• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • Kinne79

Chanell- Behåll ringen av. Försökte med det mesta innan jag gick till guldsmeden hon log bara och sa att jag inte var den första denna veckan och då bor jag ändå i en liten stad. Så nu räknar jag med att inte fixa dom förren i mars kanske. Skulle kosta ung 500 per ring.

sebbe123- Grattis till ett lyckat rul, triss i pojkar är inte helt fel.

Som det ser ut just nu så kommer jag vara hemma till efter jullovet 2012, alltså lite mer än 2 år.

• frukarlssonn
    Kinne79 skrev 2010-07-02 15:07:57 följande:
    Chanell- Behåll ringen av. Försökte med det mesta innan jag gick till guldsmeden hon log bara och sa att jag inte var den första denna veckan och då bor jag ändå i en liten stad. Så nu räknar jag med att inte fixa dom förren i mars kanske. Skulle kosta ung 500 per ring.

sebbe123- Grattis till ett lyckat rul, triss i pojkar är inte helt fel.

Som det ser ut just nu så kommer jag vara hemma till efter jullovet 2012, alltså lite mer än 2 år.
    Ja jag vågar inte ta på mig ringen igen Jaha ja kan tänka mig det va fler, man svullnar ju sjukt mkt nu när det är så varmt!

Sebbe grattis till pojke igen

Bebis, va skönt o va hemma sålänge! Jag har tagit ut 6 dar med Olivia hela tiden, nu kommer jag ta ut 5 dar, så jag kommer börja jobba igen feb -12. Det blir väl alldeles lagom då för då är Olivia 1 år och 8 mån och tvåan blir 1 år och 3 mån. Olivia ska jag skola in på dagis nästa höst va de tänkt så den biten är klar för henne när jag börjar jobba.
    ♥ Olivia 090610 ~ Bf 101112 ♥
  • frukarlssonn

Oj, menar såklart att Olivia blir 2 år och 8 månader

♥ Olivia 090610 ~ Bf 101112 ♥
  • Kinne79

Chanell- Du har alltså tänkt att låta båda börja dagis samtidigt?

• kicki08

Hörni tjejer, är det någon mer än jag som nästan lider i den här värmen? det känns hemsk att erkänna... Men jag klarar värmen mycket sämre nu när jag är gravid. Usch... jag som älskar solen och värmen i vanliga fall.
    Är livrädd att börja svullna upp, men det är väl oundvikligt i den här värmen....
    Man kanske ska göra som ni säger, ta av sig ringen innan det är försent.

• Helen C
    Kicki- Jag klarar inte av denna värme heller...Man får gå ut i omgångar och när jag väl e ute så söker jag mig efter skuggan. Jag älskar oxå värmen och flyttar mig inte från solen i första taget egentligen. Nu har jag bränt mig så vågar inte sola för mycke heller och magen solar jag inte...

Nu har ju lillkillen vattkoppor så blir ingen badstrand för oss...

Pojkarna skulle till sin pappa idag egetligen. Men han ska till Manntorp imorgon och sova över, inte mig emot att få ha barnen över helgen, så på måndag ska dom dit....
  • Kinne79
    kicki08 skrev 2010-07-02 16:16:26 följande:
    Hörni tjejer, är det någon mer än jag som nästan lider i den här värmen? det känns hemsk att erkänna... Men jag klarar värmen mycket sämre nu när jag är gravid. Usch... jag som älskar solen och värmen i vanliga fall.
    Är livrädd att börja svullna upp, men det är väl oundvikligt i den här värmen....
    Man kanske ska göra som ni säger, ta av sig ringen innan det är försent.
    Min ring var tajt redan när jag köpte den (tänkte gå ner lite innan bröllopet) men sedan började jag med pergo och gick istället upp 7 kilo, därför den satt som berget nu när fingret svullnade i värmen. Men det skadar ju inte att ta av sig ringen, förutom att det är lite tråkigt. Men är ju värre om dom klipper den på förlossningen för då är det inte säkert att det görs snyggt.
  • Bebis050810

Jag har peppar peppar aldrig behövt ta av ringen. skönt! även att jag första grav. gick upp 22 kg och var jättesvullen i benen, så klarade jag mig. gick dessutom stor under sommaren eftersom hon e född i okt.
    Får se hur det blir denna ggn, men jag tror inte det är nån fara, ringen e lite stor sen innan.

Hörde idag på nyheterna att dem ska höja vårdnadsbidraget till 6000 spänn och att det ska bli statligt, så det hoppas jag såklart på!!! kanon ju! då kan man vara hemma längre och spara föräldradagarna och vara hemma fler somrar oxå! 6000 i mån + barnb. på typ 3300 är ju inte helt dåligt faktiskt.
    eller vad e det man får i barnbidrag för 3 barn?

(¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 10/11-10 ♥ ¸.?°´¯)
  • Bebis050810
    sebbe123 skrev 2010-07-02 13:47:33 följande:
    Nu har jag vart på rul, så härligt att se. Bm trodde nog att det var en liten kille där inne så nu blir det triss i prinsar Blev dock flyttad till den 3 dec men bebis kommer nog när den känner för det ändå.
    Grattis till lyckat rul förresten!

och solen ja, jag bara älskar den!! sitter ute varje dag, 3-4 timmar, lider faktiskt inte alls, inte ännu iaf! vatten o frukt och en bok/tidning och barnen leker runt omkring, det är livet det
    (¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 10/11-10 ♥ ¸.?°´¯)
  • Party of five

Jag kunde inte ha ringarna på under min första graviditet, men nog under de två följande (och jag har ännu på dem). Tänker nog ta av dem snart, vill inte att de fastnar...

Har haft en otrolig migrän i två dagar och varit helt handlingsförlamad... Tur min man har semester, så han har tagit hand om allt, men trist iofs när man hade gjort något kul...

Ha det bra i värmen!

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2