Inlägg från: Maddie72 |Visa alla inlägg
  • Maddie72

BF November,2010 DEL 2

Jojo 85 skrev 2010-08-11 15:27:07 följande:
    Idag har svägerskan med sina två döttrar, 4,5mån o 6år, varit förbi med lite klder till bebben o fått lite påfyllning till sin minsting..
    Lite av det var sånt som jag lånat ut till minstingen som vi nu fick tillbaka o en massa andra kläder oxå.. så nu är det lite mer påfyllt både på unisex fronten o flickfronten. Det var några vit/mörkblå bodys från POP oxå.. en istrl 50 som får följa med till BB som "pojk" body om det skulle bli en lillebror
    Vi fick en overall/åkpåse oxå som var rätt sliten i fleecetyget, men den får följa med till BB så kanske jag köper en ny senare.. så kanske det blir en mer "köns"inriktad.
    Åhh jag är så sugen på att ta upp och kolla de kläder jag hade då Oskar var nyfödd. Eftersom det verkar som det blir en tjej så måsta man ju kanske kolla upp vad som passar till en tjej. Men, det är ju frågan, hur petig ska man vara då det gäller färger till sina små? Det är kanske lättare för en tjej att använda killfärger än en kille att använda tjejfärger. Jag vet bara det att Oskar som är 4 år nu är vädigt medveten om att han inte vill ha rosa. Skrattande
  • Maddie72

Trulsa - Ja varför inte egentligen? Så länge det inte är en massa rosetter, volanger eller spets. =)

• Maddie72
    Bebis050810 skrev 2010-08-12 09:59:37 följande:
    Idag är det femte dagen och sambon pratar inte ännu......
    Men snälla. Vad sysslar han med?
  • Maddie72
    Bebis050810 skrev 2010-08-18 10:56:41 följande:
    Idag var det ett år sedan min pappa gick bort i cancer Gråter
    ett år går fort men sorgen blir inte mindre. har nog inte fattat det än att han aldrig mer kommer tillbaka. Känner mig helkonstig att jag än idag, efter ett år, inte kan sörja..... jag vet ju att han är borta, tänker mkt på honom och gråter då och då men sen kommer det inte mer tårar hur gärna jag än skulle vilja! han var en sån fin pappa Hjärta undra när jag ska förstår.......
    Känner verkligen med dig. Min pappa gick bort i cancer för 5 år sedan och jag tänker på honom jämt och är så arg och ledsen att det gick som det gick. Jo, jag har förstått men det gör lika ont för det. *kramar om*
  • Maddie72
    Rosen skrev 2010-08-18 21:16:34 följande:
    taniko: fin mage!!

tittar ni på "livet på bb", tjejer?
    TACK för påminnelsen!!
  • Maddie72

Har idag fått hem vagnen jag hittat på Blocket. Snälla svärföräldrar hämtade den där de bor norröver då de var på väg hem till oss i Kalmar. Vet att den är från 2005 men det är en sån bra modell Brio Nova, tror jag att den hette. =) 1500 kr med olika tillbehör. Känns ok. Vill inte lägga ut en förmögenhet på vagn. Det enda som känns konstigt är att ha en vagn redan. Det är 86 dagar kvar till BF. Är så orolig att nåt fortfarande kan gå fel.

• Maddie72

Jo jag är jätteglad att jag fick tag på en Brio till ett så bra pris. Känns skönt att ha vagnen avklarad. Nu ska jag bara få tag på ett bra skötbord också. Vill verkligen inte ha ett sådant som man sätter på badkaret och måste lyfta bort så fort man ska använda badkaret. Hade det förra gången och det var kämpigt varje gång man skulle duscha. Funderar på att byta ut skåpet i badrummet och köpa en typ av byrå med lådor nertill och hyllor ovanför skötbädden. Vi hade en på lur i Blekinge (Blocket) som var ljusare än den typen de har på IKEA, för en månad sedan, men den lär väl vara såld nu. För köper man en nytt sånt skötbord numera på IKEA så har de inte de bra hyllorna ovan skötbädden. Har för mig att det var så i alla fall.

• Maddie72

Tycker mest att bebisen i magen ligger på tvären. Inte skönt. Magen blir så kantig. Ibland känns det som om den trycker händer fötter mot ryggraden och skjuter ifrån så huvud och rumpa stöter ut framåt. Två senhårda runda saker sticker ut och jag kan klappa lite på dem. Lite kul, fast det gör ont. Den sträcker väl på sig. Glad

• Maddie72
    Rosen skrev 2010-08-22 12:11:54 följande:
    jag tror min har legat med huvudet neråt o fötterna sparkar vid naveln hela tiden. så har den legat typ sen vecka 25 tror jag. men igår så sparka den inte så mycket utan rörde sig jättemycket bara, sträckte på sig o hade sig hela tiden. det kändes rätt obehagligt emellanåt.
    Jo obehagligt är det. Känns som bebis är på väg ut. =) Igår låg den mkt och antigen boxade med händer eller fötter mot urinblåsan. Ajaj. Har tydligen mkt plats fortfarande och ändrar läge. Men som sagt, på tvären känns himla lurigt. =)
  • Maddie72

I och med dagisstart i tisdags var det bara väntat att sonen skulle bli sjuk. I fredags kväll var det dags för hög feber. Den har hållt i sig hela helgen och jag undrar såklart vad som kan vara felet. Näsan snorade ytterst lite i fredags. Han har haft svårt att äta för fast föda och det ser hela tiden ut som han suger på en karamell eller nåt, för han grejar med tungan som han känner på nåt i munnen. Gissar alltså på  halsfluss. Blir nog att ta kontakt med VC i morgon. Trots febernedsättande kommer inte tempen ner i mer än 38,5 grader. Jag arbetar sista dagen i morgon innan sjukskrivning fram till BF, så hemma kan jag ej vara. Mannen arbetar natt och måste sova så det är bra att kära mor kommer och avlastar lite.

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2