• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • Jojo 85

Hej hej!

Jag har bara läst ikapp denna sidan.. det går inte att läsa ikapp flera dagar när jag har dottern rännandes runt mej

Vi har haft dop o 1 års kalas i helgen, som var hektiskt men det gick suveränt
    Josefine har fått så mycket presenter att vi skulle behva köpa ett helt hus bara för att få plats med hennes prylar

Rosen: Lycka till!!

Josefine 4 maj 2009 - jojossmultronstalle.blogspot.com/
  • Bisquit

Rosen,lycka till!

Kicki, ja men det var väl kul för dig att du var gravid... *s* alltså chefer.

Och tack ni andra, då vet jag att det inte är någon fara.
    Längtar efter sprattel i magen. brukar försöka ligga ett tag i sängen på morgonen ( när man är som kissnödigast ) och känna efter, men nej.

Ja ja, till slut lär man väl nästan "tröttna" på sprattel. Så man får väl ha lite tålamod bara, haha.

• Jojo 85
    Bisquit skrev 2010-05-10 13:07:22 följande:
    Rosen,lycka till! Kicki, ja men det var väl kul för dig att du var gravid... *s* alltså chefer. Och tack ni andra, då vet jag att det inte är någon fara. Längtar efter sprattel i magen. brukar försöka ligga ett tag i sängen på morgonen ( när man är som kissnödigast ) och känna efter, men nej. Ja ja, till slut lär man väl nästan "tröttna" på sprattel. Så man får väl ha lite tålamod bara, haha.
    Jag tröttnade ALDRIG på sprattlet även när det var rejäla kickar som inte längre alltid var så bekväma, hehe. Det är ju ändå så man vet att den lill* mår bra där inne.
    Jag längtar tills man kan ligga o känna sparkar o tills min man o dotter oxå kan känna dom utifrån
    Josefine 4 maj 2009 - jojossmultronstalle.blogspot.com/
  • mzetterblad

ja känner absolut ingenting, är ändå i vecka 16 nu :(

♥ (¯`°?.¸ ♥ William & Pyret ♥¸.?°´¯) ♥
  • frukarlssonn

Nej sprattel tröttnar man aldrig på, jag blev hög på glädjekänslor när jag kände Olivia Men min kompis tyckte de va tufft för hennes son kickade henne så våldsamt i revbenen så hon än idag är öm där, och sonen är fem år! Men Olivia kicksade aldrig så direkt utan hon rörde sig mkt och liksom grejade därinne

♥ Olivia 090610 & Bf nov ♥
  • Helen C

mina sparkade inte heller så hårt, man fick ju rejäla men inte s¨de gjorde ont...
    Jag kan känna på kvällen efter man ätit att det e tungt att andas, allting blir helt plötsligt tungt efter maten, lite jobbigt=)

• frukarlssonn
    Helen C skrev 2010-05-10 13:52:12 följande:
    mina sparkade inte heller så hårt, man fick ju rejäla men inte s¨de gjorde ont... Jag kan känna på kvällen efter man ätit att det e tungt att andas, allting blir helt plötsligt tungt efter maten, lite jobbigt=)
    Jag känner mig som i nionde månaden då Ja jag minns från förra graviditeten att jag kunde ha svårt o andas efter maten på kvällen. Det va nog ungefär strax innan halva graviditeten.
    ♥ Olivia 090610 & Bf nov ♥
  • Helen C
    Marinero skrev 2010-05-10 13:55:13 följande:
    Jag känner mig som i nionde månaden då Ja jag minns från förra graviditeten att jag kunde ha svårt o andas efter maten på kvällen. Det va nog ungefär strax innan halva graviditeten.
    man kan ju undra hur stor man kommer bli denna gången=) Men jobbigt när allting blir så tungt. Känns som bebisen trycker upp allting=)
  • Frogster

Jag har fått en ny morgonrutin...

Av någon underlig anledning så har jag en "jättebula" just på morgonen! Men så fort jag går upp och börjar röra mig så sjunker den liksom ihop! Haha
    På morgonen är det en bula som putar rejält när jag ligger ner! Men på eftermiddag/kväll är den som borta...
    Hur som så när jag vaknar och börjar röra på mig så har allt som oftast liten också vaknat och nu senaste dagarna bara har det knappt skönjbara sprattlet övergått i tydliga buffar!

Det är sååååå underbart att ligga kvar i sängen på morgonen och lägga handen på bulan och njuuuta av alla rörelser där i!
    Inte för att jag känner buffarna utifrån men det blir ändå så mycket mer verkligt att känna bulan samtidigt som det sprattlar! =)

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2