• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • frukarlssonn
    Kinne79 skrev 2010-07-06 21:45:28 följande:
    Jag menade till bebisen, men är ju bra att veta till mig också. Tänkte ha med 1 body i storlek 45,50 och 56. Och ett par byxor i 50 och ett par i 56. Och sen en hjälmmössa, så det verkar som det borde räcka. Strumpor kanske?
    Minns inte exakt vad jag hae med till Olivia men mössa hade jag iaf Och bodysar, en i strl 50 vet jag. Men köpte en del i 56 med just för man vet int eexakt hur lång bebisen kommer va. Men 56 satt ju som ett hus på henne Strumpor absolut Och overall blir de ju den här ggn då
    Olivia 090610 ~ bf 101112
  • Kinne79

Ja, en fleeceoverall ska med att åka hem i. Jag tänkte mest att ha på BB. En filt också såklart.

• frukarlssonn
    Kinne79 skrev 2010-07-06 22:05:38 följande:
    Ja, en fleeceoverall ska med att åka hem i. Jag tänkte mest att ha på BB. En filt också såklart.
    Filt fick jag där iaf. Eller ja, man fick låna filt. Men vet inte om det är så på alla sjukhus.
  • Vi 2 blir 3

Någon mer än jag som har ilningar - det gör ont helt enkelt i livmodertappen. Känner inget i magen eller liknande bara tappen..

ni är ju ett par stycken här inne som redan varit gravid förut...

• frukarlssonn
    Vi 2 blir 3 skrev 2010-07-06 22:10:40 följande:
    Någon mer än jag som har ilningar - det gör ont helt enkelt i livmodertappen. Känner inget i magen eller liknande bara tappen..

ni är ju ett par stycken här inne som redan varit gravid förut...
    Hade en del så med Olivia. Fast det va innan v20 jag hade det i perioder, några dar och sen gick det över. Nu har jag knappt känt ett skit i magen, alltså jag har inte haft växtvärk eller likndade, en o annan ilning eller så i början. Men min livmoder är väl ff såpass uttöjd eller nåt
  • Bebis050810

På vårt BB har dem inte råd med mössa till bebisarna, så man får låna ett par sånna där vita fula bebiskalsonger som dem sätter på bebisens huvud direkt efter förlossningen Tungan ute jag vet, det e sjukt! men sant!
    Kalmar landsting...

(¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 10/11-10 ♥ ¸.?°´¯)
  • Kinne79
    Marinero skrev 2010-07-06 22:07:35 följande:
    Filt fick jag där iaf. Eller ja, man fick låna filt. Men vet inte om det är så på alla sjukhus.
    Är lite fjompig och har tänkt sova med filten i våran säng så att det luktar mamma och pappa om den.
  • frukarlssonn
    Bebis050810 skrev 2010-07-06 22:15:40 följande:
    På vårt BB har dem inte råd med mössa till bebisarna, så man får låna ett par sånna där vita fula bebiskalsonger som dem sätter på bebisens huvud direkt efter förlossningen Tungan ute jag vet, det e sjukt! men sant!
    Kalmar landsting...
    haha jaha man vet aldrig det är så olika! Jag ska ha med mössa ifall att
    Kinne79 skrev 2010-07-06 22:17:30 följande:
    Är lite fjompig och har tänkt sova med filten i våran säng så att det luktar mamma och pappa om den.
    Nä men du är inte fjompig! Det är ju en jättebra idé tycker jag Har inte tänkt på det!!
  • Hedi

I Tyskland sa maste de ha pa sig sjukhusets kläder sa länge man är där har jag för mig. De har ju en liten säng med täcke och allt i. Jag kommer ihag att Emmie hade en sparkdräkt som man inte kunde öppna i grenen och sa hade de "knyt-bodisar" väldigt omständigt.

bebis: Va gulligt

• Hedi

Vi 2: Ilningar har jag inte men jag är lite öm i magen till och fran, sen sa kickar busen mig pa urinblasan da och da inte sa skönt.

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2