Inlägg från: Belavon |Visa alla inlägg
  • Belavon

BF November,2010 DEL 2

Hejsan alla! Jag kikar in här och vill vara med!

Idag har jag haft inskrivning är i v 14 och beräknad i slutet på november. Har läst lite i tråden tidigare men känner mer att nu är det verkligt.

Hoppas att alla mår bra!

• Belavon
    Kinne79 skrev 2010-05-27 14:25:40 följande:
    tror jag har frågat detta förut. När ni säger att ni går in i v.14 menar ni 14+0 eller 13+0? Nä, nu ska jag fortsätta jobba....
    Jag räknar att jag är i v14 och är nu 13+3. Eftersom jag gått 13 hela veckor och nu gått in i v14
  • Belavon
    Vi 2 blir 3 skrev 2010-05-30 11:10:12 följande:
    Åh titta mitt problem =/ Arbetsrätt. personlig assistans - förlossning/pappadagar Hejsan! Är mycket tacksam om jag kan få lite mer kött på benen. Min fästman jobbar som personlig assistent åt två vuxna grabbar 20+. Grabbarnas mamma är delvis arbetsledare och de finns en opartisk arbetsledare. Både är inte insatt i juridik eller fackliga regler. Mamman ska med sin familj flytta utomlands till hösten och vill att grabbarna ska komma och hälsa på i en månad. Då vill hon att man varvar assistenter i två veckor var. Det förstår jag också är okej. Nu till vårat besvär, jag ska föda när som helst under den tiden men de är dom obrydda om. När jag är i v.36-40 gäller detta och deras enda kommentar är du får väll åka hem om de är så. Landet ligger i Asien, så så enkelt är de inte när de väl gäller. Vad kan man göra åt saken?
    Låter skumt om man kan tvinga någon att åka utomlands. Står det något i kontraktet när han tog jobbet?
  • Belavon
    Frogster skrev 2010-06-14 16:07:23 följande:

Ca när är det dags för besök hos bm igen?
    Var ju på rul för en vecka sen och trodde jag skulle få någon vidare information då men nej....

Har ingen aning om vad som händer nu, när det är dags för nästa besök och så....
    Försökt ringa ett par gånger men har lyckats vara för sent ute så jag inte fått någon telefontid. Störigt!