• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • frukarlssonn
    Vi 2 blir 3 skrev 2010-05-11 19:55:45 följande:
    Oj de vart inte så tjusigt som jag trodde.. men som chanell sa... så mäter man CRL fram till v. 20... www.niomanader.se/content.asp?ID=207 tror jag satsar på adressen istället för kopiering...
    Fl har lite konstiga mått, det minns jag från förra ggn. Det senare ser mer logiskt ut
    ♥ Olivia 090610 & Bf nov ♥
  • min lukas

Det mesta vad det gäller storleken på barnet, livmodern och dyl skiljer sig extremt mellan de olika sidorna.

• Vi 2 blir 3
    Marinero skrev 2010-05-11 20:01:11 följande:
    Fl har lite konstiga mått, det minns jag från förra ggn. Det senare ser mer logiskt ut
    min lukas skrev 2010-05-11 20:07:13 följande:
    Det mesta vad det gäller storleken på barnet, livmodern och dyl skiljer sig extremt mellan de olika sidorna.
    Ja jag tycker de skiljer sig väldigt... nu jobbar jag på barnavdelning och de här var våran barndoktor så hon hade ungefär mycket kunskap som jag ^^ Men där satt vi och surfa in varenda gravid sida och vart inte klokare. Hur kunde vi missa de där CRL måtten? ^^

Hur som haver är de ju bara roligt att få lite siffror, så man ser att de växer =)
  • PennyJenny
    Marinero skrev 2010-05-11 19:21:50 följande:
    Haha näe Ja luktsinnet är det inget fel på iaf just nu!Förresten har ni fårr fint hår och hy? Jag har jätteglansigt o fint hår igen och hyn är mkt livligare i ansiktet!
    Grattis!! Mitt hår och min hy är KATASTROF kan jag säga :(
  • frukarlssonn
    PennyJenny skrev 2010-05-11 20:16:34 följande:
    Grattis!! Mitt hår och min hy är KATASTROF kan jag säga :(
    Oj! Det va mitt efter jag slutade amma! Håret i pannan lossnade så det blev en gräslig stubb Och ja, allmänt livlöst hår och glåmig hy.
  • frukarlssonn

Ja såklart inte allt hår då men på sidorna

• Jojo 85

Jag har för mej jag läste förra grav att dom måtten här på FL är huvud till fot.. därav längre mått än andra sidor som brukar mäta huvud till rumpa..

Nu har jag o Josefine kommit hem från min mamma. Jag bjöd in mej (oss) på middag eftersom min man jobbade över idag. Ville oxå passa på att berätta om det kommande syskonet eftersom jag inte hann i lördags.
    Jag var helt inställd på att ho skulle vara lite "negativ" till det.. o att jag skulle behöva förklara att det är s här vi vill ha det. MEN hon verkade riktigt glad faktiskt
    Hon sa "JASSÅ!" Med ett stort léende på läpparna. När min man kom o hämtade mej o Jossan så sa hon "Jag hörde nyheten" med ett stort léende på läpparna. Min man var smått chockad över hennes glada min Hon verkar ha kommit tillrätta i mormor rollen ordentligt nu. Hon har ju vetat att vi ville ha fler barn.. vilket nog gjorde att hon var merberäd på nyheten, även om hon kanske tänkt sej lite senare..
    Åh, det känns SÅÅÅÅ bra att hon blev så glad!

Josefine 4 maj 2009 - jojossmultronstalle.blogspot.com/
  • Catt
    Marinero skrev 2010-05-11 20:28:11 följande:
    Ja såklart inte allt hår då men på sidorna
    Så blev det för mig med efter amningen, har massa "bebishår" där vid sidorna nu. hmm. Men i övrigt har jag fortfarande tjockt hår trots att jag tyckte att jag tappade otroliga mängder. Håret bara föll av när jag duschade och fönade det. Frisören påpekade dock sist att jag inte kunde ha tappat mycket när hon slet med att tunna ut det med saxen ;). Skrattade bara och sa att jag skulle ha gått till henne innan jag slutade amma dottern så hade hon säkert märkt skillnad.

Visst är det hemskt mer luktsinnet? håller på att bli tokig på sambon som förpestar toaletten med parfym. Det luktar så starkt att jag inte kan gå in där när han har sprayat. Lufta ut med dörren öppen kan jag inte heller för då förpestar jag hallen med ;). Brukar gilla hans parfymer men nu stinker de! Samma sak med det mesta tycker jag, hunden som jag i vanliga fall inte tycker luktar speciellt mycket hund stinker nu och en massa andra saker med. Fy!

Det finns några få bra biverkningar med graviditeten dock, kanon bra naglar får jag, fick det sist med. Mina brukar alltid knäckas och vara böjbara men nu är de stenhårda och växer som ogräs :). Det andra braiga är helt klart att slippa röda veckan ;).

Har ni några andra bra biverkningar? Så att man kan peppas lite när man fortsatt hänger över toastolen?
  • Rosen

tack så mycket alla. ja hoppas det slutar sippra snart.

jag känner ingen skillnad i hy o hår nu under graviditeten jämfört med innan. men det har jag inte gjort de andra graviditeterna heller.

jag har fått jättemycket acne efter förlossningarna, så mycket att jag varit tvungen att ta medicin mot det. hoppas jag slipper det denna gången. för det var skitjobbigt att ha en nyfödd bebis samtidigt som huden sprack o det rann ut var. usch va äckligt det lät

• Rosen
    Jojo 85 skrev 2010-05-11 20:49:47 följande:
    Jag har för mej jag läste förra grav att dom måtten här på FL är huvud till fot.. därav längre mått än andra sidor som brukar mäta huvud till rumpa..___________________Nu har jag o Josefine kommit hem från min mamma. Jag bjöd in mej (oss) på middag eftersom min man jobbade över idag. Ville oxå passa på att berätta om det kommande syskonet eftersom jag inte hann i lördags.Jag var helt inställd på att ho skulle vara lite "negativ" till det.. o att jag skulle behöva förklara att det är s här vi vill ha det. MEN hon verkade riktigt glad faktiskt Hon sa "JASSÅ!" Med ett stort léende på läpparna. När min man kom o hämtade mej o Jossan så sa hon "Jag hörde nyheten" med ett stort léende på läpparna. Min man var smått chockad över hennes glada min Hon verkar ha kommit tillrätta i mormor rollen ordentligt nu. Hon har ju vetat att vi ville ha fler barn.. vilket nog gjorde att hon var merberäd på nyheten, även om hon kanske tänkt sej lite senare.. Åh, det känns SÅÅÅÅ bra att hon blev så glad!
    så roligt att hon blev glad, då mår man själv oxå bra. jag kände bara sån lättnad när mina föräldrar blev glada. jag vet inte men jag förväntar mig nog bara negativa kommentarer från släkt osv eftersom det varit mycket sånt förr.
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2