-
Hehe jo jag vet att det ska vara en fin strand där uppe. Ölänning som man är från början har jag nog aldrig badat där uppe. Det är lite långt, men vem vet, man kanske testar att åka upp nån gång. Ha en bra dag!Bebis050810 skrev 2010-07-13 00:10:40 följande:Åka och bada i Böda vetja! där är det underbar lång sandstrand
2 mil lång, som i utlandet. har du vart där nångång? -
Kräm med mjölk är ju en hit i sommarvärmen.
-
Helen - Kontakta vårdcentralen. Där kan man få utskrivet Tavegyl som det heter. Hjälper mot klådan. Det fick min son då han hade vattkoppor. Suveränt!
-
Vad härligt det låter med städdag. Det skulle jag behöva jag med. Men i och med skitvädret och att vi bor i lägenhet, så har det blivit mest inomhus idag och det är sån fuktig värme att man blir tokig. Inte skönt att göra nåt. Men jag bara väntar på att min ork ska infinna sig snart. Skicka över lite är du snäll! =)Bebis050810 skrev 2010-07-17 18:24:44 följande:Å herre gud vad det har åskat, blixtrat o dundrat idag!!! mår inte bra av åskan :((
blir så rädd med!
men iaf har jag tagit en städdag, mkt välbehövligt! har ju bara varit ute o solat, badat o vart på standen sen midsommar nu!
har dammsugit hela huset, moppat av golvet, skakat lakan o överkast, dammtorkat, städat barnens rum, slagit ihjäl typ 100 flugor!! så jag har legat i idag...... sen skulle jag laga mat, stuvade makaroner, hade satt på mjölken o kokat upp den och skulle hälla i makaronerna, ja då va dem slut.... som vanligt, sambon hade tagit dem o glömt skriva upp....grrrr så han fick bjuda på pizza! så nu känner jag mig lagom svullig och äcklig och väntar på att det ska klarna upp o sluta regna så att jag kan gå en promenad!
sen blir det nog en film om det inte åskar förstås!
har inte haft datorn o tv:n på på hela dagen, vågar inte för åsknedslag.
Borde putsa fönsterna med, efter all flugskit! men det blir en annan dag...... -
Bebis050810 - Jo jag måste peppa mig lite. I morgon siktar jag på att det kan bli en städdag. Måste verkligen!
Rosen - Längtar också till hösten. Vill att bebis ska vara klar nu!!
-
Ni som gjort köns-UL. Någon som vet hur sent i graviditeten man kan göra ett sådant? När är liksom gränsen? Det blir ju trängre och trängre i magen.
Var på vanligt UL v 18 och BM kunde då inte säga om det var pojke eller flicka. Jag ville helt klart veta om hon kunde se. Ska på tillväxt-UL i början av aug och är lite osäker på om den läkaren kommer gå med på att vilja berätta vilket kön det är. Men, men vi får se. Jag funderar i så fall ta kontakt med nån klinik som gör det. Kan ju vara kö, så jag undrar såklart då hur sent man kan göra ett köns-UL.
-
Saraia - Tack för länken. Få se vad som händer då jag är på Tillväxt-UL. Får jag inget veta är jag lite sugen på köns-UL.
-
Ett stort grattis!! Jag vet att du kämpat väl. Har själv inte haft körkortet så länge. Tog i december förra året. Det är en sådan befrielse att ha körkort nu.MammaDeborah skrev 2010-07-22 07:52:24 följande:Jag har körkort nu. Trodde det inte själv och gick in för att jag skulle kugga igen. Idag blir det premiärtur på egen hand. Ska åka och handla med barnen. -
Vi vet inte heller könet. Men man är mkt nyfiken kan jag säga. Jag skulle gärna vilja veta denna gång. Det är bara så. Får vi reda på det, så ska vi nog också hålla det för oss själva.
-
Bebis050810 - Kul att se er renovering. Jag bara älskar sånt också. Har inte den sidan. Men har sparat i favoriter och kanske börjar själv.