Inlägg från: Maddie72 |Visa alla inlägg
  • Maddie72

BF November,2010 DEL 2

Bebis050810 skrev 2010-08-24 10:40:57 följande:
    Vi har inte heller nåt skötbord, utan en sån där skumgummibädd med spöket laban på, som vi haft sen E va bebis, den lägger vi på bänken i badrummet och där under finns massa förvaring för kläder o blöjor, salvor och sån.... så det funkar kanon!
    På natten blir det till att byta blöja i sängen, det har jag gjort förut när de va bebisar, och det är smidigt och bra, de slipper väckas så mkt då.

Idag går jag in i vecka 29
    Ny bild för idag...
    Hej Jag går också in i v 29 idag, som du vet. Ojoj, så vecka för vecka det går ganska snabbt ändå. Superfin mage du har.

Första sjukskrivningsdagen idag. Känns jättekonstigt.

Jag var med om något så lurigt just precis. Stod och tömde diskmaskinen. Helt plötsligt blev jag helt snurrig i huvudet, allt bara vajade hit och dit. Otäckt... och fick ta tag i väggen för att leda mig själv till soffan. Hoppas det bara är nåt tillfälligt.
  • Maddie72

Bebis- Jag tänk om vi hamnar på BB samtidigt. Kul hade det varit. Skrattande Sist gick jag dock 6 dagar över tiden. Få se hur det blir denna gång.

Ang det där med att det är obehagligt ligga på rygg känner jag också av. Inte varit illamående innan, först idag kände jag det och det var bara att lägga sig på sidan igen. Men som sagt var,då börjar bebis att sparka hej vilt. =)

Ang snurrigheten. Jo det är nog blodtrycksfall när jag tänker närmare på det. Tack för tipset!  Ska tänka på att inte röra mig hit och dit för snabbt. När det gäller blodsocker har jag ju diabetes och gör allt för att det ska hållas jämt. Just då surrigheten trädde in, låg jag nog himla lågt i blodsocker och skulle strax äta. Har aldirg varit så snurrig på det sättet då jag legat lågt i blodsocker, så det är nog någon kombination mellan socker och trycket.

• Maddie72

Jag har många flicknamn på lut, inte lika många pojknam. Vi vet bara inte vilket bebis ska få. Jag testar att säga dem ihop med Oskar. Ropar dem i olika situationer. Konstiga jag!

Vid flicka är det dessa: Agnes Annie Astrid Ebba Elin Elsa Hilda Irma Julia Klara Linnea Lisa Liv Magna Mari-Ann Marie Matilda Moa Nora Olivia Simone Sophia Stina Tuva Vanna

Vid pojke är det dessa: Adam Alfred Alge Gustav Hampus John Jonn Josef Karl Nils Oliver Simon Samuel

• Maddie72

Jag tycker det är himla knepigt allt som har med försäkringskassan att göra. Jag är sjukskriven nu fram till BF 15 november och jag hoppas verkligen inte att det händer nåt med min SGI.

• Maddie72

Ingen bra dag här idag. Det började i går kväll när jag gick och la mig redan vid 22. Hade ont i hela kroppen och somnade på ett kick. Vaknade till och från, visste inte hur jag skulle sova. Vid 3 höll jag på att slå avigt och gick upp. Sonen har ju haft hög feber i helgen (han klagade faktiskt lite över magen) och jag kollade om jag hade nån temp. Visst, 38,2. inte mycket, men oj vad jag mådde piss. Eftersom jag känner det konstigt i vid magsäck och i tarmar vågade jag inte ta värktablett. Somnade på soffan och gick in till sängen igen vid halv 5. Somnade till slut trots värk överallt. I morse fick mannen gå med sonen till dagis, visserligen hade han jobbat natt, men jag klarade det verkligen inte. Ligger här nu i soffan och mår kymigt. Vad ska jag göra? Man blir så orolig då man är gravid och allt känns så mkt mer. =( Blir tokig, har inte tid att vara sjuk. Sonen fyller 4 på lördag och jag vill inte gärna ställa in. Känner att det är mer på väg som förkylning. Var så dum att jag gick ut i blött hår i blåsten. Det var endast 15 grader här i går. Det  var väl klokt. Man tror att det är sommar fortfarande.

• Maddie72
    Bebis050810 skrev 2010-08-27 09:32:07 följande:
    Läggningen igår gick..... INTE ALLS!!
    Jag läste för dom som vanligt fast på deras rum, de fick ligga i varsin säng, men det blev ingen ordning på nåt.... sen vägrade de ligga kvar när jag gick ut, jag satte på en astrid lindgrensaga men de vägrade vara där. Stora klagade på spindlar och spöken och liten var så rädd så hon skakade!! Det va verkligen jätteotäckt att se, hon låg med täcket över huvudet och stel som en pinne, jag tog upp henne och hon skakade som ett asplöv! Nån som varit med om det??
    så hon fick somna i pappas knä, där som hon så tryggt och sen fick båda återigen sova hela natten i vårt rum på madrass, som de gjort sen i februari. Får nog ta detta pö om pö i deras takt.... så det får mogna, vi har ju trots allt 2 mån på oss innan bebis kommer.
    Rummet ligger precis mittemot vårt rum så det är inte långt heller, men de skrämmer väl upp varandra!

