Bebis050810 skrev 2010-08-27 09:32:07 följande:
Läggningen igår gick..... INTE ALLS!!
Jag läste för dom som vanligt fast på deras rum, de fick ligga i varsin säng, men det blev ingen ordning på nåt.... sen vägrade de ligga kvar när jag gick ut, jag satte på en astrid lindgrensaga men de vägrade vara där. Stora klagade på spindlar och spöken och liten var så rädd så hon skakade!! Det va verkligen jätteotäckt att se, hon låg med täcket över huvudet och stel som en pinne, jag tog upp henne och hon skakade som ett asplöv! Nån som varit med om det??
så hon fick somna i pappas knä, där som hon så tryggt och sen fick båda återigen sova hela natten i vårt rum på madrass, som de gjort sen i februari. Får nog ta detta pö om pö i deras takt.... så det får mogna, vi har ju trots allt 2 mån på oss innan bebis kommer.
Rummet ligger precis mittemot vårt rum så det är inte långt heller, men de skrämmer väl upp varandra!
Idag mår stora dåligt, vägrar äta. Har ont i magen säger hon och benen och klagar över ont i munnen, munnen har hon haft ont i sen onsdags, men jag kan inte se några blåsor. Hon kräktes även upp mjölken nu på morgonen. Kan vara scharlakansfeber som nu går på dagis, bara ett fall ännu, men iaf, det ska ju börja nånstans....

Hoppas inte! vi som dessutom ska ut och äta imorn på Lammet o Grisen, en underbart god sommarrestaurang som stänger för säsongen imorn. Vi bokade för en månad sedan för det blir alltid fullt den kvällen! Kanske inte så kul för min mamma att sitta barnvakt till kräkbarn/scharlakansfeber eller vad det nu är....
Blir farbror doktorn nu på FM...
Apropå sovsituationen - Jag har fått göra så ett bra tag att jag sitter, ligger kvar i eller vid sonens säng tills han somnar. Han blir mkt trygg. Det har jag gjort ett bra tag nu. Sedan har jag succesivt förkortat min stund hos honom. Nu kan jag säga innan han somnat att jag kommer tillbaka om 5 minuter. Jag kommer tillbaka, om han ej sover så klappar jag om honom och säger god natt igen, jag kommer tillbaka om 5 minuter och fortsätter så. Fast skriker han i högan sky går det ju ej. Då får man sitta en liten stund till. Lite tips bara =)