• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • Rosen
    Marinero skrev 2010-05-11 21:28:27 följande:
    Ja fota bröna kanske man ska göra så man kan minnas tillbaka Åh va kul. Min kompis ligger exakt två månader efter mig! Enligt mens iaf! Hon bor hör tyvärr inte i samma stad. Nio mil härifrån.
    trist att intee kunna träffas så ofta. min kompis bor ju bara 3 mil från mig så vi kommer nog träffas en del hoppas jag.
    PennyJenny skrev 2010-05-11 21:28:40 följande:
    Större bröst hade jag gärna sluppit :) Mina är (lagom) stora som dom är och blir för stora när jag är gravid tycker jag! Sköööönt att slippa hålla in magen (numera försöker man ju nästan puta istället, hahaha). Mitt luktsinne denna gången är helt ok. Kan fortfarande vara nära sambon osv ;) När jag var gravid sist tålde jag knappt lukten av mitt ex huvud. Tyckte han STANK i hårbotten och blev nästan äcklad  Stackarn...
    hihi mitt luktsinne e inte heller förändrat, men det blev det i o för sig inte ens när jag slutade röka
    Jojo 85 skrev 2010-05-11 21:45:22 följande:
    mina bröst är fortafrande "slappa" sen mjölken sinade   förra grav vart dom STORA snabbt.. o nu är dom mindre än vad dom var innan förra grav..hmm. ja,ja.. ska skaffa så många barn som vi vill ha först sen kan man börja diskutera ev operation.. beroende på hur man trivs el vantrivs då..
    ja operation ligger ganska nära efter nästa barn tror jag.
  • Bunny81

Jättekul när nära kompisar också är gravida! Tre av mina närmsta tjejkompisar är gravida! Två ligger 2-4 veckor framför mig och en ligger 7 veckor efter mig. Superkul är det att kunna tjöta med någon i samma sits, för att inte tala om sedan när bebisarna kommit och man går hemma samtidigt {#lang_emotions_smile}

• Maddie72

Ang luktsinne så blir jag heltokig på andra som röker just nu. Det känns som de är överallt och jag säger det gång på gång till mig själv. Varför ska de alltid ställa sig med en gång utanför dörren var de helst är? Där kommer man gående och ska ut från nån affär, bibliotek etc helt oanande och går rakt in i ett rökmoln och håller på att spy och hosta sig fördärvad. Nån som har upplevt samma sak? Snacka om att man är känslig.

• yonasam

Vad ni skriver!!

Mors på er alla!

Kan inte sova, det är så mycket att tänka på och den här molvärken stör mig men jag känner bebis röra på sig så jag tror inte det är ngn större fara...

:)
    Va trevligt och gå in här och få bekräftat att man inte håller på och tappa förståndet, senste tiden har jag blivit planetens klantigaste, mest glömska, vimsigaste, viriigaste personen....Moi...Fröken perfekt som alltid ska ha allt i ordning glömmer och sprider saker runt omkring mig på rullande band!

Tuttarna sen....de kan vara en välsignelse eller en förbannelse, för mig som redan innan hade F kupa så har det eskalerat och innan den här bebisen är ute så hamnar vi nånstans på en Z kupa säkert...Min man bara skrattar och säger att vi öppnar mejeri och säljer mjölk sen :) som om jag vore en annan ko!
    Känner mig dock mer som en flodhäst, lite som Gloria i Madagaskar faktiskt...

• PennyJenny
    yonasam skrev 2010-05-12 06:39:49 följande:
    Min man bara skrattar och säger att vi öppnar mejeri och säljer mjölk sen :) som om jag vore en annan ko!Känner mig dock mer som en flodhäst, lite som Gloria i Madagaskar faktiskt...
    Hahaha, men Gloria i Madagaskar är ju helskön och en väldigt vacker flodhäst åtminstone ;)
  • kicki08

Yonasam: Jag har oxå molvärk och har haft några dagar nu. Det stör mig med och man funderar hur det är ställt därinne. Men jag känner däremot ingenting, tycker inte jag känner bebis röra sig alls.... Så jag hoppas verkligen allt är okej.
    Inget blod iallafall. Men funderar gör jag ärligt talat...

• frukarlssonn
    kicki08 skrev 2010-05-12 07:43:21 följande:
    Yonasam: Jag har oxå molvärk och har haft några dagar nu. Det stör mig med och man funderar hur det är ställt därinne. Men jag känner däremot ingenting, tycker inte jag känner bebis röra sig alls.... Så jag hoppas verkligen allt är okej. Inget blod iallafall. Men funderar gör jag ärligt talat...
    Ja jag har inte känt ens en stickning i magen knappt, iaf inte på över en månadm, men sen så har jag känt mkt mindre nu än när jag väntade Olivia. Och ang rörelser så går man ju och nojar sig lite för det känns skumt att ha så stor mage och inget känna, samtidigt som jag försöker tänka att jag endast är snart i v15, så det är mkt plats därinne! Ibland har jag känt nåt men det är så diffust o går så fort så jag vågar inte hoppas på att det är bebis.

yonasam du får gärna skänka en kupa bröst till mig Jag har alltid haft små och önskar att de iaf vart en kupa större men jaja, ingen som klagat på dem än så länge {#lang_emotions_wink}

Rosen: ja just nu önskar vi båda att vi bodde i samma stad! Men hennes mamma bor hyfsat nära här så vi ses relativt ofta ändå för de tar alltid en sväng hit Eg vill hon bo här i närheten för hennes familj bor åt detta hållet men hennes jobb finns tyvärr alldeles för långt härifrån
    ♥ Olivia 090610 & Bf nov ♥
  • frukarlssonn

Förresten så har en till mejlat intresse för vår bil så nu håller vi tummarna Hade vart så skönt att kunna ha en större bil! Snart!!

Imorgon ska vi till Gbg för sambon ska va med som coach i en innebandycup, så jag ska passa på att hälsa på lite vänner där. Ska bli så himla kul På fredag ska jag och sambons kompis flickvän och henns son gå till ett köpcentrum som de byggt om på Frölunda torg! Va det inte några fr Gbg i denna tråd? Ngn som vart där kanske {#lang_emotions_dreamer} Jag bodde ju i närheten där innan men hann bara se der gamla torget.

♥ Olivia 090610 & Bf nov ♥
  • popcornplaya

Mitt hår och hy är då inte bra. Håret tovar sig som aldrig förr och jag tappar så mkt hår så jag kan knappt ha det utsläppt för då får vi hår i hela lägenheten. Hyn är fet.

Med sonen tappade jag knappt ett hårstrå och håret blev mkt glansigare, även hyn var bättre. Däremot när jag ammade tappade jag hår som bare den och jag fick också den där kanten framme vid luggen, den var omöjlig innan den växt såpas lång att man kunde få ner den. Den stog ju rätt upp ett tag.

Min älskade Philip 080716 (sarahsbaby.blogg.se)
  • kicki08

Chanell: ja.. jag har oxå kännt något diffust.. Men det är som du säger, det vet man ju inte om det är bebis lr tarmarna eller vad det nu är.
    Ja, man ska väl inte vara så orolig antar jag. Har för mig att jag hade molvärk till och från rätt länge med Theo med.

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2