Inlägg från: Belavon |Visa alla inlägg
  • Belavon

BF November,2010 DEL 2

Har varit hos BM idag och allt såg bra ut.

Jag ligger kvar på samma vikt
    Bäbis hjärtljud på 140
    SF 34 (stor mage men oki för min kurva)
    Mitt blodtryck 137/81
    Lite socker som visades på stickan men jag hade precis ätit så det var inget problem.

Min man var med och såg helt faschinerad ut när han fick höra bäbisens hjärtljud :) Nästa träff med BM ska vi skriva förlossningsbrev och lite sådant. Fick inbokat besök med läkare för nytt UL om 3 veckor och ett möte för att planera förlossning om det blir igångsättning för jag får ju inte gå över tiden.

Ska även kontakta vårdcentralen för att få handskenor. Vaknade i natt av värk i händerna och domningar. BM sa att vissa får sådana problem att de måste opereras, men tydligen hände det oftast tidigt i graviditeten. Hoppas bara jag inte börjar samla på mig massa vatten nu. Har nog problem med att röra på mig mot för tidigare. Går som en anka på stan.

Känns som om det närmar sig nu men jag har ju 6 veckor kvar på mig. Jag får lite panik och undrar hur jag ska klara av förlossningen. Sedan kan jag inte föreställa mig att det kommer en bäbis till vår familj som ska få leva med oss. Nog tur att det är några veckor kvar :)

MammaD - Otroligt fina bodys! Jag önskar jag hade intresse att sy. Här brukar jag skylla på att undertråden i maskinen bara krånglar, för det händer väldigt ofta.

Någon som varit på ett Blingo party? Typ tupperwear men barnkläder. Nu är jag bjuden på ett men jag vet inte vad det är riktigt om det är något bra.

Kämpa på alla, och visst får man klaga hur mycket man vill.

• Belavon
    Marinero skrev 2010-10-15 19:48:10 följande:
    Belavon: jag hade samma funderingar om just förlossningen och att vi skulle bli tre. Lite sådär småpanik fick jag med.
    Vad skönt att höra att jag är normal :) och även om du hade panik så verkar du ju klarat det galant!
  • Belavon

MammaD- massa kramar till dig. Ta inte alla problem nu, du kan lösa det efter förlossningen. Se till att du gör saker för dig och att du mår så bra du kan.

• Belavon
    Joonzon skrev 2010-10-16 12:59:47 följande:

hej flickor! här är en till som har bf i november. den 3e... jag tycker det känns som en evighet kvar, är riktigt tungt och jobbigt nu. Är 19 år och det är mitt första barn :)

37+2 för mig idag.. alltså 18 dagar kvar :)

Halloj! Hoppas sista veckorna inte går allt för långsamt. Jag har 6 veckor kvar, BF 28/11.

Zazz - Har din bäbis stannat i rätt läge efter vändningen?

MammaD - Hoppas du har en bättre dag idag *kram*

Här fixas det i köket idag och vi ska iväg och hälsa på lite folk senare. Lugn lördag och jag fick faktiskt sova ganska länge även om jag vaknade några gånger. Solen skiner och det är någon minus grad. Kan inte klaga.
  • Belavon

Vi har haft en helt underbar dag. Började med att jag låg i sängen till 12. Mannen fick gå upp och ta hand om hundar och när jag kom ner stod han i köket och målade. Så glad man kan bli. Efter det blev det en tur till min bästis och snusa på deras 3 veckors gamla dotter. Så liten och söt. Till middagen blev vi bjudna till en annan kompis och har bara tagit det lugnt där. Just kommit hem och dricker lite te nu och har det allmänt gott.

Ni som känner er lite nere och låga - massa kramar till er.

Jag har faktiskt införskaffat hallonbladste från hälsokostaffären, men jag vågar inte prova det än. Är bara i v33+6 och känner att jag kan vänta med att ha starka sammandragningar ett tag till. Men jag ska nog testa närmare BF.

• Belavon

Vilken mysdag. Fick sova till 10 förutom några toalettbesök. Åt frukost och sedan satt jag och mannen i soffan och kollade på film. Sedan blev det lunch och lite småplockande och sedan ska vi nog bara ta det lugnt resten av dagen med. Härligt att ha honom hemma!

• Belavon

Chanell - massa kramar till dig. Andras åsikter är så jobbiga. Man vill ju bara kunna vara och skriva precis som man känner utan att andra ska tycka att det är så fel. Strunta i dem de är inte värda din energi. Själv tar jag regelbundet bort folk från fb som jag inte längre har något utbyte med.

• Belavon

Chanell - hittade du något roligt på Ikea? Vi funderar på att åka dit men det är ju 17 mil till Sundsvall och jag vet inte om det är värt att sitta i bil så länge och sedan orka gå runt och kika på allt.

• Belavon
    Marinero skrev 2010-10-17 18:38:55 följande:
    Belavon skrev 2010-10-17 16:48:10 följande:
    Chanell - hittade du något roligt på Ikea? Vi funderar på att åka dit men det är ju 17 mil till Sundsvall och jag vet inte om det är värt att sitta i bil så länge och sedan orka gå runt och kika på allt.
    Ja vi köpte en spjälsäng då med en avtagbar sida Och sen köpte vi leksakstält, minikök och lite plasttillbehör till så hon kan leka. Och sambon ville ha en tågbana så den får hon bla i julklapp. Är ju lite för liten o leka me den än men sambon va nog väldigt sugen på att leka med tåg hihi Så köpte vi tallrikar, assietter o skålar till oss, så vi kan fylla ut diskmaskinen ordentligt. Jag älskar verkigen ikea (när det inte fattas saker )
    Vad roligt att du hittade en hel del i alla fall när du tagit dig dit och stod ut med smärtan. Bra kämpat!
  • Belavon

Mina vänner säger att de hoppas på att jag föder två veckor innan BF. De är de som tjatar om att bäbisen ska komma tidigare och inte jag :) Jag tycker det mest är lite läskigt, så jag kan gärna vänta 6 veckor till BF.

Idag 34+0 :)

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2