Inlägg från: Belavon |Visa alla inlägg
  • Belavon

BF November,2010 DEL 2

MammaDeborah skrev 2010-10-26 11:05:27 följande:
    Har slumrat en stund på soffan framför en film. Nåt händer i magen men vad vet jag inte än. Ska strax köra och handla och möta upp väninnan från Skåne. Kan hända att jag inte kommer att vara här inne så mycket men ni som har mig på FB får förmedla om det händer nåt för där uppdaterar jag ofta.

Tack för alla tankar! Skönt att känna ert stöd! Många av mina vänner tycker att jag är gnällig så det känns så skönt att ha er!

Taniko: har du en väninna eller någon som du känner dig trygg med om förlossningen skulle starta medan han är i down mode? Jag trodde jag kunde föda själv sist men det gick inte...
    Du är inte alls gnällig! Jag önskar bara jag hade mer råd att ge :) Bra att din väninna kommer upp och så kanske du blir lite ompysslad.
  • Belavon
    MammaDeborah skrev 2010-10-26 20:30:52 följande:
    Får åka vidare till Norrköping men förlossning i natt blir det med största sannolikhet. Det gör ont!!!! 3-4 min mellan värkarna, 2cm öppen och ingen vattenavgång. Imorgon har vi henne här!! Längtar otroligt mycket! Kram på er alla!
    Äntligen, hoppas att allt går bra. Lycka till!

Här har vi haft en lugn dag och bara myst. Sett en film ihop och bara varit :) Mannen var iofs iväg på pappagrupp och verkade väldigt taggad när han kom hem. Blev jättenyfiken på vad de pratat om men han är inte någon som berättar så mycket. Men han vill gå nästa gång med.

Konstigt att sd ska starta just nu mitt i natten när jag ändå legat och tagit det lugnt mesta delen av kvällen. Men jag får försöka sova snart ändå de gör ju inte ont, bara en jättespänd mage.
  • Belavon

MammaD- jag förstår inte varför de kan skicka hem dig? Hur tänker de? All styrka till dig! Vilken supermamma du måste vara som orkar. Hoppas bäbisen mår bra. Kram

• Belavon
    NoahLeah skrev 2010-10-28 23:30:30 följande:
    Fy fan vilken kväll det blev, sambon började kräkas (säger att det inte är magsjuka utan det skabbiga kaffet på jobbet) o sen börjar han skälla på mig att det är mitt fel..fick världens jävla psykbryt.
    Måste inse nu att det kommer aldrig bli helt ok mellan oss hur långa  o bra perioder vi ändå har..hankommer alltid falla tillbaks i det gamla när man minst anar.
    :( vad jobbigt det måste vara att han svänger så mycket i humöret. Hoppas du kan fokusera på dig och hitta något du mår bra av och gör dig glad.
  • Belavon

Här har vi varit och träffat överläkaren idag. Trodde vi skulle planera förlossning och få papper på att jag inte får gå över tiden (gravid diabetesen). Men han tog oss till ultraljud så vi fick se bäbisen idag. Väger ca 2850g och hade hjärtljud på 138. Allt såg bra ut och allt följer kurvorna normalt *skönt*

Blev inte mer planering än att det blir ett till ultraljud sista veckan och då bestäms det utifrån hur det ser ut vad och om det ska göras något. Han sa att vi hoppas på att det sätter igång naturligt.

Jag har varit och sprungit på stan idag och det känns i ryggen. Min man är så gullig och masserar nästan varenda kväll nu så jag slipper ta några panodil. Fogarna börjar kännas och magen är stor så det känns som om jag är en anka som går på stan *hihi*

Jag har inte så mycket ork att sitta vid datorn längre för ryggen protesterar, men jag försöker logga in så att jag kan följa vad alla skriver. Det är så roligt. Inte länge kvar nu tills vi har våra bäbisar.

• Belavon
    NoahLeah skrev 2010-10-29 00:48:00 följande:
    Svårt som det är just nu, nu gäller det ju att bara hålla han på bra humör, man får väga sina ord på guldvåg.
    Tack o lov kommer mamma på måndag o stannar ett tag så då blir det nog lugnt.
    Nu är  jag ockspå sjukt stressad av att få magsjuka då han i princip spottade p åmig.
    Han låter inte som han är nå bra att leva med :( Önskar jag kunde hjälpa till med något. Tänker på dig massor!
  • Belavon
    NoahLeah skrev 2010-10-29 00:52:30 följande:
    Nej, han är ju inte det o jag måste nog inse att han aldrig kommer ändra sig hur många tankeställare än han får...
    men han vägrar inse hur illa det är, han verkar vara  livrädd att bli lämnad men ändå beter han sig som han gör.
    Nej det låter ju inte som så. Tänk bara på att du kan inte ändra någon annan utan bara dig själv. Så se till att ta hand om dig och lev det liv som du vill leva. Men det måste vara skrämmande och jobbigt att tänka på att bryta upp också. Men det är kanske värt det i slutändan att inte leva så här varje dag.
    kram
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2