• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • Helen C
    yonsam- Jag får oxå ont lite då och då.... Tydligen kan man fortfarande känna av molvärken som kommer och går läste jag.... Så jag tänker inte så mkt på de=) Men klart man blir lite orolig.......

Håller på och tvättar idag. Måste ta tag i städningen oxå, men just nu finns inte den motivationen då jag satte mig här
  • Bisquit

Ja jag är i v 15 och på fl står det 9-11 cm och i sambons pappabok står det 13-14 cm.

• Bisquit

måste bara säga en sak som jag älskar ang att vara gravid.
    Slippa hålla in magen och tänka på hur den ser ut.
    Det är så skönt att bara kunna"släppa ut" den.
    Det är ju inte så att jag haft en jättemage, men ni vet ju hur vi tjejer är. Håller in och sträcker på oss extra osv. Det är så skönt att bara kunna... *gör en lång utandning*

Speciellt i gravidbyxor. Säger som min höggravida kompis, hur ska jag nånsin kunna använda vanliga byxor igen, haha.

• Helen C
    Bisquit skrev 2010-05-11 10:45:53 följande:
    måste bara säga en sak som jag älskar ang att vara gravid. Slippa hålla in magen och tänka på hur den ser ut. Det är så skönt att bara kunna"släppa ut" den. Det är ju inte så att jag haft en jättemage, men ni vet ju hur vi tjejer är. Håller in och sträcker på oss extra osv. Det är så skönt att bara kunna... *gör en lång utandning* Speciellt i gravidbyxor. Säger som min höggravida kompis, hur ska jag nånsin kunna använda vanliga byxor igen, haha.
    Kan inte annat än hålla med dig=) jag höll in min mage hela tiden och mina vänner hur orkar du=) Men man vänjer sig=)
  • frukarlssonn
    Hedi skrev 2010-05-11 10:26:54 följande:
    Tror att min var 6 cm i början av v13 och da var den ända tva dagar större än vad jag är beräknad. Sa 13 cm later väldigt langt! Det är inte sa att det är nagot annat som är 13 cm?
    Sist va Olivia ca 6 cm i v12 och på ett papper jag fick med mig nu står det  CRL 6.6 cm (vet ej vad det står för) men på ul bilden 10 cm så jag vet inte vad som menas med det {#lang_emotions_undecided}
    ♥ Olivia 090610 & Bf nov ♥
  • frukarlssonn
    Helen C skrev 2010-05-11 11:07:23 följande:
    Kan inte annat än hålla med dig=) jag höll in min mage hela tiden och mina vänner hur orkar du=) Men man vänjer sig=)
    Det är ju bra att hålla in magen har jag hört, man får bättre hållning då Man behöver ju inte dra in den så man svettas Men gör man det till en vana tänker man inte på det Nä när tvåan är ute och färdigammad ska alla överflödskilon bort! Nu är det skönt att kunna puta med magen istället
  • Jojo 85

åh, det där med att det står ett mått på UL bilden har jag läst om i någon annan tråd för ett tag sedan. Kommer inte ihåg vad dom sa det var.. men det är inte fostrets mått iaf..
    ska försöka ta reda på vad det var.

Josefine 4 maj 2009 - jojossmultronstalle.blogspot.com/
  • Helen C
    Marinero skrev 2010-05-11 11:32:37 följande:
    Det är ju bra att hålla in magen har jag hört, man får bättre hållning då Man behöver ju inte dra in den så man svettas Men gör man det till en vana tänker man inte på det Nä när tvåan är ute och färdigammad ska alla överflödskilon bort! Nu är det skönt att kunna puta med magen istället
    De blir mycke träning för min del när nr 3 e ute=)
  • frukarlssonn
    Jojo 85 skrev 2010-05-11 11:33:26 följande:
    åh, det där med att det står ett mått på UL bilden har jag läst om i någon annan tråd för ett tag sedan. Kommer inte ihåg vad dom sa det var.. men det är inte fostrets mått iaf.. ska försöka ta reda på vad det var.
    Ok, de jag fick sist på Olivia va måttet på fostret men nu gjorde jag ul på ett annat ställe så det betyder antagligen ngt annat. För 6.6 cm låter ju mer logiskt på mitt foster när jag va i v13
  • frukarlssonn
    Helen C skrev 2010-05-11 11:38:31 följande:
    De blir mycke träning för min del när nr 3 e ute=)
    Ja jag ska verkligen försöka träna jag med! På ett el annat sätt!
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2