Inlägg från: Belavon |Visa alla inlägg
  • Belavon

BF November,2010 DEL 2

Hejsan alla! Jag kikar in här och vill vara med!

Idag har jag haft inskrivning är i v 14 och beräknad i slutet på november. Har läst lite i tråden tidigare men känner mer att nu är det verkligt.

Hoppas att alla mår bra!

• Belavon
    Kinne79 skrev 2010-05-27 14:25:40 följande:
    tror jag har frågat detta förut. När ni säger att ni går in i v.14 menar ni 14+0 eller 13+0? Nä, nu ska jag fortsätta jobba....
    Jag räknar att jag är i v14 och är nu 13+3. Eftersom jag gått 13 hela veckor och nu gått in i v14
  • Belavon
    Vi 2 blir 3 skrev 2010-05-30 11:10:12 följande:
    Åh titta mitt problem =/ Arbetsrätt. personlig assistans - förlossning/pappadagar Hejsan! Är mycket tacksam om jag kan få lite mer kött på benen. Min fästman jobbar som personlig assistent åt två vuxna grabbar 20+. Grabbarnas mamma är delvis arbetsledare och de finns en opartisk arbetsledare. Både är inte insatt i juridik eller fackliga regler. Mamman ska med sin familj flytta utomlands till hösten och vill att grabbarna ska komma och hälsa på i en månad. Då vill hon att man varvar assistenter i två veckor var. Det förstår jag också är okej. Nu till vårat besvär, jag ska föda när som helst under den tiden men de är dom obrydda om. När jag är i v.36-40 gäller detta och deras enda kommentar är du får väll åka hem om de är så. Landet ligger i Asien, så så enkelt är de inte när de väl gäller. Vad kan man göra åt saken?
    Låter skumt om man kan tvinga någon att åka utomlands. Står det något i kontraktet när han tog jobbet?
  • Belavon
    Frogster skrev 2010-06-14 16:07:23 följande:

Ca när är det dags för besök hos bm igen?
    Var ju på rul för en vecka sen och trodde jag skulle få någon vidare information då men nej....

Har ingen aning om vad som händer nu, när det är dags för nästa besök och så....
    Försökt ringa ett par gånger men har lyckats vara för sent ute så jag inte fått någon telefontid. Störigt!

Förresten... Var kan man köpa bra stödstrumpor till en rimlig peng?

När jag hade inskrivning v14 så fick jag tid till BM och nästa gång är inte förrän vecka 25 för mig att träffa henne. Innan dess ska jag dock på UL och se bäbisen :) Så du kanske får en kallelse eller så har du någon vecka på dig att boka. Här ringer vi ett nummer och det är alltid en BM där och bokar in tider eller försöker svara på frågor. Kanske inte alltid den egna men det gör att de kan vara tillgängliga mer.

Stödstrumpor köper jag på apoteket, gillar de svarta. Köpte något par på någon baby butik, men de var inte lika bra och samma pris. Vill du ha tunna så leta en underklädesbutik eller butik med mycket strumpor så kan du hitta märket Vogue. De är bra stöd i men inte tjocka. Finns både knä och stay-up.
  • Belavon
    Helen C skrev 2010-06-21 13:06:43 följande:
    Grattis till bröllop och lyckade RUL.....

Idag är en dag där jag e irriterad på de mesta, just nu går de ut över sambon. Blir irriterad när han äter frukost och smaskar, sitter utan tröja, frågar mig om det är något, ja allting som han säger gör att jag blir irriterad gaaahhh varför har man såna dagar....
    Vad tur att man inte är ensam om att ha sådana dagar ;)
  • Belavon

Jag hoppas att ni alla får en härlig midsommar! Själv åker jag med sambon till sommarstugan och träffar upp släkten. Härligt härligt!

• Belavon

Jag gjorde mitt rul igår onsdag och det var hur spännande som helst. Det är nog en liten pojke, alla var överens om det men jag är så ovan med ul så jag vet inte vad jag ska se *hihi* Men skönt att allt ser bra ut hitentills och jag mår också bra förutom att man blir anfådd och trött. Blev framflyttad en dag till 28e november.

Hoppas resten av graviditeten går lika bra och vi får fortsätta må gott.
    kram till er alla

• Belavon

Bebis: vad härligt att du har kunnat vara hemma så mycket. Jag hoppas också jag kan vara hemma och vi får dra ner på kostnader. Men jag håller med dig, det är ju värt det.

• Belavon

Igår hade vi en helt underbar grillfest och släppte den stora nyheten att vi gift oss i veckan. Alla i familjen och vänner blev så glada och vi bara njöt av sol, god mat och varandra.

Att man kan känna sig så stolt av en ring på fingret!

• Belavon
    NoahLeah skrev 2010-07-04 15:09:38 följande:
    mår skit..sambon är försvunnen.
    Blev osams på vägen till Ikea o väl därinne stack han bara..går inte komma fram till hans mobil från min o smsen går intee fram. Om jag ringer från hemtelefonen går det fram 8 signaler varje gång sen upptaget.
    Han har inte ringt sin mamma, bror el de två polare han umgås mest med. Börjar bli riktigt orolig. Han har pengar så han kan ta tåget hem men tycker det är sinnesjukt att stänga av mobilen. O är det så att batteriet är dött finns det alltid telefon att tillgå någon annanstan!!!!
    Låter jobbigt. Vi får hoppas att han bara ville ha lite tid själv och att han kommer tillbaka snart!
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2