• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • NoahLeah

vad skönt att höra att det går bra för Pennyjenny.

Imorse var jag på ett extraRUL och allt såg perfekt ut samt att hon fortfarande är säker på att det är en tjej.
    Vet inte om jag vågar köpa några kläder ännu, tänk om hon har fel?

Såg att ni diskuterade blodtryck..mitt ligger på 100/60..lite lågt men antar att det är bättre än högt.

• Bisquit

Åh går det bra för pennyjenny? Gud va skönt att höra...

Själv har jag bara timmar kvar till semester, så jäkla skönt!!!

Så om typ två timmar kommer jag logga ut sen kommer ni tyvärr inte höra så mycket från mig på hela sommaren. Datorn hemma är ju trasig, få se om vi köper en ny.

Men gråt inte för mycket, jag tror att ni klarar er en stund utan mig. Tänk på att jag kommer ju faktiskt tillbaka...

• yonasam

Hej tjejor!

Här sparkar bebis dygnet runt nästan :) Mest nattetid...

Jag har gått upp 13 kg :(   känner mig som en valross...

• Helen C

Hej tjejer... De här med vikten e ju så olika för alla hur mycke man går upp. en del lägger på sig mycke vätska och bebisen tar mycke och de gör att man äter mkt...
    Jag har nog gått upp 8 kg och e faktiskt väldigt nöjd med de, så tror nog jag går upp 8-9 kg till och det e precis lagom, vikten tar jag tag i sen Nu orkar jag inte tänka på den hihi....

Ja de verkar full rulle i alla magar nu och visst är de underbart mysigt.... Hon sparkade mig i sidan i morse när jag låg på sidan, och de va inte skönt.... Bara vänja sig

• Bebis050810
    Bisquit skrev 2010-07-09 11:06:28 följande:
    Åh går det bra för pennyjenny? Gud va skönt att höra...

Själv har jag bara timmar kvar till semester, så jäkla skönt!!!

Så om typ två timmar kommer jag logga ut sen kommer ni tyvärr inte höra så mycket från mig på hela sommaren. Datorn hemma är ju trasig, få se om vi köper en ny.

Men gråt inte för mycket, jag tror att ni klarar er en stund utan mig. Tänk på att jag kommer ju faktiskt tillbaka...
    Klart du måste köpa ny dagtor! hur klarar man sig utan.... fast jag e nog lite FL o facebook galen
    (¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 10/11-10 ♥ ¸.?°´¯)
  • Bebis050810
    Helen C skrev 2010-07-09 11:27:40 följande:
    Hej tjejer... De här med vikten e ju så olika för alla hur mycke man går upp. en del lägger på sig mycke vätska och bebisen tar mycke och de gör att man äter mkt...
    Jag har nog gått upp 8 kg och e faktiskt väldigt nöjd med de, så tror nog jag går upp 8-9 kg till och det e precis lagom, vikten tar jag tag i sen Nu orkar jag inte tänka på den hihi....

Ja de verkar full rulle i alla magar nu och visst är de underbart mysigt.... Hon sparkade mig i sidan i morse när jag låg på sidan, och de va inte skönt.... Bara vänja sig
    ja det är så olika hur mkt man går upp!
    första grav. började jag på 64 kg och slutade på 86!
    andra grav. började jag på 63 kg och slutade på 76
    Nu denna ggn började jag ju på 52 kg (rasade i vikt efter nr 2) får se vad det slutar... tippar på - och hoppas på - max 67.

efter första barnet fick jag verkligen kämpa med viktnedgången, gick inte ner de sista 12 kilona förren jag började spinna hemma o äta gi. så det är verkligen olika från graviditet till graviditet och från kvinna till kvinna!

ja vi får se..... i slutendan är ju det viktiga att allt går bra!! att barnet är friskt och att man själv får må bra!
    (¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 10/11-10 ♥ ¸.?°´¯)
  • popcornplaya

Jag har gått upp 9 kg sen inskrivningen...... Är i v.21 nu. Vet inte vad jag hade gått upp med sonen i den här veckan men i v.25 hade jag gått upp 15 kg så det ligger väll på ungefär samma viktökning som sist. Gick sammanlagt upp 25 kg med sonen....

Men jag var faktiskt tillbaks på inskrivningsvikten efter bara några veckor så dom där 25 kilona försvann allt väldigt snabbt sist. Sen hade jag gått upp en del sambokilon sen innan så jag var ju inte direkt pinnsmal ändå. Den här gången ska jag köra en camebridgekur efter jag ammat klart. Gjorde det precis innan jag blev gravid och gick ner 14 kg. För jag ska SNABBT ner i min trivlesvikt/målvikt efter den här lilla är utklämd och färdigammad.

Älskade Philip 080716 och en liten flicka BF 101121(sarahsbaby.blogg.se)
  • Kinne79

Här känner jag fortfarande inte av bebisen, men det kommer väl.

Just nu står jag på +1,5kg så det är jag nöjd med, hade lite för mycket innan så är bara skönt att inte gå upp för mycket, men det är ju inte över än, snart står väl vågen på +30kg Oskyldig

I helgen ska jag åka och gosa med mina syskonbarn, ska bli mysig.

• Vi 2 blir 3
    Kinne79 skrev 2010-07-09 12:07:54 följande:
    Här känner jag fortfarande inte av bebisen, men det kommer väl.

Just nu står jag på +1,5kg så det är jag nöjd med, hade lite för mycket innan så är bara skönt att inte gå upp för mycket, men det är ju inte över än, snart står väl vågen på +30kg Oskyldig

I helgen ska jag åka och gosa med mina syskonbarn, ska bli mysig.
    Känner heller inte massor men lite granna ibland. Framför allt när jag tar de lugnt, då kan jag känna de tydligt. Hade ju dock en "tjock" moderkaka i framvägg men varteftersom den flyttar sig uppåt så känner jag - just nu mest mot underlivet och urinblåsan ^^
  • frukarlssonn
    Bebis050810 skrev 2010-07-09 11:29:03 följande:
    Klart du måste köpa ny dagtor! hur klarar man sig utan.... fast jag e nog lite FL o facebook galen
    Jag med Va gjorde man innan fl och fb??

Känner oxå bebisen nästan hela tiden, iaf när jag sitter ner eller ligger Mysigt Solig

Har vart i lekparken med Olivia och en kompis och hennes son. Väldigt vacker där, ligger precis vid Vänern. Har aldrig vart där innan trots att jag bott här snart ett år Så de va väl dags innan man flyttar
    Olivia 090610 ~ bf 101112
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2