• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • Jojo 85

Allt detta prat om buffar o srattel fick mej att tänka på att jag inte känt så mycket på ett tag, men jag vet ju att det är så i början av grav.
    Hur som helst satt jag bakåtlutad i soffan, o vips fick jag en liten försiktig buff nedanför naveln MYSIGT!

Josefine 4 maj 2009 - jojossmultronstalle.blogspot.com/
  • Bisquit
    Jojo 85 skrev 2010-05-10 14:54:01 följande:
    Allt detta prat om buffar o srattel fick mej att tänka på att jag inte känt så mycket på ett tag, men jag vet ju att det är så i början av grav.Hur som helst satt jag bakåtlutad i soffan, o vips fick jag en liten försiktig buff nedanför naveln MYSIGT!
    Åh! Precis som bebis sa. Mamma jag är här och allt är ok. Jag buffar lite så behöver du inte vara orolig längre...
  • Rosen

hej tjejer o tack för allas lycka till idag.
    det gick bra o jag överlevde fast det var ganska obehagligt. de körde ju in nålen snett nedanför naveln o sen när han skulle igenom hinnan där inne så gick det inte riktigt för den var tydligen extra seg. så han fick prova 3 ggr innan han lyckades o det kändes jätteobehagligt där nere i sidan.
    men skönt att det äntligen e över.
    jag fick inte se så mycket, bara en bröstkorg, hjärtat och en fot. inte ens ansiktet.... men men.
    jag är i vecka 15+4 idag så egentligen hade jag tid för RUL nästa måndag men det blir inget förräns proverna visar sig vara bra, så om 2 veckor ska jag på RUL sa han.
    jag har vilat sen jag kom hem o var uppe o åt lite nu. har även fått nackspärr så jag kan knappt röra huvudet men jag e bara så glad att provet är över nu o väntar spänt på svaren o könet
    vågar knappt röra mig eller göra några snabba rörelser, kanske lite överdrivet men jag vill inte riskera nåt.
    ska nog lägga mig o vila snart igen.
    hoppas allt e bra med er andra!!

• Rosen
    Jojo 85 skrev 2010-05-10 16:32:25 följande:
    Rosen Skönt att det gick bra. Lät mindre bekvämt att han behövd prova 3 ggr dock..Det är ju bra att ta det säkra före det osäkra, så ta det lugnt du
    ja det var lite obehagligt. fast han drog inte ut nålen mellan gångerna utan den stannade kvar en bit in, tur var väl det

tror i o för sig inte jag vila mer utan sitter nog uppe en stund nu

ska bli så skönt att slippa jobba på ett par dagar nu
  • frukarlssonn
    Helen C skrev 2010-05-10 13:57:20 följande:
    man kan ju undra hur stor man kommer bli denna gången=) Men jobbigt när allting blir så tungt. Känns som bebisen trycker upp allting=)
    Ja det är det man funderar på! Det är ju en sån himla skillnad fr första ggn!
    ♥ Olivia 090610 & Bf nov ♥
  • frukarlssonn

Rosen: va skönt att det är gjort nu! Jag kände en mamma som gjorde provet och hon va väldigt nervös efteråt så hon låg ner i tre dygn. Så du överdriver inte tycker jag, jag hade gjort likadant Eller ja, hon låg inte ner hela tiden men tog det extremt lugnt.

♥ Olivia 090610 & Bf nov ♥
  • Rosen
    Marinero skrev 2010-05-10 16:59:04 följande:
    Rosen: va skönt att det är gjort nu! Jag kände en mamma som gjorde provet och hon va väldigt nervös efteråt så hon låg ner i tre dygn. Så du överdriver inte tycker jag, jag hade gjort likadant Eller ja, hon låg inte ner hela tiden men tog det extremt lugnt.
    skönt att höra att jag inte överdriver man e ju så nojig att nått ska hända.
    men jag ska ta o gå ut en liten stund nu på gården. orkar inte sitta inne
    hur många här inne har börjat känna rörelser i magen?
    jag har inte börjat känna än men lite skumt känns det ibland så det kommer väl snart
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2