• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • Helen C
    Marinero skrev 2010-05-11 11:40:35 följande:
    Ja jag ska verkligen försöka träna jag med! På ett el annat sätt!
    i början blir de mycke promenader, hoppas jag iaf... Man får klä på sig mycke för det e ju kallt i Nov=) senare kommer de bli gym för min del
  • frukarlssonn
    Helen C skrev 2010-05-11 11:42:54 följande:
    i början blir de mycke promenader, hoppas jag iaf... Man får klä på sig mycke för det e ju kallt i Nov=) senare kommer de bli gym för min del
    Ja samma här. Sen vill jag köra gruppträning som jag gjorde innan. Men som vi bor nu så finns det inget ställe på gångavst. och jag har ej körkort. Iofs finns ju buss men det tar tid o de går en gång i halvtimman o tajmar de inte bra är risken att man inte orkar. Men jag hoppas det löser sig. Nä jag måste bara masa mig iväg om jag vill få tillbaka min gamla kropp!
    ♥ Olivia 090610 & Bf nov ♥
  • Hedi

Jag ska köra atkins och promenader det funkade fint sist!  ett tag vägde jag 3-4 kilo än innan jag blev gravid.

• Helen C

Vi får peppa varann sen och verkligen ge oss fan på att träna och bli fina till sommaren 2011 haha.... Sen finns de ju vissa som har turen att gå ner allting på en gång och va fina efter några veckor, medans andra inte har de... Måste kolla och se om jag hittar en helkropps bild på mig innan man blev gravid=)

• Mita75

Det där med vikt är olika från graviditet till graviditet också har jag märkt.. haha.. med ettan tog det knappt 6 månader innan jag kunde komma i alla kläder igen, med tvåan ett år.. (mindre kul) trean tog det bara ca 1½ månad - och fyran nu hann jag inte gå ner allt innan jag blev gravid igen - och han blev ett år nu 3 maj. Hoppas på en relativt snabb viktnedgång efter detta lilla pyre sen.. det verkar ju vara varannat barn för mig..  Som sagt, fina till sommaren 2011 vore ju en dröm.. vi får hjälpas åt sen.. I år blir det beachmodell badboll här i alla fall, nya tag nästa år..

♥ ♥ -97 -00 -05 -09 ♥ ♥ bf 20/11-10 ♥ ♥
  • Kinne79

Halloj!

Var länge sedan jag var inne och skrev. Har haft en del att göra och så har jag varit extremt trött. När släpper tröttheten?  Men nu har jag läst ikapp. 
    I helgen firade vi ettårig bröllopsdag! Vi hade 17 stycken vänner hemma och grillade, 6 av dem sov över så på söndag kvällen var jag lagom mör  
  • Frogster

När jag gjorde mitt KUB var lillgrodan "11 fulla veckor, nästan 12" för att citera BM och liten var då 48mm lång huvud till stjärt.
    På min bild har jag även måttet 11.1cm men har ingen aning om vad det är =)

Idag går jag in i v.16!
    Känns stort... Från och med nu kan jag alltså göra rul.... Känns jättestort! Haha
    Men har fortfarande inte fått någon tid vilket känns trist.
    Har jag inte fått någon innan veckan är slut så tänker jag faktiskt ringa och höra! Vill gärna få den i god tid så man kan planera och så...

• Bisquit

När vi gjorde vul i v 9 så var bebis 2,1 cm. Det var inte mycket, hi hi.

Längtar oxå till v 16, det känns magiskt på något sätt? V12 kändes inte alls som någon milstolpe, men v 16, det är grejer det, ha ha ha.

• humlan1234
    Bisquit skrev 2010-05-11 10:33:04 följande:
    Ja jag är i v 15 och på fl står det 9-11 cm och i sambons pappabok står det 13-14 cm.
    Vad är det för bok din sambo har? Jag hittar bara böcker som är mer inriktade på kvinnans perspektiv men skulle gärna vilja hitta någon till min man också.
  • Bisquit

du ska bli pappa av dick sundevall. Jättebra bok. Inte full av en massa floskler som många andra pappaböcker är.

Jag tycker den är rolig att läsa och den är lättförstålig och tar upp allt med graviditeten på ett sånt sått som gör att man inte tröttnar.
    Sambon har redan hunnit till vad händer när du går över tiden-delen, ha ha.

Och nästan varje dag kommer han med små tips och kommentarer han läst i boken. Visste du att och vet du att och så här är det. Så gulligt så.

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2