BF November,2010 DEL 2
Helen - Wow vilken härlig mage!! Jag som tyckte att min hade växt.
Helen - Wow vilken härlig mage!! Jag som tyckte att min hade växt.
PennyJenny... tänker på dig. Måste vara mkt svårt det du går igenom just nu. Stora kramar från mig.
Glad midsommar!!
Annizsj - Det där med att mannen inte hänger med på UL känner jag igen. Men att inte hjälpa dig att hitta barnvakt var trist. UL tar ju eg inte så lång tid, han borde väl kunnat ta ledigt den stunden och avlasta dig lite. Hoppas det gick bra,
Helen C - Här fiinns lite info ang graviditet och vattkoppor.
http://www.vardguiden.se/Sjukdomar-och-rad/Omraden/Sjukdomar-och-besvar/Vattkoppor/
Någon som vet hur algblomning påverkar en som gravid? Jag vet de barn som kan bli jättesjuka av det. Det sägs att det har startat i Östersjön och det känns ju inte så där bra direkt.
Blågrönalger finns framför allt i sött eller bräckt vatten. Under vissa förhållanden kan algerna eller rättare sagt bakterierna öka enormt i mängd - man brukar kalla det algblomning. Undvik att bada i grumligt vatten som har en blågrön, gulvit, gulbrun, rödbrun eller rabarberliknande färg.
Ska nog ringa till BM och fråga lite mer hur det är för oss gravida.
Bebis050810 - Insåg precis att vi har samma BF-datum. Kul!! Men man kanske blir ändrad fler gånger. Jag hade 9 november först. Och bebis lär ju inte komma då det är sagt. Förra grav gick jag 6 dagar över tiden.
HelenC- Härligt att ni fått tag på vagn. Har ingen aning om hur jag ska göra med vagn. Men menar på just nu i allafall att jag har lite tid på mig att fundera. Vill gärna ha en rymlig vagn, tex Emmaljunga eftersom jag fått för mig att bebis lär vara lite som Oskar då den tittar ut. 56 cm lång. En liggdel som jag tänkt köpa till den underdel till Babytravel som vi har kommer nog inte fungera. Såg en på stan och pratade lite med mamman, såg alldeles för smal och kort ut. Hmmm... Inget för stora barn. Man vill ju inte lägga ut en förmögenhet på vagn heller. Ska kolla vidare på Blocket lite och få inspiration.
Tycker denna värme är jättejobbig. Klarar inte att vara ut spec mkt. Häckar mest framför fläkten här hemma. Men får se om det blir bad i morgon. Är lite trött på Kalmarsidan där det är så äckligt med all sjögräs och tång. Fick tips om att Möllstorp skulle vara superfin långgrund strand. Så det blir kanske där i morgon. Den jag skulle träffa imorgon fick förhinder så jag har inget för mig i morgon. Tänkte på träffen vi skulle ha vi i samma stad.