Idag mår stora dåligt, vägrar äta. Har ont i magen säger hon och benen och klagar över ont i munnen, munnen har hon haft ont i sen onsdags, men jag kan inte se några blåsor. Hon kräktes även upp mjölken nu på morgonen. Kan vara scharlakansfeber som nu går på dagis, bara ett fall ännu, men iaf, det ska ju börja nånstans.... Hoppas inte! vi som dessutom ska ut och äta imorn på Lammet o Grisen, en underbart god sommarrestaurang som stänger för säsongen imorn. Vi bokade för en månad sedan för det blir alltid fullt den kvällen! Kanske inte så kul för min mamma att sitta barnvakt till kräkbarn/scharlakansfeber eller vad det nu är....
    Blir farbror doktorn nu på FM...
    Apropå sovsituationen - Jag har fått göra så ett bra tag att jag sitter, ligger kvar i eller vid sonens säng tills han somnar. Han blir mkt trygg. Det har jag gjort ett bra tag nu. Sedan har jag succesivt förkortat min stund hos honom. Nu kan jag säga innan han somnat att jag kommer tillbaka om 5 minuter. Jag kommer tillbaka, om han ej sover så klappar jag om honom och säger god natt igen, jag kommer tillbaka om 5 minuter och fortsätter så.  Fast skriker han i högan sky går det ju ej. Då får man sitta en liten stund till. Lite tips bara =)
  • Maddie72

De senaste 2 dagarna har jag varit jättedåligt uppdaterad vad som hänt här inne. Har läst igenom det senaste tror jag. Ni har alltid nåt att samtala om, härligt. Skönt att ha er här.

Har varit superhängig och det har hela tiden känts som något mer har vairt på väg förutom febern jag hade för några dagar sedan, försökt vila i parti och minut. Svärföräldrar på besök och försökt planera ett födelsedagskalas vi haft idag. Oskar sonen fyllde 4 år idag och vi har haft kalas för honom. Åhh vad han längtat och vad massor med fint han fick. Han fick faktiskt också en Pojkdocka som nu heter Elias efter favoritkompis på dagis. =) Men även många bilar, kläder, böcker, spel osv osv,

Apropå kalaset så är jag så glad att jag haft så många runt om kring mig som gjorde det möjligt att ha kalas. Man är ju ganska stor nu ändå och jag har mkt ont i rygg, svank och ryggslut. Blev ett mkt lyckat kalas tycker jag och sonen var jätteglad. Det lever jag gott på länge.

Ha en bra fortsatt helg.

• Maddie72

Bläääää vad trött man är så här på eftermiddagen. Nån mer som är som jag?

• Maddie72

Jag vet inte ännu hur mkt jag får i föräldrarpenning. Men jag ska ta ut så lite det går. Jag vill också vara hemma länge. Helst 2 år. =) Förra gången var jag hemma endast 1 år. Trött på att arbeta just nu och vill göra andra saker, bara vara hemma. Jag försöker förhandla med mannen om att jag ska ta av hans dagar. Men vaddå, det är jag som har varit gravid, mått dåligt och kämpat för att verkligen det ska gå bra i och med diabetes och allt. Ska mannen vara hemma sedan?? Är kanske gammalmodig... Jag har eget företag förutom min lärartjänst och han arbetar för mig, så jag behöver honom i jobbet istället. Få se hur det går. Håll tummarna... =)

• Maddie72

Helen - jättesnyggt med nya soffan och tapetseringen. Vad duktig du är!!

Taniko - Jag är trött jämt. Just nu kan jag sova hur mkt sm helst. Har kanske och göra med att man inte sover som man ska om natten. Vaknar så fort jag ska vända mig. =)

Rosen - Fin, fin mage. Härligt med er som lägger ut bilder på magen. Jag vågar inget sånt. Alla bilder som jag tar, så ser det ut som rumpan är lika stor som magen. Nä så är det väl inte. Men vem vet, det kommer kanske en magebild från mig med snart. =) Tar varje vecka iof.

Bebis - v 30 (29+0) det går framåt. =) Jag ska på flera möten denna vecka. Diabetessköterska i morgon., MVC på tosdag och Amanda-BM för samtal på torsdageftermiddag. Fullt upp. Tur man är sjukskriven. Jobbet  hade blivit galen på mig. =)

ID blr 3 - Jag har nog gått upp 12-14. Senast var det 12 tror jag och väger mig bara då jag är hos BM. Så just nu vet jag ej. År så impad av dem som inte går upp så mkt. Jag har ju tyvärr diabetes och då tar man så mkt extrainsulin och det är ju tilväxthormon och då växer man tyvärr.

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2