kinne79
    Bebis050810 skrev 2010-07-02 16:51:41 följande:
    Jag har peppar peppar aldrig behövt ta av ringen. skönt! även att jag första grav. gick upp 22 kg och var jättesvullen i benen, så klarade jag mig. gick dessutom stor under sommaren eftersom hon e född i okt.
    Får se hur det blir denna ggn, men jag tror inte det är nån fara, ringen e lite stor sen innan.

Hörde idag på nyheterna att dem ska höja vårdnadsbidraget till 6000 spänn och att det ska bli statligt, så det hoppas jag såklart på!!! kanon ju! då kan man vara hemma längre och spara föräldradagarna och vara hemma fler somrar oxå! 6000 i mån + barnb. på typ 3300 är ju inte helt dåligt faktiskt.
    eller vad e det man får i barnbidrag för 3 barn?
    Betyder det att alla kommuner kommer ha vårdnadsbidraget? Men visst är det så att man måste ta ut ett visst antal dagar först innan man får nyttja det? Är det samma person som måste ta ut fp-dagarna som sedan är hemma med bidraget?
  • frukarlssonn
    Kinne79 skrev 2010-07-02 15:32:33 följande:
    Chanell- Du har alltså tänkt att låta båda börja dagis samtidigt?
    Nej Olivia ska börja nästa höst och tvåan innan jag ska börja jobba.
    ♥ Olivia 090610 ~ Bf 101112 ♥
  • frukarlssonn

Jösses detta temperament va kom den ifrån? Olivia har vart så lugn fram till hon fyllde ett! Hon ska pilla på ALLT förutom sina leksaker och blir så arg om hon inte får!! Brås på sin mamma kanske

Idag har jag börjat packa ner grejer så smått! Måste iväg och köpa fler flyttlådor med. Lär ju bli en del nu när man har alla Olivias saker med!

• frukarlssonn

Kicki: jag lider med av värmen! Klarar inte av att vara ute i solen! Därför går vi ut på förmiddagarna för jag dör annars! Jag är inte så varm av mig annars heller utan gillar att ligga och sola mig.

• Bebis050810
    Kinne79 skrev 2010-07-02 17:56:05 följande:
    Betyder det att alla kommuner kommer ha vårdnadsbidraget? Men visst är det så att man måste ta ut ett visst antal dagar först innan man får nyttja det? Är det samma person som måste ta ut fp-dagarna som sedan är hemma med bidraget?
    Ja det betyder att alla kommuner ska ha det. Barn mellan 1-3 år gäller det för och man måste ta ut 250 föräldradagar (tror där är 250) innan man får ta vårdnadsbidraget.
    Nä jag tror inte att det är samma person som tar vårdnadsbidraget sen, det kan nog vem som göra! så har jag fattat det iaf.
    (¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 10/11-10 ♥ ¸.?°´¯)
  • Vi 2 blir 3
    Bebis050810 skrev 2010-07-02 16:51:41 följande:
    Jag har peppar peppar aldrig behövt ta av ringen. skönt! även att jag första grav. gick upp 22 kg och var jättesvullen i benen, så klarade jag mig. gick dessutom stor under sommaren eftersom hon e född i okt.
    Får se hur det blir denna ggn, men jag tror inte det är nån fara, ringen e lite stor sen innan.

Hörde idag på nyheterna att dem ska höja vårdnadsbidraget till 6000 spänn och att det ska bli statligt, så det hoppas jag såklart på!!! kanon ju! då kan man vara hemma längre och spara föräldradagarna och vara hemma fler somrar oxå! 6000 i mån + barnb. på typ 3300 är ju inte helt dåligt faktiskt.
    eller vad e det man får i barnbidrag för 3 barn?
    åh när skulle dom göra de? =)
  • Hedi

Sebbe: Grattis va roligt att allt sag bra ut! Hur gamla är dina andra söner?

Klippe ocksa min ring under förra grav, tror inte det är nagot problem att sätta ihop den igen. Har fortfarande inte fatt tummen ur, det var dock inte min vigselring men en fin annan ring. Den har gangen försöker jag att halla lite uppsikt men min vigselring sitter ganska löst.

Jag är hemma nu! undersöktes idag igen och barnet verkade ma bra och inga tecken pa blödningar. De vill
    egentligen att jag skulle stanna tills imorgon eller ja chefsläkaren som inte ens tittat pa mig. De andra verkade dock
    tycka att det var helt ok att ga hem.

• frukarlssonn

Hedi: skönt att allt ser bra ut och att du fått åka hem

• Helen C

Chanelll- Jag har med börjat packa... Har rensat i förrådet vi har uppe i lägenheten sen har vi ju i källaren oxå, men e inte så mkt där.... Nu har jag rensat min garderob, blev 6 påsar att slänga och lagt undan kläder jag ändå inte kan ha nu.... Nu har man typ i garderoben, linnen kjolar, tights

Man samlar verkligen på sig en hel del skit...

Albin har så ont av sina vattkoppor, mest dom sitter i nedre delen av regionen, lider så med han och i denna värme....

• kicki08

Nu måste jag totalt missat något... eller så fattar jag inte bara. Vårdnadsbidrag? Vem har rätt till det?

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2