• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • frukarlssonn
    Hedi skrev 2010-07-06 22:34:11 följande:
    Vi 2: Ilningar har jag inte men jag är lite öm i magen till och fran, sen sa kickar busen mig pa urinblasan da och da inte sa skönt.
    Åh de gör min med! Shit va obehagligt det kan kännas!

Oj lät ju omständigt de där jag med kläderna i Tyskland Drömmer
    Olivia 090610 ~ bf 101112
  • Vi 2 blir 3
    Hedi skrev 2010-07-06 22:33:09 följande:
    I Tyskland sa maste de ha pa sig sjukhusets kläder sa länge man är där har jag för mig. De har ju en liten säng med täcke och allt i. Jag kommer ihag att Emmie hade en sparkdräkt som man inte kunde öppna i grenen och sa hade de "knyt-bodisar" väldigt omständigt.

bebis: Va gulligt
    haha :P ja eftersom min moderkaka liggeri framvägg och dessutom var ganska tjock har jag ganska bra dämpning men de enda sparkar/buffar jag kan känna ritkigt tydligt nu och där läget kan bli akut är just urinblåsan ;)
  • popcornplaya

Vi hade med en body, ett par byxor och ett par strumpor. Även en hjälmmössa och en gallerfilt. När vi var på bb så hade han sjukhusets kläder och filtar det vi hade med oss användes inte fören vi skulle hem. Hade strl 50 på allt det brukar passa dom flesta nyfödda.

Och jag tycker inte alls att det är löjligt att sova med filten, vi köpte en nalle som vi sov med i några veckor som vi också hade med till bb sen.

Till mig själv hade jag med amningsbh, ett par mjukisbyxor, två tröjor. Men jag gick faktiskt bara runt i det sexiga nattlinnet man fick där. Hade inte ens bh på mig. Kan ju tillägga att sonen föddes mitt i juli också. Annars var foppa tofflorna guld värda. Man måste ha skor som bara är att kliva i.

Till den här gången ska jag köpa mig en amningskudde som ska med till bb också hade jag tänkt. Det saknade jag sist gång faktiskt.

Älskade Philip 080716 och en liten flicka BF 101121(sarahsbaby.blogg.se)
  • frukarlssonn

Ja amnings-bh hade jag med, amningsinlägg, som jag inte hade behövt men de vet man ju aldrig hur mkt mjölk de kommer direkt så det är alltid bra att ha med ändå! Skor som sagt som bara är att kliva in i! Tvål, schampo, ja hygienartiklar helt enkelt. Tror jag oxå gick i de där snygga nattlinnet första dygnet. Men så läste jag att det va förbjudet att gå ut i matsalen med den?? Ja jag vet inte om de va för att det skulle va uppseendeväckande el nåt... men iaf va man tvungen o ta på sig sina kläder när man gick ut. Gjorde inte jag första dygnet eftersom jag ens inte såg skylten först.

• kicki08

Det där sexiga nattlinnet ja Jag kommer aldrig glömma när jag fick första sonen. Jag hade förlorat rätt mycket blod så jag var så jäkla matt. Det kändes som att jag hade en stor sten som tryckte över bröstet hela första dygnet. Kunde knappt andas och nästan inte ta mig ur sängen. Så inte fasen kunde jag ta på mig någe annat än det där nattlinnet. Nä jag hasade omkring i det 3 dygn

• popcornplaya

Ja hygienartiklar och sånt hade man ju med sig, och så hade jag med mig smink..... Undra vad jag tänkte på där egentligen? Det var ju inte direkt så att jag sminkade mig när man låg där, hahaha

Chanell: Födde inte du på NÄL? Det gjorde jag och då gick alla runt i dom där nattlinnena i alla fall.

Jag ville inte bloda ner mina vanliga kläder.

• frukarlssonn
    popcornplaya skrev 2010-07-07 08:22:44 följande:
    Ja hygienartiklar och sånt hade man ju med sig, och så hade jag med mig smink..... Undra vad jag tänkte på där egentligen? Det var ju inte direkt så att jag sminkade mig när man låg där, hahaha

Chanell: Födde inte du på NÄL? Det gjorde jag och då gick alla runt i dom där nattlinnena i alla fall.

Jag ville inte bloda ner mina vanliga kläder.
    Vi bodde i Alingsås då så jag födde på Östra i Gbg.
  • ID blir 3

Jag med, då är du ocks beräknad till den 2/ nov. Vad kul?

• popcornplaya
    kicki08 skrev 2010-07-07 09:47:00 följande:
    Idag går jag in i V 24 Tiden bara rasar iväg!
    Jag tycker den segar som tusan, men jag har i och f;r sig redan tr;ttnat p[ att vara gravid. Det var allt bra mycket l'ttare att vara gravid n'r man inte hade ett annat barn att ta hand om.

Forasten ar det nagon som kan hjalpa mig. Jag kan inte skriva dom tre sista bokstaverna i varat alfabet helt plotsligt. Kan sonen ha kommit at nagon installning kanske....Obestämd
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2