Inlägg från: Maddie72 |Visa alla inlägg
  • Maddie72

BF November,2010 DEL 2

Bebis -  Shit vad orolig du måste ha varit. Så ont osv. Bra att ni åkte in till sjukhuset och fick det kollat. Hur var Ölandsbron då förresten? Jag var på Öland igår hos mor min och då det drog ihop sig och blev sånt oväder och kuling, vågade jag inte köra över bron hem, utan sov över hos mamma.

HelenC - Jag har hört talas om att man kan få åderbråck i underlivet. Tydligen ganska vanligt och att det beror på det ökade trycket under graviditeten på livmoder och bäcken. Vissa får tydligen jättestora åderbråck som gör att de får ont både när de sitter och går. Googlade lite och hittade en möjlig kur. De rekommenderade raska promenader, stödstrumpbyxor (hämmer dock blodcirkualitionen), ligga med benen uppe - rumpen uppe, TENS- appart och preparatetet V-Vain (hälsokost), som ökar blodcirkulationen och stärker venerna!

• Maddie72

Bebis - Hörde att bron ev skulle stängas av även för bilar så jag tog det säkra före det osäkra och stannade kvar tills idag. Hua, köra i mörker då det regnar så och inte lite heller, är inget man vill, men måste man så måste man. Bra att det känns bättre nu.

Helen - Skönt att du inte känt mer. Hoppas det håller sig borta. Härligt att flytten snart är här. Ta det lugnt med det tunga bara!! Kul att du ska till BM i morgon. Jag var i torsdags. Värdena var bra. "Bara" gått upp 1 kg på en månad, Sf-mått 23, Hb 115, Blodtr 120/70, Foster-ljud 146. Hb blir dock sämre och sämre och har börjat dricka Ferinol (hälsokost) istället för Blutsaft, som tydligen ska smaka helvetiskt. Niferex rör jag inte denna grav, fick så trög mage.

• Maddie72

Helen -  Kul att värdena såg bra ut. Är du säker på att det är en tjej? Flört Ärligt talat så vet jag inte om jag tror så mkt på hjärtljud ska säga om det är flicka eller pojke. Men kul och spekulera kan man ju alltid. =)

Bevalon - Det finns nog olika anledningar till att man vill stanna kvar. Är allt bra och är fullt frisk så åker väl det flesta hem så fort man vill och  får. Jag själv är diabetiker och innan man får koll på sitt blodsocker efter förlossning och på amningen stannar man gärna kvar så länge man får. Sist var jag kvar i en vecka. Men då hade ju det varit en svår förlossning med snitt som reslultat och omoperation dagen efter då det var en massa blod i buken. Mådde verkligen risigt och kunde inte ta hand om sonen själv förrän efter 4 dagar. Sedan var det amning som skulle fungerara och förlossningsdepression som satte in. Undrar hur det blir denna gången? Går hos Amanda-BM nu för samtal pga det som hände sist. Mår sisådär.

Annars mår jag så där. Klagar själv i massor just nu. Har börjat förstå att det är foglossning jag har. Har ont i ryggslutet, ibland i höfterna och ner i bäckenet. Men jag försöker vila så fort jag kan. Kan inte stå långa stunder utan bara måste sitta ner. Helst har jag en kundvagn då jag är och handlar, hänger över den. Sätter mig även ofta ner på huk och stäcker ut ryggen genom att kuta ryggen. (heter det så?) då vi är och handlar. Shit, det är ju lång tid kvar. Hur ska det gå?

