• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • Bebis050810

Jag är helt slut idag!! sov jättedåligt inatt och var illamående mest hela natten, sen vakna jag vid 6 och då va jag dålig i magen, min magen e så strulig har ibs, irritabel tarm, inte kul. så idag har det inte blivit mkt mat, blåbärssoppa o risavkok, men nu ikväll gjorde jag en hemmagjord medelhalvpizza, den va såå god, åt 2 bitar, hoppas att magen pallar den! så nu ska vi ut på en liten promenad, sen blir det nog duschen för att fräscha till oss, jag och barnen, sen ska vi tidigt i säng ikväll!! somna vid ett i natt...... vi som skulle till stranden idag med min bror, så e magen kass, typiskt!

(¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 10/11-10 ♥ ¸.?°´¯)
  • mzetterblad
    Marinero skrev 2010-07-08 17:26:45 följande:
    NJs mamma: håller tummarna för lgh!

HelenC: grattis till frieriet

Alltså, jag fick ett brev hem från fk och jag förv'ntade ju mig de där brevet med kompletteringsuppg som fk ringde om häromdagen ang hp. Men tji fick jag! Det stod att jag har blivit BEVILJAD hp!!! Fattar ni att jag blev CHOCKAD! Hur gick detta til???? Hon rinngde ju i tisdags och ville ha kompletteringar? Och två dar senare är jag beviljad Ja det är ju int emer än rätt eftersom jag inte får jobba men va fan... jag är helt paff Men GLAD Skrattande

Nu är vi nästan husägare Skrattande Vart på banken och betalat handpenning m.m. Känns så grymt bra! Sen bjöd hussäljaren oss på fika Och efter det häslade vi på svärmor och hennes man.

Åh denna dag kan nog inte bli bättre
    Va underbart =)
    William 070824 & Pyret BF 101101
  • Bebis050810
    popcornplaya skrev 2010-07-08 15:49:00 följande:
    Usch jag känner mig så sjukt omotiverad idag. Har tvättat lite och startat en diskmaskin det är vad jag gjort idag. Borde greja lite mer här hemma men ooorkar bara inte. Sen vill sonen ut och gunga men ooorkar bara inte det heller. Kanske är för att det är molnigt ute idag som man själv känner sig lite molnig?
    sånna dagar har jag med, man känner sig så lat, men man behöver vila emellanåt för att orka med allt!
    (¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 10/11-10 ♥ ¸.?°´¯)
  • Helen C

Tack så mycke tjejer.. E riktigt lycklig med denna kille alltså....Han gör mig så lycklig varje dag..... Han säger saker hela tiden som en tjej verkligen vill höra....

Giftermålet vet jag inte när de går av stapeln så får se...
    Men har haft 2½ underbara dagar med honom nu när han varit ledig....

Man får vara lat, man orkar inte hur mycke som helst och inte i denna värme heller....

• Frogster

Halloj på er!
    Nu var det et tag sen igen.....

Hoppas allt är bra med er!
    Något nytt från PennyJenny? Tänker ofta på henne....

Tänkte höra med er.... Tycker jag fått ett mycket underligt bemötande av min barnmorska idag....
    Har precis flyttat till annan stad och således bytt bm.
    Fick en lite tidigare tid än "normalt" då jag ju inte fanns med i deras system och då ville de ha lite extra koll.

Hur som så togs urinprov, hb och blodtryck.
    Allt såg fint ut sade bm!
    Fick med mig ett papper med alla mina värden och sånt utskrivet.
    Höll på att sätta kaffet i halsen när jag såg blodtrycket på 145/80!
    Framförallt som bm sade att allt såg bra ut....
    Hon ville sätta upp mig på en tid efter hennes semester, alltså om 6-7 veckor.
    Är jag dum eller borde hon inte gjort åtminstone någon liten notis om mitt blodtryck? Eller åtminstone sagt det till mig?! Jag fick ju bara den där lappen som jag stoppade ner i handväskan utan att kolla...
    Och borde man inte vilja följa upp det åtminstone lite bättre än att vänta 6-7 veckor?!

Jag har mått lite "knas" ett tag och har misstänkt att det är blodtrycket som spökat. Men dumt nog hade jag inte en tanke på att fråga om det när hon sade att det såg fint ut....

• frukarlssonn

Frogster: nu är jag ju lite dålig på blodtryckssiffrorna men är det högt eller lågt blodtryck?

Olivia 090610 ~ bf 101112
  • mzetterblad

Så här skrev hon på FB idag

Vinkar hej då till "hotande missfalls-avdelningen" och välkomnar "oförlösta mammors avdelning" i våra liv. 545 gram bebis lever rövare i magen, allt såg bra ut med bebis, cerklage och livmoder idag. Skööönt!!!

William 070824 & Pyret BF 101101
  • Helen C
    Chanelll- Grattis....
    Hon har för högt blodtryck... Normalt e väl 110/70

Va härligt att läsa från PennyJenny
  • Frogster
    Marinero skrev 2010-07-08 19:33:14 följande:
    Frogster: nu är jag ju lite dålig på blodtryckssiffrorna men är det högt eller lågt blodtryck?
    Runt 120/60 brukar man säga är normalt. Så klart varierar det lite!
    Den högsta siffran bör ej överstiga 180 och den lägsta bör ej gå över 90.
    Enligt min vän som jobbar inom vården....

145/80 borde således inte vara någon katastrof!
    Men jämfört med 120/65 som jag hade förut så är det ju en stor ökning.

Kanske jag bara är nojig men känns som att man borde hålla koll på det, eller?
  • Frogster
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-07-08 19:43:02 följande:
    Så här skrev hon på FB idag

Vinkar hej då till "hotande missfalls-avdelningen" och välkomnar "oförlösta mammors avdelning" i våra liv. 545 gram bebis lever rövare i magen, allt såg bra ut med bebis, cerklage och livmoder idag. Skööönt!!!
    Ååååh vad underbart!
    Gud vad glad jag blev över att läsa det! =D
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2