Inlägg från: Maddie72 |Visa alla inlägg
  • Maddie72

BF November,2010 DEL 2

Hej allihop. Är glad idag. Har varit på tillväxt-UL. Bebisen rörde sig rejält och läkaren hade lite problem att mäta. =) Bebis tillväxt ligger helt normalt på +4,7 %. Fick även reda på att HbA1c (medelvärde blodsocker) sjunkit ännu mer till 5,8. (6,1 för 3 veckor sedan) Tala om att jag är glad, det är bara att kämpa vidare och få ner det ännu mer.

Jättefina magar ni har!  Vet inte om jag vågar visa upp min. Det är så oformlig och med alla bristningar från förra grav. Har inte tagit lika många kort som förra graviditeten. Tog nytt kort varje vecka, Men det har kommit i skymundan denna gång.

Det kanske visar sig att det är en flicka denna grav. Läkaren såg inget som kunde tas fel för snopp denna undersökningen. Men som sagt det är aldrig hundra procent om de berättar kön. Hon hade varit med några förlossningar där det visade sig inte alls vara det kön som sagts på UL. 

• Maddie72

Då kommer jag och är äldst i tråden då. =) Fyller 38 år på julafton. Min man är 41 år. Kände i början på året att jag nog fick skynda på, ville ha ett barn till innan jag blev 38. Det kan ju vara svårare att bli ju äldre man blir sägs det, Men det tog 1 månad sedan var jag gravid. =)

• Maddie72

Beibs -  Har haft det där onda i magsäckstrakten jag med. Inte upp i ryggen dock. Det var först då du nämne gaser som jag förstod att det nog är så. Klart att det gaser. Det är ju ganska trångt där nu och lär blir trängre. =)

• Maddie72
    Rosen skrev 2010-08-07 21:50:29 följande:
    oj stackare... hoppas att tanden under inte blir skadad bara.

en fråga bara: jag har ju ätit järntabletter för mitt järnvärde låg på 104, sen gick det upp till 115 och nu i fredags har det sjunkit igen till 110, hur kan det sjunka när jag äter järntabletter?
    Jag kan tänka mig att det är för att blodet tunnas ut en hel del nu och det behöver inte betyda att järnvärdet är sämre. Nåt sånt förklarade min BM för mig.
  • Maddie72

Bebis - Gasig uppsvullen är man väl lite till och från. Det beror ju på hur man har kunnat sköta magen och vad man ätit. *blink* Köp såna där kapslar som ska vara bra för mindre gasbildning. Kommer inte ihåg vad de heter. Hade såna förra graviditeten,

Idag har jag kommit till 2-siffrigt. 99 dagar kvar. WOW det känns bra!

• Maddie72

Bebis - Precis som nån annan sagt så är det Minifom eller Dimetikon. Kapslar. Kollade upp det i FASS. =)

• Maddie72

Har en mkt livlig bebis i magen ikväll. Hela magen gungar till i sidled ganska rejält. Hmmm.. är det tecken på hur det kommer vara då bebis kommer ut? =)

• Maddie72

Bebis - Hoppas det löser sig snart. Inte kul att ha det så här då man är gravid.

• Maddie72

Härligt att ni skriver så mkt jämt. Sååå kul att ha lite och läsa då man sätter sig ner i soffan en stund. =) Jag själv kan ju inte påstå att jag skriver spec mkt. Men jag finns här och läser allt som oftast.

Är i v 27 idag. Det går undan faktiskt! Förstår att det är fler än jag som tycker det är jobbigt att vara gravid. Man är så oformlig, klumpig, svårmanövererad, allt tar lite längre tid om man så säger. Kan inte sitta hur jag vill, böja sig hur lätt som helst och detta att man blir varm för minsta lilla är inge kul, behöver inte vara stekhett ute för att det ska ske.  Inte kunna bära som man är van vid, man känner att det drar i magen en hel del osv osv. Listan är lång ni!! Sen har jag ju det där blodsockret som ska tas jämt, jämt varje dag. Allt för att inte bebis ska producera för mkt eget insulin och blir för stor. Ingen rast ingen ro.

Poocornplaya -  härligt med bröllop. Ni var jättefina!

Taniko - Trist att ni inte reda ut det. Det är ju altlid tråkigt när man inte kan hålla ihop. Been there, done it. Men vi är numera ihop igen och är gifta sedan 10 år tillbaka. Vi älskade varandra allt för mkt för att kunna vara ifrån varandra och arbetar dagligen på att det ska fungera. Att prata och diskutera om allt är en stor nyckel. Man är inte alltid överens om allt, det gäller att kompromissa en del. Nu vet jag ju inte allt om er, men hoppas att det ska lösa sig på bästa sätt för er familj.

Bebis - Härligt med marknad! Att du bara orkade vara igång så länge?? wow! Hoppas att du och din man har kunnat prata igenom det som hänt med dina svärföräldrar. Det är ju så att det ändå är du och han som ska vara enade och överens, ni är en familj, han bor inte ihop med sina föräldrar längre. Eller hur?

Helen - Hoppas att du haft en bra dag och att sonen mår bättre och att tempen har gått ner.

• Maddie72
    popcornplaya skrev 2010-08-11 16:41:16 följande:
    Usch vilken skitdag jag har idag. Vädret är bara trist med regn och vi har bara suttit hemma och inte gjort någonting idag. Vilket resluterar i en fruktansvärt uttråkad 2 åring som dessutom är trött efter gårdagens lisebergsbesök. Hemskt humör är han på idag i alla fall. Och jag har bara ont i huvudet, och är så sliten idag. Vill bara gömma huvudet under en sten någonstanns......

Sånna här dagar vill man bara hoppa över.
    Mmmm... jag tycker att mina dagar är så jämt just nu. Men det är bara att ta nya tag i morgon!
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2