• Maddie72

Jag gjorde en stor dumhet igår. Gick på IKEA i 3 t immar inkl lunch. Då mannen och jag gick och kollade möbler fick jag lov att sätta mig ner var 10.e meter ungefär. Pallade inte, hade så ont i nedre delen av ryggen. Hua, vad jag led. Men inhandla det vi var där för skulle jag ändå göra. En ny bokhylla till sonen och några fina lådor till. Stackars mannen min som fick kämpa och få in det i bilen. Sen skulle det in i lägenhet med, 1 trappa upp. Som tur har vi snälla grannar som gärna hjäper till. Meeen det är ju så, då man kommer hem är det ju inte klart. Hyllan skall sättas ihop också. Såååå kul tyckte 4-åringe sonen. Sen vill man ju fylal hyllan med hans leksaker. Det blev jättebra. Men jag själv var helt slut och mannen med. Han har ju ryggbesvär sedan tidigare och blev liggande resten av kvällen. Jag som inte klarar att alla kartonger och den gamla byrån (isärplockad) som stått i sonens rum står i hallen och skräpar, ska såklart ta det till containern med en gång på kvällen. (med viss hjälp av sonen) Hur tror ni att vi mår idag? Jag ångrar verkligen min insats igår och kan knappt gå idag och mannen fick vara hemma från jobbet då han ofta blir kass i magen då han ansträngt sig för mkt. Han kom hem från jobbet i morse och bara la sig. Han ligger fortfarande och mår himla illa. Jag har varit inne i sovrummet flera gånger under dagen och frågat hur han mår, inte bra och han sover vidare. Jag har inte fått nåt gjort idag. Om jag ändå hade tagit det lite lugnare igår, så hade jag nog mått bättre och fått nåt gjort. Känner mig även ur balans då mannen mår som han mår, blir lite orolig.

• Maddie72

Bebis - tråkigt med släkt som inte bryr sig.

• Maddie72

Nee-ej jag missar BB-programmet varje vecka. Försökt gå in på kanal5 play men det är bara småsnuttar de visar. Grrr....

• Maddie72
    Jag är nog den klantigaste som finns. Snavade på hög trottoarkant i förmiddags och föll. Kunde inte sluta snubbla fram och slog mig rejält. Höll ut alla armar och ben jag kunde för att klara bebis i magen. Mej oj, vilket fall. Knä, höft, axel, hand/handled och nästan halva ansiktet är uppskrapat. Jag har ont nu ni, värre efter några timmar, väntar på att de ska ringa upp från jourcentralen. Skriver med vänster, höger går ju knappt att använda.
  • Maddie72

Tillbaka från jourcentralen och röntgen. Ingen fraktur eller spricka, det är ju skönt. Yttre delen av högra handen, mot lillfinger och ringfinger och ner mot handleden är dock så öm att jag håller på att förgås av smärtan. Det enda jag kan ta är panodil. Sitter med ett handledsskydd jag har sen tidigare. Ger lite stöd. Men det är bara att vila, avvakta och höra av sig om det inte blir bättre. Meeen... precis som om man inte är tillräckligt kinkig pga graviditet och foglossning, trötthet, hormoner etc etc. Nu ska man inte kunna röra handen som man vill och blir hindrad i allt man tänkt göra den tid av sommaren som är kvar, som måla om sonens rum och några av hens möbler, sortera ut skräp och slänga till återvinning el dyl. etc etc Blir så trött på min klantighet...

• Maddie72
    NoahLeah skrev 2010-08-01 09:40:55 följande:
    Ska in till förlossningen snart, inte känt några fosterrörelser på över ett dygn.
    Tänker på dig. Det är nog bra ska du se. Kram
  • Maddie72
    NoahLeah skrev 2010-08-01 13:21:49 följande:
    Hej tjejer, nu är vi hemma igen och allt såg bra ut.
    Bm hittade hjärtljudet efter att ha letat ett bra tag och ultraljudet såg bra ut det med, bebben rörde ppå sig bra trots att jag inte kände så mkt. Kände desto mer när vi satt i bilen på väg hem.
    En häftig grej som hände när vi låg i förrummet med ctg hörde vi från andra sidan väggen en tjej som födde sitt barn...först ett dödsvrål sen det härliga ljudet av barnskrik. *längtar*
    Sååå skönt att det var ok.
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2