-
Roligt att höra av dig, du verkar mycket gladare nu. Förstår precis det där med att det är skönt när kompisar åker hem igen ;) Jag är väldigt social men ack så skönt när man får vara hemma själv igen och bara vara.MammaDeborah skrev 2010-10-29 07:59:15 följande:Jag är kvar ännu :) hade mycket förvärkar igår men inget som började kännas som att det var på g. I em åker alla barn iväg och vi blir helt ensamma, jag och maken :) ska bli skönt att inte tänka på nån mer än sig själv i en vecka. Konstigt tomt utan barnen men mysigt för detta kommer väl inte hända igen på väldigt många år! Har haft besök sen i tisdags. Även om det är trevligt ska det bli skönt när de åker :) det blir gärna lite intensivt och man kan inte riktigt vara som vanligt. Så i kväll är jag redo för barnafödsel
-
Grattis, måste kännas underbart! Njut riktigt mycket.Williams Mamma 070824 skrev 2010-10-29 09:11:56 följande:idag får vi åka hem på permis!!
-
Jag har fått någon amningstop av vänner men sedan har jag köpt någon klänning som jag haft under graviditeten och som är för amning med. Så några har jag, men som någon skrev så kommer jag nog använda mycket linnen under tröja så man drar upp en och ned linnet under så är man ändå ganska täckt.
Idag var jag hos BM (vecka 35+5)
SF 36
127/77
bs 4,2
urin inget utslag på något.
Bäbisens huvud är högt och ruckbart, skulle vattnet gå nu ska jag ta ambulans men den kommer nog att sjunka nedåt. Har varit nedåt i 6 veckor nu så den kickar uppåt och åt sidorna.
Allt såg bra ut och vi skrev förlossningsbrev bara sådär allmänt.
Igår var vi på ultraljud och allt såg bra ut där med
bäbisen beräknad till 2850g nu
fostervatten och allt annat normalt.
Känns skönt att allt ser bra ut, nu ska jag bara försöka bli less på att vara gravid och vilja få ut den här ungen. Just nu går jag mest bara runt och tycker att livet är härligt och jag har ingen stress att gå igenom en förlossning och smärta. -
Godmorgon tjejer!
Här vaknade vi till ett kallt hus och utan varmvatten. Pelletbrännaren hade stannat så det var bara att städa och starta igång den och nu väntar vi på värmen som kommer säkert snart. Vilken lyx det är med värme ibland. Ute är det snö och vitt överallt men som tyvärr smälter bort.
Glöm inte att ställa tillbaka klockan i natt! En extra timme! -
Jag vill också se en bild på den overallen. Låter så fin.Maddie72 skrev 2010-10-31 11:10:03 följande:Mmmmm jag med.!
Jag har fullt upp här hemma med. Precis som du, kanske ingen renovering eller så, men försöker få undan och plocka iordning, det står saker överallt. Målar ju om spjälsängen och har idag sytt klart fleece-overallen till bebisen. Den är i 2 olika lila och fodrat med kattmönstrat tyg. Hoppas den passar nu bara. =)
Jag har 28 dagar kvar och börjar så smått längta lite. Måste bara tvätta upp alla bäbiskläder först och sedan hitta någon förvaring och vart vi ska ha allt. Nu ligger det mesta i vaggan och i en kartong. I fredags fick jag veta att jag måste gå på ctg två gånger i veckan nu fram till BF. Väldans vilka saker man måste göra när man har diabetes. Men det är väl lite roligt i alla fall varje gång vi får höra bäbisens hjärtljud :)
Taniko - vad härligt att du får lite avlastning, det är du värd!
MammaD - jobbigt att måsta kämpa mot hälsovården. Men det kanske inte är för sent för att byta BM? Kanske skulle du kunna ringa någon annan som känns bättre att prata med och som tror på dig? bara en tanke. -
Den blev ju jättegullig ju!Maddie72 skrev 2010-10-31 13:40:29 följande:Ok, jag lägger väl in en bild. Men om den är jättefin vet jag ej. Hoppas den passar bara. Bebisen kan bli stor eller liten. Vet ju inte i nuläget. Jo men den passar nog. Känns kul att ha gjort nåt till den lilla. Nästa projekt ska bli en åkpåse till barnvagnen. Även den i fleece.
-
MammaD - Lycka till i morgon!
Rosen - Spännande, hoppas det går bra i morgon med igångsättningen och att din kropp är med på noterna. Tänk du kanske har en bäbis snart! -
MammaD - du ska inte känna dig dålig för att du tar sovdos. Du måste ju låta kroppen vila så att den orkar. När kroppen väl är på G så tror jag inte att värkarna går över även om du tar sovdosen :) Men lycka till idag och stå på dig! Jag hejjar på dig!
Lycka till alla som ska till BM och koller och allt! -
Ouch låter inge vidare alls, välja ett ont från ett annat :( Får verkligen hoppas att det kommer igång av sig själv innan igångsättningen. Ja denna gången är du inte ensam på förlossningen och nu har du även alla oss här som stöttar dig!MammaDeborah skrev 2010-11-01 08:24:13 följande:Det gör jag inte, men biverkningarna är ingen höjdare. Vaknar med baksmälla var gång. Har alltid varit känslig för att sova på tabletter. För tre år sen låg jag inlagd på psyk och gick på antidepressiva. Baksidan med de tabletterna var sömnlöshet och insomningsproblem så då fick jag insomningstabletter. Och varenda morgon vaknade jag med värsta baksmällan. Det är samma när jag sover på de här. Klart att det är skönt att sova, men jag skulle hellre föda barn just nu. Och jag tycker helt enkelt inte att det är rimligt att jag, egentligen, sju nätter i veckan ska behöva tabletter att sova på.
Sanningen är att jag är jätterädd för en igångsättning. Min förra förlossning sattes igång och den var överdjävlig. Samtidigt så orkar jag inte mer nu varken fysiskt eller psykiskt. Jag hoppas och tror att det blir lättare denna gång eftersom jag inte är ensam. Jag trodde verkligen att jag skulle klara av att föda barn ensam sist, men det gick inte. Nu har jag världens bästa man med mig och jag känner mig otroligt trygg med honom. Då kan det väl inte gå så fel, hoppas jag. -
Williamsmamma - vilken sötnos! Hoppas William mår bättre snart och resten slipper bli sjuka. Typiskt att det ska komma nu.
Rosen - Ja nu vet du att det blir förlossning i veckan, spännande! Hoppas hinnsvepningen hjälper och att det kommer igång av sig själv.
Jag undrar varför de är så emot igångsättning. Jag får ju inte gå en dag över tiden här utan att de sätter igång mig (pga diabetesen). Blir det oftast jobbigare förlossning om kroppen inte är redo?
Här är det första dagen med riktigt onda fogar (tror jag att det är) Höfterna värker som bara den och det släpper inte när jag lägger mig ner. Jag har nog snurrat runt på stan för mycket idag.